Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Jak poprawić swój wizerunek, będąc pracodawcą?

Jak poprawić swój wizerunek, będąc pracodawcą?

wizerunek pracodawcy

Pracownicy lubią narzekać na szefów i pracodawców. Słów krytyki zawsze warto wysłuchać, bo frustracja zespołu może przełożyć się na wizerunek firmy.

Prowadzisz firmę. Dużą, małą, a może średnią. Niezależnie od jej wielkości jedno jest pewne – starasz się, żeby nie tylko jej klienci byli zadowoleni, ale także (a może i przede wszystkim) pracownicy. Czasami, pomimo licznych wysiłków, czujesz, że efekty nie są zadowalające, a Twój dobry wizerunek zostaje zachwiany. Co możesz z tym zrobić?

1. Zadbaj o kandydatów

Niestety, bardzo często pracodawcy tracą na wizerunku poprzez zaniedbania związane z procesem rekrutacyjnym. Zapominają, że dobre relacje z kandydatami są równie ważne, jak z pracownikami. Z jednej strony wydaje nam się to oczywiste, z drugiej na każdym kroku możemy usłyszeć rozżalonych kandydatów, którzy komentują niewłaściwe zachowanie pracodawców i rekruterów. “Odezwiemy się do Pani w ciągu dwóch tygodni”. Mija trzeci i nadal cisza. Niestety, musimy liczyć się z tym, że w ten sposób tracimy potencjalnych pracowników – tak potraktowana osoba nie wróci do nas w późniejszym czasie. Co więcej, opowie swoim bliskim o tym, że lepiej omijać naszą firmę, ponieważ nie jest ona wiarygodna. I tak niechlubna informacja trafi do szerokiego grona odbiorców – kandydatów, pracowników, a także partnerów biznesowych.
Dodatkowym atutem procesu rekrutacyjnego będzie wprowadzenie do niego różnorodności, np. w postaci gier symulacyjnych. Nasza propozycja na pewno zainteresuje kandydatów i sprawi, że będą mile wspominać nowe doświadczenia rekrutacyjne.

Jesteśmy w stanie ocenić osobę w 5 sekund i przypiąć jej określoną łatkę. Trudno jest potem zmienić wizerunek, a jeszcze trudniej go naprawić. O co warto dbać?

2. Zadbaj o pracowników

Dobrym pomysłem może być np. wdrożenie do firmy nowych benefitów. Jeżeli nie dysponujesz dużymi środkami finansowymi, pomyśl o wprowadzeniu pracy zdalnej. Kilka dni w miesiącu Home Office z pewnością ucieszy pracowników, którzy dzięki temu zaoszczędzą czas na dojazdy do pracy. Jeśli możesz przeznaczyć na dodatkowe benefity określoną sumę pieniędzy, przeprowadź ankietę wśród pracowników i zapytaj o to, co najbardziej ich ucieszy – karnet na siłownię, chillout room, a może częstsze wyjścia integracyjne?

Benefity to miłe niespodzianki i prezenty, jednak bez zapewnienia podstawowych potrzeb na niewiele się zdadzą. Mam na myśli głównie czas poświęcony na rozmowę z pracownikiem, słuchanie jego pomysłów i dbałość o dobrą atmosferę w zespole. Pracownik chce czuć się potrzebny i ważny, chce wiedzieć, że jego praca nie idzie na marne. Coraz większą popularnością cieszą się oceny okresowe i rozmowy oceniające, w trakcie których pracownik dzieli się z nami opinią o firmie i sygnalizuje pojawiające się problemy. Otwartość na szczerą rozmowę wpłynie na nasz pozytywny wizerunek, ponieważ pokaże, że liczymy się ze zdaniem pracowników. Warunkiem jest jednak wyciągnięcie wniosków z rozmowy i chęć wprowadzenia dobrych zmian.

3. Zadbaj o siebie – czyli firma w social mediach

Zanim pomyślimy o spójności wizerunku, musimy zastanowić się, w jakich mediach warto zaistnieć. Dzisiaj tak naprawdę dobrze jest być w wielu miejscach i czerpać z nich garściami. To znaczy, że warto pomyśleć o tym, by zaistnieć na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie. Na popularności w ostatnim czasie zyskał LinkedIn. Można jednak zauważyć, że nawet duże firmy mają z nim problem i nie dbają o komunikację za jego pomocą – profile firm wieją pustkami i nie przyciągają wiedzą. A szkoda, przecież tak wielu potencjalnych pracowników można pozyskać właśnie dzięki niemu. Prowadzenie kanałów firmowych w mediach społecznościowych możesz powierzyć specjalistom z agencji marketingowych. Na pewno przyłożenie się do budowania wizerunku w sieci będzie opłacalne i dobre efekty zauważymy szybciej, niż się spodziewamy.

***

Marta Bober jest redaktor naczelną portalu HRownia.pl

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!