Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Pokaż swoją firmę na święta

Pokaż swoją firmę na święta

firmowe święta

Grudzień to wyjątkowy miesiąc. Wszyscy czują świąteczną atmosferę. To także szansa dla firm, które chcą się pokazać z bardziej ludzkiej strony. I dobry moment, żeby postawić na ludzi i emocje.

Grudzień to wyjątkowy miesiąc. Wszędzie błyszczą ozdoby świąteczne, palą się kolorowe światełka i mimo ogólnego zimna i smutnej, ponurej pogody – panuje radosna atmosfera.
Święta to także szansa dla firm, które chcą się pokazać z bardziej ludzkiej strony. Nie tylko jako profesjonalne miejsce, tak przecież promują się przez cały rok, ale także jako miejsce, które tworzy zespół ludzi.

Dziś przewagę konkurencyjną budują ludzie tworzący organizację i jej efektywność – mówi Joannie Rubin Andrzej Borczyk, Członek Zarządu Grupy Żywiec.

Na co dzień klienci nie mają możliwości, czasu, ani okazji, by poznać osoby, które tworzą markę. Często są jednak ciekawi, kto to robi, jak wygląda miejsce ich pracy i jakie panują relacje w zespole. W grudniu mamy szansę pokazać więc firmę od strony emocji, relacji i wartości. Uchylić rąbka tajemnicy można na wiele różnych sposobów – publikując w portalach społecznościowych film z życzeniami, zdjęcia z firmowej wigilii, wspólnego dekorowania choinki, śpiewania kolęd czy obdarowywania się prezentami. Pozytywna, świąteczna atmosfera zawsze udziela się innym, dlatego dobrze jest ją pokazywać. Warto jednak pamiętać, żeby nie przesadzić – zdarzają się filmiki, które stają się viralami i obiektem kpin. Zazwyczaj nagrywane są ze śmiertelną powagą, bywają sztuczne i robione na siłę. A w mediach społecznościowych sprawdza się tylko to, co autentyczne.

W grudniu liczy się także pamięć. Warto przemyśleć, co i kto dostanie od naszej firmy z okazji gwiazdki. Kartki z życzeniami i drobne prezenty dla stałych partnerów, kontrahentów i klientów są pozytywnie odbierane. Zadbaj o swojego klienta i przypomnij mu w ten sposób o sobie. Liczą się drobne gesty. W końcu – kto nie lubi być obdarowywany? Zanim cokolwiek wyślesz, upewnij się, jaka jest polityka w firmie partnera – nie wszędzie pracownicy mogą otrzymywać prezenty z zewnątrz i nawet drobne podarunki muszą być zwracane. Warto to sprawdzić, zanim wyśle się coś więcej niż kartkę z życzeniami.

Na dobre relacje z klientem pracuje się cierpliwie. To, czy będą długotrwałe zależy od wielu elementów. Jakich błędów zatem nie popełniać, by zatrzymać klienta i przekonać do siebie?

To także ten moment w roku, kiedy możesz wykorzystać swoją bazę kontaktów do czegoś innego niż cele sprzedażowe. Wyślij wszystkim życzenia, pokazując, że o każdym pamiętasz. Postaraj się, żeby w miarę możliwości życzenia były spersonalizowane. Jeśli wysyłasz wiele wiadomości i nie możesz do każdego napisać osobnych życzeń, dodaj choć imię odbiorcy w nagłówku wiadomości. W przypadku mailingu do szerszej bazy można pokusić się o drobny prezent. Artykuł na wyłączność dla subskrybentów albo specjalna zniżka na produkty powinny każdego ucieszyć. To także dobry kanał dystrybucji, np. filmu z życzeniami, o którym wspominałam wcześniej.

Kiedy najlepiej rozesłać świąteczny mailing? Jeżeli wysyłasz oferty, zniżki lub specjalne, świąteczne pakiety, najlepiej zrobić to na początku grudnia, żeby obdarowani mieli szansę z nich skorzystać przed świętami. Z życzeniami można poczekać do ok. 20 grudnia. To spokojniejszy moment, duże projekty są zamknięte, sprzedaż zwalnia tempo, a każdy nastawia się powoli, że już za moment odpocznie w gronie rodziny. To najlepszy czas, aby obdarować swojego klienta albo partnera prezentem, kartą albo wiadomością z życzeniami. Warto pamiętać, że niektórzy biorą wolne dzień, dwa przed Wigilią i 23 grudnia może nie być ich już w pracy.

Święta to moment, kiedy nie liczy się wysokość budżetu, ale pamięć i pomysłowość. Wystarczy wykorzystać narzędzia i media, które już posiadamy. Pozwól na odrobinę szaleństwa swoim pracownikom. Najpierw jest gwiazdka, chwilę później sylwester, a obie okazje dają nam przecież mnóstwo powodów do radości, kreatywności i zabawy.

***

Joanna Olszewska jest Project Team Leaderem w Conture.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!