Kobieta wk┼éadaj─ůca kart─Ö p┼éatnicz─ů do portfela

Z powodu inflacji i kryzysu a┼╝ 85% Polak├│w stara si─Ö ┼╝y─ç skromniej, a 41% rozwa┼╝a zmian─Ö pracy na lepiej p┼éatn─ů

Badanie przeprowadzone przez serwis InterviewMe wykaza┼éo, ┼╝e 85% Polak├│w stara si─Ö ┼╝y─ç skromniej, a 83% obawia si─Ö, ┼╝e nied┼éugo ich zarobki nie b─Öd─ů wystarcza┼éy na ┼╝ycie na dotychczasowym poziomie. Z tego wzgl─Ödu 41% chce poszuka─ç lepiej p┼éatnego zaj─Öcia, a 44% bierze nadgodziny.

Serwis kariery InterviewMe.pl przeprowadzi┼é badanie ÔÇ×Praca w trudnych czasach. Jak Polacy radz─ů sobie z kryzysem?ÔÇŁ, w kt├│rym zapytano prawie 1000 respondent├│w o ich strategie przetrwania w czasie kryzysu wywo┼éanego inflacj─ů.

Ankieta wykaza┼éa, ┼╝e 91% badanych odczuwa l─Ök zwi─ůzany z coraz trudniejszym utrzymaniem gospodarstwa domowego. Ogromna wi─Ökszo┼Ť─ç (90%) obawia si─Ö zwi─Ökszonych wydatk├│w na mieszkanie (czynsz, wynajem, op┼éaty) w zwi─ůzku z rosn─ůcymi cenami energii.

Jednocze┼Ťnie 70% Polak├│w uwa┼╝a, ┼╝e pa┼ästwo nie wspiera swoich obywateli w zwi─ůzku z inflacj─ů i rosn─ůcymi kosztami zu┼╝ycia energii. Ludzie musz─ů sobie radzi─ç sami, co potwierdzaj─ů poni┼╝sze dane:

  • 49% badanych podejmuje drug─ů (dodatkow─ů) prac─Ö,
  • 44% badanych pracuje wi─Öcej (bierze nadgodziny), by dorobi─ç do pensji,
  • 41% badanych rozwa┼╝a zmian─Ö pracy na lepiej p┼éatn─ů,
  • 36% badanych oszcz─Ödza na dojazdach do pracy.

Badanie InterviewMe potwierdza, ┼╝e wysoka inflacja i kryzys energetyczny wp┼éywaj─ů bardzo mocno na ┼╝ycie Polak├│w. Koszty codziennego funkcjonowania staj─ů si─Ö na tyle wysokie, ┼╝e wielu z nas jest zmuszonych do szukania dodatkowych ┼║r├│de┼é dochod├│w. Jednocze┼Ťnie nie czujemy, ┼╝eby pa┼ästwo wystarczaj─ůco wspiera┼éo obywateli w tych trudnych czasach. Pomimo ┼╝e rz─ůd podni├│s┼é p┼éac─Ö minimaln─ů i wprowadzi┼é tzw. tarcz─Ö antyinflacyjn─ů, to wci─ů┼╝ zwyk┼éy Kowalski musi stara─ç si─Ö zwi─Öksza─ç dochody na w┼éasn─ů r─Ök─Ö

Z ankiety wynika r├│wnie┼╝, ┼╝e 21% Polak├│w uzyska┼éo od swojego pracodawcy podwy┼╝k─Ö, kt├│ra by┼éa bezpo┼Ťrednio zwi─ůzana z inflacj─ů. Poprosi┼éo o ni─ů 36% badanych.

Co zastanawiaj─ůce, podwy┼╝k─Ö inflacyjn─ů zaoferowano przede wszystkim tym najlepiej zarabiaj─ůcym (29% os├│b o zarobkach ponad 4500 z┼é brutto) i jedynie 13% pracownikom z pensj─ů poni┼╝ej 2500 z┼é brutto. Korzystanie z tarczy antyinflacyjnej przys┼éuguje jedynie najbiedniejszym. Wygl─ůda wi─Öc na to, ┼╝e mamy w Polsce ogromn─ů grup─Ö ludzi, kt├│rzy w obliczu wzrastaj─ůcych cen pozostaj─ů bez pomocy

Oto inne ciekawe wyniki analizy:

  • Prawie po┼éowa (49%) badanych obawia si─Ö dzi┼Ť o stabilno┼Ť─ç swojego zatrudnienia w zwi─ůzku z dodatkowymi kosztami, na jakie nara┼╝one s─ů lub dopiero b─Öd─ů firmy.
  • Tylko 22% badanych uwa┼╝a, ┼╝e firma w jaki┼Ť spos├│b wspiera ich w ci─Ö┼╝kich czasach.
  • Jedynie 21% pracodawc├│w zaoferowa┼éo swoim pracownikom podwy┼╝k─Ö w zwi─ůzku z rosn─ůc─ů inflacj─ů.
  • A┼╝ 80% ankietowanych deklaruje, ┼╝e ju┼╝ zacz─Ö┼éo oszcz─Ödza─ç w domu pr─ůd.

Szczeg├│┼éowe wyniki badania ÔÇ×Praca w trudnych czasach. Jak Polacy radz─ů sobie z kryzysem?ÔÇŁ mo┼╝na znale┼║─ç tutaj.

O InterviewMe

InterviewMe.pl to popularny serwis kariery, kt├│ry oferuje profesjonalny kreator CV i listu motywacyjnego, i z sukcesem rozwija mi─Ödzynarodow─ů mark─Ö Zety. InterviewMe i Zety to tak┼╝e popularne blogi o tematyce rekrutacji i kariery zawodowej, kt├│re przyci─ůgaj─ů ponad 40 milion├│w czytelnik├│w z ca┼éego ┼Ťwiata rocznie i s─ů cytowane przez takie tytu┼éy, jak Financial Times, Forbes i The Guardian.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost─Öp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid┼éowego dzia┼éania strony. Je┼╝eli nie wyra┼╝asz na to zgody, mo┼╝esz zmieni─ç ustawienia w swojej przegl─ůdarce. Zobacz wi─Öcej w Polityce Prywatno┼Ťci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close