Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Polskie start-upy sprawdzają rynek niemiecki

Polskie start-upy sprawdzają rynek niemiecki

W Bawarii działa 60 polskich firm. Jakie mają tam możliwości? Sprawdzali to przedstawiciele start-upów.

Monachium odwiedzili laureaci II edycji konkursu Biznes w Niemczech oraz projektu Start to Bavaria realizowanego przez Polsko-Niemiecką Izbę Przemysłowo-Handlową. Dla przedsiębiorców była to okazja, by spotkać się z przedstawicielami instytucji i firm wspierających start-upy w ich rozwoju i ekspansji zagranicznej. A przy okazaji szansa na realną ocenę szans wdrożenia swoich pomysłów na rynku niemieckim.

Bawaria dla polskich przedsiębiorstw jest atrakcyjnym regionem. Obecnie działa tam ponad 60 polskich firm. Polska jest 11. partnerem biznesowym Bawarii. Podczas wizyty finaliści konkursu spotkali się m.in. z Katarzyną Rzeźniczek, radcą Wydziału Handlu i Prawa przy Ambasadzie w Berlinie, która opowiedzała o polsko – niemieckich relacjach gospodarczych oraz zwracała szczególną uwagę na ochronę patentową nowych pomysłów. Odwiedzili także Izbę Przemysłowo-Handlową w Monachium oraz Invest in Bavaria, gdzie mieli okazję poznać specyfikę rynku bawarskiego.

W kolejnych dniach spotkali się z przedsiębiorcami i inwestorami zrzeszonymi w Munich Network. Program obejmował także warsztaty z zakresu prawnych aspektów wprowadzania firmy na rynek niemiecki, różnic podatkowych i kreowania wartości marki. Największym sukcesem okazał się udział polskich start upów w Munich Startu-up Demo Night, wydarzeniu organizowanym dwa razy do roku przez BayStartUP – organizację publiczną, powiązaną z bawarskim Ministerstwo Gospodarki. Jej celem jest wspieranie rozwoju sceny start-upowej w Bawarii. – Bavaria Demo Night dało nam świetną okazję, do otrzymania dobrego feedbacku od inwestorów, start-upowców oraz potencjalnych klientów na na temat naszego produktu. Przy współpracy z Bosch i Siemens chcielibyśmy rozwijać swoją technologię na terenie Bawarii poprzez implementacje platformy w hotelach i biurowcach – mówi Mateusz Zelek CEO Emerald. Z kolei dla Krzysztofa Tabiszewskiego, CEO Carbon Workshop najważniejsze było zdobycie “przyczółku” na niemieckim rynku. Istotne było poznanie różnic między polskim a niemieckim klientem i dopasowanie swojej oferty do potrzeb potencjalnych odbiorców. Zadowolona była także Anna Wójcik z Hybrid Glass Poland – dla niej wyjazd był szansą na zainteresowanie ofertą materiałów hybrydowych o zwiększonych wytrzymałościach potencjalnych partnerów. – Mam nadzieję, że współpraca zaowocuje wprowadzeniem na rynek szkła hybrydowego – mówi Wójcik.

***

O konkursie Biznes w Niemczech
Aby wziąć udział w konkursie należało nakręcić 3 minutowy filmik o produkcie lub usłudze, którą autor chciałby wprowadzić na rynek niemiecki – opowiada Justyna Gaj – Skowronek z Agencji JUSTA PR, organizatorka projektu. Filmik trzeba było wysłać korzystając z formularza zamieszczonego na stronie www.bizneswniemczech.pl Laureatów wybrało niezależne jury.
Kolejna edycja projektu planowana jest na przyszły rok.
Zapraszamy do odwiedzenia projektu Biznes w Niemczech w internecie:
www.bizneswniemczech.pl
www.facebook.com/BizneswNiemczech

O projekcie Start to Bavaria
Aby wziąć udział w projekcie należało wypełnić formularz zgłoszeniowy. Wyłonieni na tej podstawie półfinaliści w pólowie lipca br. zaprezentowali w Warszawie swoje rozwiązania ekspertom bawarskiej sceny start-upowej. 6 finalistów konkursu Start to Bavaria na zaproszenie Ministerstwa Gospodarki Mediów Energii i Technologii wolnego kraju związkowego Bawarii oraz wiodącej bawarskiej organizacji start-upowej BayStartUp gościło w dniach 21-23 października br. w Monachium.

  • Start to Bavaria

  • Start to Bavaria

  • Start to Bavaria

  • Start to Bavaria

  • Start to Bavaria

  • Start to Bavaria

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close