Młode kobiety na wakacjach obejmujące się (Foto. Canva Pro)

96% młodych Polek uważa, że kluczem do pewności siebie jest samoakceptacja

Dominika Jajszczak

96% młodych Polek uważa, że kluczem do pewności siebie jest samoakceptacja, jednocześnie tylko 61% uznało, że ich pewność siebie wynika z wewnętrznej samooceny, a nie opinii na ich temat. Bywa, że już jako małe dziewczynki jesteśmy zaszufladkowane w ramy bycia grzecznymi, wychodzącymi naprzeciw oczekiwaniom otoczenia i poruszającymi się w granicach narzuconych nam przez społeczeństwo. Poprzez projekt jESTÉEm sobą marka Estée Lauder chce wspierać kobiety w budowaniu pewności siebie, bez względu na oczekiwania stawiane przez innych, życiowe wybory czy też utarte stereotypy.

Pewność siebie wśród młodych Polek

Marka we współpracy z Kołem Naukowym Psycholog w Biznesie, Uniwersytetu SWPS w Warszawie pod nadzorem Prof. Dr Hab. Andrzeja Falkowskiego, przeprowadziła badanie na temat pewności siebie wśród młodych Polek. Przebadanych zostało łącznie ponad 2500 respondentek, w przedziale wiekowym 18-25. Badanie miało na celu zidentyfikowanie czynników, które mają wpływ na pewność siebie oraz w jaki sposób kobiety postrzegają pojęcie pewności siebie. Marce zależało również na poznaniu wartości, którymi kierują się młode kobiety – jakie są ich cele, potrzeby oraz pasje, a także w jaki sposób postrzegają siebie i innych.

  • 96% respondentek zgodnie uważa, że kluczem do pewności siebie jest samoakceptacja.
  • 91% ankietowanych uważa, że wygląd istotnie wpływa na poczucie pewności siebie.
  • Tylko 61% młodych Polek w wieku uznało, że ich pewność siebie wynika z wewnętrznej samooceny, a nie opinii na ich temat.

Jaka według młodych Polek jest kobieta pewna siebie?

  • Nie boi się wyrazić własnego zdania, nawet jeśli jest niezgodne z opinią innych
  • Akceptująca siebie taką jaką jest
  • Ma własne zdanie
  • Świadoma swojego ciała i wyglądu
  • Dbająca o siebie
  • Inspirująca

Jakie sytuacje obniżają pewność siebie wśród młodych Polek?

  • Wystąpienia publiczne (68%)
  • Trudna sytuacja finansowa (56%)
  • Konwersacje z osobą o charakterze dominującym (53%)
  • Egzamin (48%)

Młode Polki poszukują autentycznych treści

Według przeprowadzonego przez Estee Lauder badania młode Polski są bardziej aktywne i sprawniej poruszają się w social mediach. Ponad połowa skupia się w mediach społecznościowych na treściach, które uważa za autentyczne. Dodatkowo są one mniej krytyczne i sceptyczne w stosunku do takich treści.

Więcej o badaniu dowiesz się na: www.esteelauder.pl/jesteem-soba

Jak jest misja projektu jESTÉEm sobą?

Nazwa projektu jESTÉEm sobą nie jest przypadkowa – nawiązuje do przekonania, że młode kobiety mogą pozostać sobą, niezależnie od wyborów jakie podejmują.

W ramach projektu, przy współpracy z HerImpact powstała seria rozmów, w których w rolę prowadzącej wcieliła się Nicole Petters z HerImpact. Z gośćmi poruszane są tematy oparte na wynikach badań, a materiały dostępne na kanałach IG @esteelauderpoland oraz @herimpact.co.

Marka Estée Lauder postanowiła także wesprzeć Fundację Sukcesu Pisanego Szminką – 10 zł ze sprzedaży każdej kolekcjonerskiej buteleczki kultowego podkładu Double Wear Stay-in-Place, sprzedanej w okresie 1-30.09.2022 r., marka przekazuje na rzecz Sukcesu Pisanego Szminką, która od 14 lat kompleksowo wspiera kobiety w rozwoju osobistym i zawodowym.

Grafika promocyjna akcji jESTEEm sobą

Limitowana edycja kultowego podkładu Double Wear występuje w 15 bestsellerowych odcieniach. Projekt graweru oraz ilustracji na opakowaniu zewnętrznym powstał we współpracy z ilustratorką, Magdaleną Pankiewicz. Informacje o działaniach na bieżąco publikowane są na kanale społecznościowym marki @esteelauderpoland.