YEP.Academy udost臋pnia unikaln膮 gr臋 edukacyjn膮 na smartfony, by wspiera膰 m艂odych ludzi na rynku pracy

Karolina Krzeska

Skierowana do m艂odych ludzi przygodowa gra tekstowa ma na celu rozw贸j kompetencji spo艂ecznych. Zdobyte w grze umiej臋tno艣ci maj膮 u艂atwi膰 im poruszanie si臋 po rynku pracy. Nowatorskie podej艣cie do edukacji jest odpowiedzi膮 na zmiany technologiczne i spo艂eczne zachodz膮ce we wsp贸艂czesnym 艣wiecie.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Do 2025 r. na polskim rynku pracy b臋dzie brakowa膰 co najmniej 1,5 mln pracownik贸w. Badania przeprowadzone przez Polsk膮 Agencj臋 Rozwoju Przedsi臋biorczo艣ci pokazuj膮, 偶e brakuje nie tylko ludzi, ale te偶 kandydaci, kt贸rzy pojawiaj膮 si臋 na rozmowach rekrutacyjnych nie maj膮 odpowiednich umiej臋tno艣ci i wiedzy. Co wi臋cej, ro艣nie lista zawod贸w, w kt贸rych ofert pracy jest wi臋cej ni偶 pracownik贸w spe艂niaj膮cych wymagania pracodawc贸w. W艣r贸d najcz臋艣ciej wskazywanych w badaniu PARP przyczyn wp艂ywaj膮cych na ten deficyt w poszczeg贸lnych bran偶ach znalaz艂 si臋 brak wymaganych umiej臋tno艣ci – 38 proc. badanych uwa偶a, 偶e uczelnia nie przygotowa艂a ich do poszukiwania pracy. Sytuacja na rynku pracy mo偶e si臋 jeszcze pogorszy膰 wraz z post臋puj膮ca automatyzacj膮. W wyniku tego procesu coraz wi臋ksz膮 rol臋 na rynku pracy odgrywa膰 b臋d膮 kreatywno艣膰 i kompetencje mi臋kkie, kt贸rych rozw贸j tradycyjny system edukacji wspiera w bardzo w ograniczonym zakresie.

Graj w gr臋 i rozwijaj kompetencje

Gra edukacyjna YEP jest przeznaczona dla m艂odych ludzi, kt贸rych naturaln膮 form膮 komunikacji ze 艣wiatem s膮 smartfony. Jest to gra tekstowa, tzw. paragraf贸wka, przygotowana dla jednego u偶ytkownika i oparta na jego wyobra藕ni. Jej przebieg zale偶y od decyzji podejmowanych przez gracza.

U偶ytkownik rozpoczynaj膮c gr臋 YEP 鈥瀞potyka鈥 i rozwija sztuczn膮 inteligencj臋, algorytm HalX, kt贸ry – zale偶nie od tego, co gracz wybierze w pierwszym etapie – przekierowuje go w jeden ze 艣wiat贸w: cyberprzest臋pc贸w, niebezpiecznych korporacji, gangster贸w lub s艂u偶b 艣ledczych. W ten spos贸b uczestnik tworzy w艂asn膮 histori臋. Kolejne decyzje, niczym w filmie fabularnym, nap臋dzaj膮 scenariusz, kt贸ry zapewnia wiele mo偶liwych 艣cie偶ek rozwoju fabu艂y. Po drodze gracz musi rozwi膮zywa膰 zadania i budowa膰 swoj膮 posta膰.

W trakcie rozgrywki trzeba wykonywa膰 zadania zwi膮zane z 8 umiej臋tno艣ciami: komunikacj膮, przedsi臋biorczo艣ci膮, analityk膮 i podejmowaniem decyzji, rozumieniem siebie, interakcj膮 i budowaniem sieci kontakt贸w, wyra偶aniem siebie i rozwojem osobistym. Wyzwania rozwijaj膮 zar贸wno kompetencje bohatera, jak i genialny algorytm 鈥 HalX. Na ka偶dym etapie gra staje si臋 coraz trudniejsza, a celem jest rozw贸j kompetencji. Dla przyk艂adu, je艣li gracz sprawdzi si臋 w czytaniu wykres贸w i odczytywaniu z nich wa偶nych informacji, zdob臋dzie umiej臋tno艣ci analityczne. 呕eby naby膰 kompetencje zwi膮zane z przedsi臋biorczo艣ci膮 gracz musi wykaza膰 si臋 w zadaniach typowych w zarz膮dzaniu w艂asnym biznesem i osi膮ganiu zysk贸w. Istnieje te偶 ryzyko, 偶e zbankrutuje. Wa偶ne jest to, 偶e odpowiedzi s膮 oceniane pod k膮tem merytoryki i czasu odpowiedzi, ale ostatecznie najbardziej liczy si臋 efekt ko艅cowy.聽Po sko艅czeniu gry otrzymujemy certyfikat potwierdzaj膮cy przej艣cie szkolenia z zakresu rozwoju danych kompetencji.

Gra YEP.Academy

Jak zmniejszy膰 luk臋 kompetencyjn膮?

W raporcie 鈥Upskilling Hopes & Fears鈥 wskazano, 偶e 89 proc. polskich pracownik贸w wyra偶a ch臋膰 podnoszenia kompetencji, a nawet przekwalifikowania, by pozosta膰 na rynku pracy i dopasowa膰 do zmieniaj膮cej si臋 rzeczywisto艣ci. A偶 87 proc, os贸b przyznaje, 偶e aby lepiej zrozumie膰 nowe technologie, uczestniczy w kursach i szkoleniach. Jednocze艣nie 63 proc. respondent贸w twierdzi, 偶e post臋puj膮ca automatyzacja – zast臋powanie miejsc pracy maszynami i programami komputerowymi – stwarza wi臋cej mo偶liwo艣ci ni偶 zagro偶e艅.

– W takich okoliczno艣ciach jak zmiany technologiczne i spo艂eczne we wsp贸艂czesnym 艣wiecie 聽doskonale sprawdza si臋 grywalizacja, czyli zastosowanie nowoczesnych metod e-learnigu i samoedukacji, opartych o gry i aplikacje, kt贸rych celem jest zdobywanie okre艣lonych umiej臋tno艣ci przydatnych w 偶yciu zawodowym. St膮d pomys艂 na gr臋 mobiln膮 YEP z okazji rocznicy dzia艂ania platformy YEP.Academy, kt贸ra pozwoli艂a m艂odym ludziom pewnie wej艣膰 na rynek pracy.- m贸wi Olga Legosz, pomys艂odawczyni gry YEP i wsp贸艂za艂o偶ycielka Fundacji Sukces Pisany Szmink膮.

M艂odzie偶 woli klika膰

Gra YEP skierowana jest do m艂odych os贸b wieku 16-30 lat. Jej formu艂a i charakter s膮 dostosowane do obecnych reali贸w i zainteresowa艅 m艂odzie偶y. Jak pokazuj膮 badania, m艂odzi ludzie w ci膮gu dnia wielokrotnie zagl膮daj膮 do smartfon贸w szukaj膮c w dost臋pnych na nich serwisach i aplikacjach rozrywki oraz wiedzy i informacji. Co istotne w dzisiejszym 艣wiecie m艂odzi ludzie nie ucz膮 w wyznaczonym z g贸ry czasie i miejscu, ale robi膮 to r贸wnolegle z innymi czynno艣ciami w ci膮gu dnia np. w drodze na uczelni臋 czy do pracy. Badania pokazuj膮, 偶e nauka podczas gry przynosi 11 proc. wi臋ksz膮 wiedz臋 i daje 20 proc. wi臋ksz膮 efektywno艣膰 ni偶 tradycyjne metody nauki. Dlatego na 艣wiecie tego typu rozwi膮zania odgrywaj膮 coraz wi臋ksz膮 rol臋 w procesie edukacji. St膮d pomys艂 na zach臋cenie m艂odych ludzi do tego sposobu zdobywania kompetencji spo艂ecznych i zawodowych.

Gra YEP.Academy

Czym jest YEP.Academy?

Platforma YEP (od nazwy programu – Youth Empowered Program) zosta艂a stworzona przez Fundacj臋 Sukcesu Pisanego Szmink膮 wsp贸lnie z firm膮 Coca-Cola po to, aby wesprze膰 m艂odych ludzi z ca艂ej Polski, z r贸偶nych miejscowo艣ci na trudnej drodze wybor贸w: od kierunku studi贸w, sta偶y, praktyk, zawodu i charakteru pracy.

Przez rok funkcjonowania programu YEP Academy z narz臋dzi dost臋pnych na platformie, takich jak kalkulator p艂ac czy testy kompetencyjne, skorzysta艂o ju偶 ponad 200 tys. os贸b. To wspania艂y wynik i olbrzymi sukces. Cieszy fakt, 偶e m艂odzi ludzie chc膮 si臋 rozwija膰 i d膮偶膮 do zdobywania nowych kompetencji, bo dzi臋ki temu wzrosn膮 ich szanse i pozycja na rynku pracy. Gra YEP to kolejne, wyj膮tkowe w skali europejskiej rozwi膮zanie, kt贸re ma wspiera膰 i edukowa膰 m艂odych w spos贸b nowoczesny i zgodny z ich oczekiwaniami. Wsparcie m艂odych to jeden z priorytet贸w naszych dzia艂a艅 spo艂ecznych, na kt贸rych skupiamy si臋 w Polsce i na 艣wiecie – Anna Solarek, Dyrektor ds. komunikacji kontakt贸w zewn臋trznych Coca-Cola Poland Services.

Gr臋 YEP mo偶na pobra膰 przez sklep Play – na smartfony z systemem Android, jak i przez AppStore – na Iphone鈥檡.

IOS:聽 https://apps.apple.com/app/id1470320583

Android:聽 https://play.google.com/store/apps/details?id=com.yep.the.game

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close