Paulina So艂tyk to Polka zmieniaj膮ca bran偶臋 fashion

Kropla dr膮偶y ska艂臋, czyli jak Polka zmienia bran偶臋 fashion na bardziej zr贸wnowa偶on膮

Magda Mikos

OSNOWA to ma艂a, m艂oda marka modowa stworzona z pasj膮 i w duchu less waste. Jest odpowiedzi膮 na stopniowe odej艣cie od fast fashion. Stawia na edukacj臋 i odpowiedzialno艣膰 za wytworzony produkt przez ca艂e jego 偶ycie od momentu powstania po sprzeda偶 w drugim obiegu lub recykling. Stara si臋 zmieni膰 艣wiat na lepsze produkuj膮c w duchu zr贸wnowa偶onego rozwoju, tworz膮c swoje produkty z innowacyjnych materia艂贸w, kt贸rych w Polsce nie oferuje nikt opr贸cz niej. O tym, dlaczego warto prowadzi膰 biznes w spos贸b zr贸wnowa偶ony i i艣膰 pod pr膮d opowiada Paulina So艂tyk, laureatka konkursu Bizneswoman Roku 2020.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Paulino, Twoja marka Osnowa przyczynia si臋 do zmiany w podej艣ciu do mody –聽zamiast konsumpcjonizmu proponujecie zr贸wnowa偶one podej艣cie. Jak zacz臋艂a si臋 Twoja przygoda z odpowiedzialn膮 mod膮?

Osnowa narodzi艂a si臋 z naszej potrzeby praktycznego podej艣cia do mody 鈥 czyni膮c j膮 przyst臋pn膮, odpowiedzialn膮 i ponadsezonow膮. Chcia艂y艣my udowodni膰, 偶e moda wcale nie musi by膰 szybka i byle jaka, 偶e mo偶na zaproponowa膰 klientom co艣 wi臋cej, ni偶 tylko kawa艂ek s艂abej jako艣ci tkaniny, kt贸ry po sezonie trafi na wysypisko 艣mieci. I 偶e do mody mo偶na podej艣膰 rozwa偶nie, bo nie jeste艣my w stanie z niej zrezygnowa膰, mo偶emy za to wynie艣膰 j膮, si臋 na nowy, lepszy poziom. Naszym celem by艂o r贸wnie偶 wykorzystanie know-how, kt贸re w mojej rodzinie przekazywane by艂o od ostatnich dw贸ch pokole艅 鈥 m贸j Tato do tej pory ma swoj膮 szwalni臋, kt贸r膮 prowadzi od ponad 30 lat, mimo wielu przeciwno艣ci losu. Fascynacj臋 t膮 bran偶膮 wynios艂am wi臋c z domu i uzna艂am, 偶e po艂膮czenie tradycyjnego rzemie艣lnictwa i nowych technologii, do tego z uwzgl臋dnieniem zr贸wnowa偶onego podej艣cia mo偶e by膰 czym艣 bardzo ciekawym.

Mimo zwi臋kszania si臋 艣wiadomo艣ci ekologicznej Polak贸w nadal niewielka cz臋艣膰 populacji kupuje ubrania poza sieci贸wkami. Jak to jest i艣膰 ze swoj膮 mark膮 pod pr膮d?

Osnowa z jednej strony adresuje stale rosn膮c膮 potrzeb臋 konsument贸w zwi膮zan膮 z coraz bardziej 艣wiadomym podej艣ciem do mody i ubierania si臋, z poszanowaniem dla ludzkiej pracy lokalnych rzemie艣lnik贸w i naszej planety, z drugiej natomiast kreuje potrzeb臋 zr贸wnowa偶onej konsumpcji 鈥 k艂ad膮c nacisk na nieustann膮 edukacj臋 Klient贸w, z kt贸rymi budujemy relacj臋 opart膮 na doradztwie i przekazywaniu wiedzy, korzystaj膮c z innowacyjnych rozwi膮za艅 takich jak wyj膮tkowe ekologiczne materia艂y i wyznaczaj膮c nowe standardy na rynku odzie偶owym. I tak Osnowa jako pierwsza marka w Polsce proponuje klientom opakowania zwrotne RePack, a my bardzo otwarcie m贸wimy o tym, kto stoi za produkcj膮 naszych produkt贸w (na metkach znajduje si臋 imi臋 osoby, kt贸ra uszy艂a dan膮 rzecz w Polsce) a 1% przychodu przekazujemy organizacji 1% for the Planet na cele zwi膮zane z ochron膮 艣rodowiska.

Oczywi艣cie wci膮偶 to jest nisza, ale to kwestia czasu, kiedy takie podej艣cie b臋dzie stanowi艂o pewien standard. Kropla dr膮偶y ska艂臋. :)

Co wed艂ug Ciebie oznacza sukces w bran偶y modowej?

Na mod臋 patrz臋 bardzo praktycznie 鈥 my艣l臋, 偶e powinna ona wzmacnia膰 dobre samopoczucie, zapewnia膰 komfort i swobod臋. Cieszy mnie wi臋c, kiedy jeste艣my w stanie te potrzeby realizowa膰, wywo艂uj膮c u klient贸w zadowolenie i inspiruj膮c do przemodelowania szafy tak, 偶eby by艂a mniej przepastna, ale bogatsza w ponadczasowe i ponadsezonowe kroje, kt贸rych zestawianie nie stanowi codziennego wyzwania.

Sukcesem jest dla mnie rosn膮ca 艣wiadomo艣膰 w艣r贸d konsument贸w 鈥 Klienci zadaj膮 wnikliwe i merytoryczne pytania, kt贸re 艣wiadcz膮 o tym, 偶e przywi膮zuj膮 wag臋 do tego, w jaki spos贸b powsta艂y ubrania, kt贸re chc膮 kupi膰.

Trzecim wymiarem sukcesu jest na pewno wywieranie wp艂ywu na innych markach, kt贸re zaczynaj膮 dostosowywa膰 swoje dzia艂ania do wyznaczanych przez nas standard贸w. To jest super.

Kogo nazwa艂aby艣 swoim聽role model, je艣li chodzi o spos贸b prowadzenia biznesu? Kto Ci臋 inspiruje?聽

Je艣li chodzi o spos贸b prowadzenia biznesu inspiruje mnie Yvon Chouinard – ameryka艅ski wspinacz ska艂kowy, dzia艂acz ekologiczny i za艂o偶yciel marki specjalizuj膮cej si臋 w odzie偶y outdoorowej tworzonej z dba艂o艣ci膮 o 艣rodowisko naturalne. Przeczyta艂am jego ksi膮偶k臋 鈥濴et my people go surfing鈥 i jestem pod du偶ym wra偶eniem niezwyk艂ej konsekwencji, kt贸ra stoi za rozwojem firmy, kt贸r膮 stworzy艂. By艂oby to zapewne trudne, gdyby nie wyznawa艂 warto艣ci stoj膮cych u podstaw tej firmy. Dzi臋ki temu, to co robi, jest wiarygodne i sp贸jne. 聽

Mam te偶 wok贸艂 siebie sporo os贸b, kt贸re inspiruj膮 mnie na co dzie艅 鈥 swoj膮 pokor膮, skromno艣ci膮 i podej艣ciem do ludzi. Tak膮 osob膮 z pewno艣ci膮 jest m贸j narzeczony Piotr, kt贸ry zacz膮艂 od prowadzenia ma艂ego startupu z bran偶y IT, a kt贸ry dzisiaj stanowi ca艂kiem spor膮 firm臋 i zatrudnia ponad 70 os贸b. Imponuje mi jego podej艣cie do pracownik贸w, to, w jaki spos贸b potrafi ich sobie zjednywa膰 i wspiera膰, jednocze艣nie dbaj膮c o ich rozw贸j.

Jaka by艂aby Twoja rada dla kobiet, zmagaj膮cych si臋 z 偶yciowymi lub biznesowymi trudno艣ciami, kt贸rym brakuje nadziei i motywacji?

My艣l臋, 偶e prowadzenie biznesu jest du偶ym wyzwaniem i wymaga ogromnej dojrza艂o艣ci. Warto 艣wiadomie zdecydowa膰 si臋 na jego prowadzenie i na pewno nie w odpowiedzi na 偶yciowe czy biznesowe trudno艣ci. Decyzj臋 o starcie dobrze jest poprzedzi膰 wnikliw膮 analiz膮 zysk贸w i strat. Odpowiednia motywacja jest moim zdaniem kluczowa 鈥 bez niej ci臋偶ko b臋dzie zmaga膰 si臋 z przeciwno艣ciami losu i kryzysami.

Je艣li kto艣 jest wystarczaj膮co zmotywowany, dobrze jest, je艣li da sobie szans臋 i spr贸buje – nawet je艣li mia艂aby to by膰 nieudana pr贸ba, jest to nieocenione do艣wiadczenie, na kt贸re starczy艂o mu odwagi. :)聽

Paulina So艂tyk na gali Bizneswoman Roku

Paulina So艂tyk na co dzie艅 zarz膮dzaj膮ca mark膮 OSNOWA w XII edycji konkursu Sukces Pisany Szmink膮 Bizneswoman Roku zdoby艂a nagrod臋 g艂贸wn膮 w kategorii “Pomys艂 na Start / Biznes Lokalny”.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close