Pewno艣膰 siebie w艣r贸d Polak贸w

Sztuczna inteligencja obna偶a, jak Polacy widz膮 siebie naprawd臋

Co wp艂ywa na poczucie w艂asnej warto艣ci? Czy m臋ska pewno艣膰 siebie to mit? Prze艂omowe badanie NEUROHM, rzuca nowe 艣wiat艂o na to, co naprawd臋 o sobie my艣limy oraz w jaki spos贸b pewno艣膰 siebie przek艂ada si臋 na sukces osobisty i zawodowy.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Co sprawia, 偶e Polacy wierz膮 w siebie?

Na to pytanie odpowiada najnowszy raport NEUROHM 鈥濽wierz w siebie. Polska 2021鈥. Firma badawcza, wsp贸lnie z naukowcami i liderami opinii wzi臋艂a pod lup臋 12 zagadnie艅 dotycz膮cych naszego poczucia skuteczno艣ci, odporno艣ci na krytyk臋 oraz atrakcyjno艣ci. Badacze skorzystali z inteligentnej technologii iCode鈩. Za pomoc膮 mierz膮cych czas reakcji, autorskich algorytm贸w, 艂膮cz膮cych neuronauk臋, psychologi臋 i sztuczn膮 inteligencj臋 ujawnili nie tylko, co deklarujemy, ale r贸wnie偶 co tak naprawd臋 my艣limy. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej pr贸bie Polak贸w oraz osobach pracuj膮cych w du偶ych korporacjach.

"Badanie przekona艅 o sobie to temat delikatny. Nie wszyscy s膮 gotowi, aby m贸wi膰 o swoich s艂abo艣ciach lub鈥 aby docenia膰 swoje mocne strony. Cz臋sto spotykamy si臋 z pr贸b膮 kreowania w艂asnego wizerunku, kt贸ry nie do ko艅ca odzwierciedla prawdziwe postawy. Dlatego uznali艣my, 偶e prawdziwy obraz kobiet i m臋偶czyzn w Polsce otrzymamy, wykorzystuj膮c inteligentn膮 technologi臋 iCode鈩, kt贸ra si臋ga nie tylko do tego, co m贸wimy, ale ujawnia, co tak naprawd臋 my艣limy鈥

- komentuje Rafa艂 Ohme, za艂o偶yciel NEUROHM.

W badaniu wzi臋艂o udzia艂 siedem mi臋dzynarodowych korporacji: Bank BPH SA, Bank Millennium, Lotte Wedel Sp. z o.o., Orange Polska, PepsiCo Poland, Pfizer Polska, SAP Polska. Ich wyniki zosta艂y por贸wnane do reprezentatywnej pr贸by Polak贸w.

Kobiety wierz膮 w siebie bardziej ni偶 nam si臋 wydaje!

Wyniki bada艅 cz臋艣ciowo potwierdzaj膮 powszechny pogl膮d, 偶e kobiety s膮 z siebie mniej zadowolone ni偶 m臋偶czy藕ni. Maj膮 ni偶sze ni偶 m臋偶czy藕ni poczucie skuteczno艣ci oraz s膮 mniej odporne na krytyk臋, a jedyny obszar, w kt贸rym wypadaj膮 lepiej od m臋偶czyzn, to poczucie w艂asnej atrakcyjno艣ci. Jednak iCode鈩 ujawnia, 偶e wiele z owych negatywnych opinii kobiety wyra偶aj膮 jedynie na poziomie deklaracji. Cho膰 nawet co druga kobieta deklaruje negatywne my艣lenie o sobie (56%), to tylko co czwarta jest rzeczywi艣cie o tym przekonana (26%)!

"Kultura Instagrama spowodowa艂a, 偶e przywykli艣my do nak艂adania masek, a swoje 偶ycie, tak jak siebie samych, pr贸bujemy upi臋ksza膰 filtrami. Tendencja do autoprezentacji nie zawsze jednak wi膮偶e si臋 z przedstawianiem siebie w samych superlatywach. U kobiet zaobserwowali艣my fa艂szyw膮 skromno艣膰 - sk艂onno艣膰 do przedstawiania siebie w negatywnym 艣wietle. Jednak nasze badanie wskazuje, 偶e postawy te s膮 s艂abo ugruntowane w prawdziwych przekonaniach. M臋偶czy藕ni s膮 pewniejsi od kobiet, ale jedynie o 3 punkty procentowe."

鈥 t艂umaczy Natalia Suska, CEO NEUROHM.

Kobieta mo偶e by膰 szefem? – tak tylko m贸wimy!

Badacze NEUROHM zapytali te偶 Polak贸w czy kobiety mog膮 by膰 szefami. A偶 82% ankietowanych kobiet i m臋偶czyzn deklaruje, 偶e wierzy w kompetencje kobiet do pe艂nienia funkcji kierowniczych. Inteligentne testy ujawniaj膮, 偶e jest w tym du偶o politycznej poprawno艣ci. Z tym pogl膮dem faktycznie uto偶samia si臋 jedynie 27% badanych! Dotyczy to w r贸wnym stopniu m臋偶czyzn, jak i kobiet. A偶 55% ankietowanych prezentowa艂o postaw臋 politycznej poprawno艣ci, odpowiadaj膮c twierdz膮co, ale po d艂ugim wahaniu.

Pewno艣膰 siebie w艣r贸d Polak贸w | Infografika

Co ciekawe, na pogl膮d ten nie mia艂 wp艂ywu ani status zawodowy, ani zarobki, ani zajmowana pozycja. Przekonanie o kompetencjach kobiet na kierowniczych stanowiskach wzrasta natomiast wraz z wiekiem i wykszta艂ceniem ankietowanych. Dodatkowo mocno przekonani s膮聽o tym m臋偶czy藕ni, kt贸rzy posiadaj膮 dzieci oraz… pracownicy korporacji. W tym ostatnim przypadku efekt jest najsilniejszy 鈥 co druga osoba pracuj膮ca w du偶ej firmie szczerze wierzy w kompetencje kobiet jako liderek.

Posiadanie dzieci. Trampolina lub pu艂apka poczucia w艂asnej warto艣ci

Elementem, kt贸ry ma szczeg贸lny wp艂yw na poczucie w艂asnej warto艣ci jest posiadanie dzieci. Ale uwaga! Dotyczy to przede wszystkim m臋偶czyzn. Ojcowie s膮 mniej podatni na krytyk臋, maj膮 wi臋ksze poczucie skuteczno艣ci, a dodatkowo czuj膮 si臋 bardziej atrakcyjni! I jest to efekt niezale偶ny od wieku! Podobnej intensywnej zale偶no艣ci nie zaobserwowali艣my u mam. G艂贸wnym wyznacznikiem poczucia w艂asnej warto艣ci kobiet jest wiek (im wi臋ksze do艣wiadczenie, tym wi臋ksza pewno艣膰 siebie). Krytycznym momentem jest jednak dla nich powr贸t do pracy z urlopu macierzy艅skiego. Ju偶 po oko艂o 6 miesi膮cach od wznowienia pracy zawodowej, w艣r贸d matek wyra藕nie wzrasta podatno艣膰 na krytyk臋 i samokrytyk臋. Co wi臋cej, zmienia si臋 postrzeganie nie tylko siebie, ale kobiet w og贸le. Matki zaczynaj膮 mniej wierzy膰 w kompetencje kobiet na kierowniczych stanowiskach!

Raport 鈥濽wierz w siebie. Polska 2021鈥 przedstawia wybrane wyniki pochodz膮ce z szerszego badania zrealizowanego w okresie kwiecie艅-lipiec 2021 na reprezentatywnej grupie 1000 Polek i Polak贸w oraz pracownikach korporacji.

Pe艂na tre艣膰 raportu dost臋pna jest w za艂膮czeniu oraz na stronie www.uwierzwsiebie.com.pl

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close