M┼éode kobiety na wakacjach obejmuj─ůce si─Ö (Foto. Canva Pro)

96% m┼éodych Polek uwa┼╝a, ┼╝e kluczem do pewno┼Ťci siebie jest samoakceptacja

Dominika Jajszczak

96% m┼éodych Polek uwa┼╝a, ┼╝e kluczem do pewno┼Ťci siebie jest samoakceptacja, jednocze┼Ťnie tylko 61% uzna┼éo, ┼╝e ich pewno┼Ť─ç siebie wynika z wewn─Ötrznej samooceny, a nie opinii na ich temat. Bywa, ┼╝e ju┼╝ jako ma┼ée dziewczynki jeste┼Ťmy zaszufladkowane w ramy bycia grzecznymi, wychodz─ůcymi naprzeciw oczekiwaniom otoczenia i poruszaj─ůcymi si─Ö w granicach narzuconych nam przez spo┼éecze┼ästwo. Poprzez projekt jEST├ëEm sob─ů marka Est├ęe Lauder chce wspiera─ç kobiety w budowaniu pewno┼Ťci siebie, bez wzgl─Ödu na oczekiwania stawiane przez innych, ┼╝yciowe wybory czy te┼╝ utarte stereotypy.

Pewno┼Ť─ç siebie w┼Ťr├│d m┼éodych Polek

Marka we wsp├│┼épracy z Ko┼éem Naukowym Psycholog w Biznesie, Uniwersytetu SWPS w Warszawie pod nadzorem Prof. Dr Hab. Andrzeja Falkowskiego, przeprowadzi┼éa badanie na temat pewno┼Ťci siebie w┼Ťr├│d m┼éodych Polek. Przebadanych zosta┼éo ┼é─ůcznie ponad 2500 respondentek, w przedziale wiekowym 18-25. Badanie mia┼éo na celu zidentyfikowanie czynnik├│w, kt├│re maj─ů wp┼éyw na pewno┼Ť─ç siebie oraz w jaki spos├│b kobiety postrzegaj─ů poj─Öcie pewno┼Ťci siebie. Marce zale┼╝a┼éo r├│wnie┼╝ na poznaniu warto┼Ťci, kt├│rymi kieruj─ů si─Ö m┼éode kobiety – jakie s─ů ich cele, potrzeby oraz pasje, a tak┼╝e w jaki spos├│b postrzegaj─ů siebie i innych.

  • 96% respondentek zgodnie uwa┼╝a, ┼╝e kluczem do pewno┼Ťci siebie jest samoakceptacja.
  • 91% ankietowanych uwa┼╝a, ┼╝e wygl─ůd istotnie wp┼éywa na poczucie pewno┼Ťci siebie.
  • Tylko 61% m┼éodych Polek w wieku uzna┼éo, ┼╝e ich pewno┼Ť─ç siebie wynika z wewn─Ötrznej samooceny, a nie opinii na ich temat.

Jaka według młodych Polek jest kobieta pewna siebie?

  • Nie boi si─Ö wyrazi─ç w┼éasnego zdania, nawet je┼Ťli jest niezgodne z opini─ů innych
  • Akceptuj─ůca siebie tak─ů jak─ů jest
  • Ma w┼éasne zdanie
  • ┼Üwiadoma swojego cia┼éa i wygl─ůdu
  • Dbaj─ůca o siebie
  • Inspiruj─ůca

Jakie sytuacje obni┼╝aj─ů pewno┼Ť─ç siebie w┼Ťr├│d m┼éodych Polek?

  • Wyst─ůpienia publiczne (68%)
  • Trudna sytuacja finansowa (56%)
  • Konwersacje z osob─ů o charakterze dominuj─ůcym (53%)
  • Egzamin (48%)

M┼éode Polki poszukuj─ů autentycznych tre┼Ťci

Wed┼éug przeprowadzonego przez Estee Lauder badania m┼éode Polski s─ů bardziej aktywne i sprawniej poruszaj─ů si─Ö w social mediach. Ponad po┼éowa skupia si─Ö w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych na tre┼Ťciach, kt├│re uwa┼╝a za autentyczne. Dodatkowo s─ů one mniej krytyczne i sceptyczne w stosunku do takich tre┼Ťci.

Wi─Öcej o badaniu dowiesz si─Ö na: www.esteelauder.pl/jesteem-soba

Jak jest misja projektu jEST├ëEm sob─ů?

Nazwa projektu jEST├ëEm sob─ů nie jest przypadkowa ÔÇô nawi─ůzuje do przekonania, ┼╝e m┼éode kobiety mog─ů pozosta─ç sob─ů, niezale┼╝nie od wybor├│w jakie podejmuj─ů.

W ramach projektu, przy wsp├│┼épracy z HerImpact powsta┼éa seria rozm├│w, w kt├│rych w rol─Ö prowadz─ůcej wcieli┼éa si─Ö Nicole Petters z HerImpact. Z go┼Ť─çmi poruszane s─ů tematy oparte na wynikach bada┼ä, a materia┼éy dost─Öpne na kana┼éach IG @esteelauderpoland oraz @herimpact.co.

Marka Est├ęe Lauder postanowi┼éa tak┼╝e wesprze─ç Fundacj─Ö Sukcesu Pisanego Szmink─ů – 10 z┼é ze sprzeda┼╝y ka┼╝dej kolekcjonerskiej buteleczki kultowego podk┼éadu Double Wear Stay-in-Place, sprzedanej w okresie 1-30.09.2022 r., marka przekazuje na rzecz Sukcesu Pisanego Szmink─ů, kt├│ra od 14 lat kompleksowo wspiera kobiety w rozwoju osobistym i zawodowym.

Grafika promocyjna akcji jESTEEm sob─ů

Limitowana edycja kultowego podk┼éadu Double Wear wyst─Öpuje w 15 bestsellerowych odcieniach. Projekt graweru oraz ilustracji na opakowaniu zewn─Ötrznym powsta┼é we wsp├│┼épracy z ilustratork─ů, Magdalen─ů Pankiewicz. Informacje o dzia┼éaniach na bie┼╝─ůco publikowane s─ů na kanale spo┼éeczno┼Ťciowym marki @esteelauderpoland.