Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Polskich przedsiębiorców wyróżnia odwaga do podejmowania ryzyka

Polskich przedsiębiorców wyróżnia odwaga do podejmowania ryzyka

UPC think big

41% przedsiębiorców uważa dostęp do nowoczesnych technologii za motor wzrostu firm – wynika z badania „Gotowi na innowacje” SW Research i UPC Biznes.

Handel, przemysł, transport i budownictwo to główne branże, które zostały przebadana na potrzeby raportu przygotowanego przez SW Research na zlecenie UPC Biznes zatytułowanego „Gotowi na innowacje – co uwalnia potencjał małych i średnich firm w Polsce”. Zaskoczeniem nie są wyniki odnoszące się do wykorzystania nowych technologii – aż 75% polskich przedsiębiorców uważa Internet za narzędzie umożliwiające wykorzystanie potencjału innowacyjności w małej firmie. Badani doceniają również znaczenie aplikacji mobilnych (35%) oraz zarządzanie dokumentacją w firmie online (30%). Branża IT/nowych technologii została uznana także za najbardziej atrakcyjne środowisko rozwoju biznesu. Na drugim miejscu znalazła się energetyka, na trzecim zaś budownictwo. 41% przedsiębiorców przebadanych przez SW Research uważa dostęp do nowoczesnych technologii cyfrowych za podstawowy motor wzrostu małych firm w Polsce.

Nowe technologie to nie wszystko. Polscy przedsiębiorcy wskazują także, że rozwój firmy wspierają niskie koszty operacyjne i większa niż w przypadku dużych firm elastyczność operacyjna. Co ciekawe, aż 4/5 rozmówców przyjęłoby ofertę współpracy od korporacji. Badani wskazali, że zaletą kooperacji z dużym partnerem, byłaby możliwość włączenia swojego produktu lub usługi do oferty partnera (42% ankietowanych) oraz wspólny rozwój nowego produktu lub know-how (38%).

Choć większość polskich przedsiębiorców nastawiona jest na rynek polski (70% badanych), coraz więcej właścicieli firm działa także na rynkach zagranicznych, głównie na terenie UE. Najwięcej na rynku niemieckim (50%), na dalszych miejscach znalazły się rynek francuski (18%), brytyjski (17%) i czeski (10%). Aż 13% przedsiębiorców deklaruje, że myśli o wyjściu poza rynek w Polsce.

Na jakie bariery narzekają przedsiębiorcy? Problemem są przede wszystkim: nieefektywne działanie biurokracji lub instytucji państwowych (54% respondentów), wysokie należności względem ZUS (51%) i nieuczciwą konkurencję (48%). Mimo, że doświadczyło ich 60% badanych, aż trzy czwarte deklaruje, że nadal uważają Polskę za najlepsze miejsce do prowadzenia własnej działalności. Warto jednak zauważyć, że badanie zostało przeprowadzone we wrześniu, zanim rząd ogłosił chęć wprowadzenia nowych uregulowań podatkowych, przez wielu uważanych za niekorzystne dla przedsiębiorców.

Publikacja raportu zbiegła ze startem IV edycji programu Think Big. – To, co wyróżnia polskich przedsiębiorców to skłonność i odwaga do podejmowania ryzyka, a także rosnące potrzeby w zakresie dostępu do nowych technologii. Jak pokazuje nasze badanie – internet w firmie stanowi dla aż 64% z nich najważniejszą usługę dla rozwoju biznesu. To między innymi do nich adresujemy ofertę internetu od UPC Biznes o prędkości do 600 Mb/s oraz wysyłania do 30 Mb/s i cały pakiet rozwiązań cyfrowych usprawniających codzienną pracę. Dla tych najodważniejszych przedsiębiorców, z pasją i wizją, stworzyliśmy program Think Big, który inspiruje do globalnego i technologicznego rozwoju – mówi Agnieszka Zawistowska, dyrektor UPC Biznes.

W tym roku program został poszerzony, a do współpracy zaproszono przedsiębiorców z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Celem programu jest wsparcie przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać biznes w oparciu o nowe technologie poprzez umożliwienie im doskonalenia produktów i usług. Robią to przy wsparciu ekspertów firmy UPC. Zgodnie z nowymi zasadami programu, zgłaszany projekt będzie musiał wykazać się potencjałem biznesowym w jednym z trzech obszarów – B2B, customer experience, narzędzia i technologie marketingowe, i być prowadzony na rynku w Polsce, Czechach, Rumunii, Słowacji lub na Węgrzech.
Eksperci będą oceniać potencjał biznesowy, oryginalność i dojrzałość zgłaszanego rozwiązania oraz jego synergię z rozwiązaniami poszukiwanymi przez UPC. Zwycięzca otrzyma 10.000 euro i możliwość wypracowania modelu współpracy z UPC. Przewidziano także specjalną nagrodę Jury w wysokości 10.000 euro.

Organizatorzy przekonują, że udział w programie może być przepustką do globalnego rozwoju biznesu. Uczestnicy Think Big nie tylko nawiązują w trakcie jego trwania nowe kontakty, ale także przyciągają uwagę inwestorów i najważniejszych mediów śledzących biznesowe trendy.

Rozwój innowacyjnej przedsiębiorczości postępuje dziś w niezwykle dynamicznym tempie, a twórcy biznesów z Europy Środkowo-Wschodniej cechują się szczególną odwagą i determinacją w budowaniu swojej przewagi konkurencyjnej. Dodatkowo, wraz z rozwojem Internetu i wzrostem liczby urządzeń z dostępem do sieci zanikają bariery komunikacji, co sprawia, że prowadzenie firmy z globalnymi ambicjami stało się o wiele bardziej realne niż kiedykolwiek. Think Big to program, którym chcemy dać szansę kreatywności pokolenia, które z nowoczesnych technologii korzysta w codziennej pracy. Chcemy też przyczynić się do dalszego wzrostu gospodarki cyfrowej w zarówno w Polsce, jak i w całym regionie – mówi Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska.

Tegoroczna edycja Think Big będzie składała się z trzech etapów. By zgłosić się do programu należy w terminie do 15 grudnia 2016 wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej programu www.thinkbig.upc.pl. Równocześnie – w Polsce i poza jej granicami – będzie trwał proces “scoutingu”, realizowany przez partnera merytorycznego programu, D-Raft. W ramach tego etapu Jury dokona wyboru 20 rozwiązań. Na przestrzeni listopada – stycznia potrwa półfinałowa faza sesji wewnętrznych w UPC. Etap ten wyłoni 10 najlepszych projektów, których twórcy wezmą udział w warsztatach finałowych Think Big, a następnie zostaną poddani ocenie jury w trakcie Wielkiego Finału w marcu 2017.

W skład kapituły jurorskiej tegorocznej edycji konkursu Think Big weszli niezależni eksperci biznesowi i członkowie zarządu UPC Polska, w tym min. Michał Olszewski – wiceprezydent m. st. Warszawy i inicjator Centrum Przedsiębiorczości Smolna; Piotr Chęciński – autor programów telewizyjnych, publicysta; Olga Kozierowska – Inicjatorka promocji przedsiębiorczości kobiet, twórczyni projektu Sukces Pisany Szminką, Artur Kurasiński – bloger i przedsiębiorca; Przemysław Pająk – redaktor naczelny Spidersweb; Arkadiusz Piechocki – Partner w SpeedUp Venture Capital Group; Tomasz Rudolf – Prezes D-Raft; Sergiusz Sawin – Wiceprezes D-Raft; Cezary Szymanek – Redaktor naczelny Bloomberg Businessweek i magazynu Sukces; Łukasz Wejchert – założyciel firmy Dirlango, inwestor; Paweł Zielewski – zastępca redaktora naczelnego magazynu FORBES; Dariusz Żuk – prezes Polski Przedsiębiorczej.

Więcej na www.thinkbig.upc.pl

UPC think big

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[newsletter_form type="minimal"]

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close