Młode kobiety na wakacjach obejmujące się (Foto. Canva Pro)

96% młodych Polek uważa, że kluczem do pewności siebie jest samoakceptacja

Dominika Jajszczak

96% młodych Polek uważa, że kluczem do pewności siebie jest samoakceptacja, jednocześnie tylko 61% uznało, że ich pewność siebie wynika z wewnętrznej samooceny, a nie opinii na ich temat. Bywa, że już jako małe dziewczynki jesteśmy zaszufladkowane w ramy bycia grzecznymi, wychodzącymi naprzeciw oczekiwaniom otoczenia i poruszającymi się w granicach narzuconych nam przez społeczeństwo. Poprzez projekt jESTÉEm sobą marka Estée Lauder chce wspierać kobiety w budowaniu pewności siebie, bez względu na oczekiwania stawiane przez innych, życiowe wybory czy też utarte stereotypy.

Pewność siebie wśród młodych Polek

Marka we współpracy z Kołem Naukowym Psycholog w Biznesie, Uniwersytetu SWPS w Warszawie pod nadzorem Prof. Dr Hab. Andrzeja Falkowskiego, przeprowadziła badanie na temat pewności siebie wśród młodych Polek. Przebadanych zostało łącznie ponad 2500 respondentek, w przedziale wiekowym 18-25. Badanie miało na celu zidentyfikowanie czynników, które mają wpływ na pewność siebie oraz w jaki sposób kobiety postrzegają pojęcie pewności siebie. Marce zależało również na poznaniu wartości, którymi kierują się młode kobiety – jakie są ich cele, potrzeby oraz pasje, a także w jaki sposób postrzegają siebie i innych.

  • 96% respondentek zgodnie uważa, że kluczem do pewności siebie jest samoakceptacja.
  • 91% ankietowanych uważa, że wygląd istotnie wpływa na poczucie pewności siebie.
  • Tylko 61% młodych Polek w wieku uznało, że ich pewność siebie wynika z wewnętrznej samooceny, a nie opinii na ich temat.

Jaka według młodych Polek jest kobieta pewna siebie?

  • Nie boi się wyrazić własnego zdania, nawet jeśli jest niezgodne z opinią innych
  • Akceptująca siebie taką jaką jest
  • Ma własne zdanie
  • Świadoma swojego ciała i wyglądu
  • Dbająca o siebie
  • Inspirująca

Jakie sytuacje obniżają pewność siebie wśród młodych Polek?

  • Wystąpienia publiczne (68%)
  • Trudna sytuacja finansowa (56%)
  • Konwersacje z osobą o charakterze dominującym (53%)
  • Egzamin (48%)

Młode Polki poszukują autentycznych treści

Według przeprowadzonego przez Estee Lauder badania młode Polski są bardziej aktywne i sprawniej poruszają się w social mediach. Ponad połowa skupia się w mediach społecznościowych na treściach, które uważa za autentyczne. Dodatkowo są one mniej krytyczne i sceptyczne w stosunku do takich treści.

Więcej o badaniu dowiesz się na: www.esteelauder.pl/jesteem-soba

Jak jest misja projektu jESTÉEm sobą?

Nazwa projektu jESTÉEm sobą nie jest przypadkowa – nawiązuje do przekonania, że młode kobiety mogą pozostać sobą, niezależnie od wyborów jakie podejmują.

W ramach projektu, przy współpracy z HerImpact powstała seria rozmów, w których w rolę prowadzącej wcieliła się Nicole Petters z HerImpact. Z gośćmi poruszane są tematy oparte na wynikach badań, a materiały dostępne na kanałach IG @esteelauderpoland oraz @herimpact.co.

Marka Estée Lauder postanowiła także wesprzeć Fundację Sukcesu Pisanego Szminką – 10 zł ze sprzedaży każdej kolekcjonerskiej buteleczki kultowego podkładu Double Wear Stay-in-Place, sprzedanej w okresie 1-30.09.2022 r., marka przekazuje na rzecz Sukcesu Pisanego Szminką, która od 14 lat kompleksowo wspiera kobiety w rozwoju osobistym i zawodowym.

Grafika promocyjna akcji jESTEEm sobą

Limitowana edycja kultowego podkładu Double Wear występuje w 15 bestsellerowych odcieniach. Projekt graweru oraz ilustracji na opakowaniu zewnętrznym powstał we współpracy z ilustratorką, Magdaleną Pankiewicz. Informacje o działaniach na bieżąco publikowane są na kanale społecznościowym marki @esteelauderpoland.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close