Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Jak poprawić swój wizerunek, będąc pracodawcą?

Jak poprawić swój wizerunek, będąc pracodawcą?

wizerunek pracodawcy

Pracownicy lubią narzekać na szefów i pracodawców. Słów krytyki zawsze warto wysłuchać, bo frustracja zespołu może przełożyć się na wizerunek firmy.

Prowadzisz firmę. Dużą, małą, a może średnią. Niezależnie od jej wielkości jedno jest pewne – starasz się, żeby nie tylko jej klienci byli zadowoleni, ale także (a może i przede wszystkim) pracownicy. Czasami, pomimo licznych wysiłków, czujesz, że efekty nie są zadowalające, a Twój dobry wizerunek zostaje zachwiany. Co możesz z tym zrobić?

1. Zadbaj o kandydatów

Niestety, bardzo często pracodawcy tracą na wizerunku poprzez zaniedbania związane z procesem rekrutacyjnym. Zapominają, że dobre relacje z kandydatami są równie ważne, jak z pracownikami. Z jednej strony wydaje nam się to oczywiste, z drugiej na każdym kroku możemy usłyszeć rozżalonych kandydatów, którzy komentują niewłaściwe zachowanie pracodawców i rekruterów. “Odezwiemy się do Pani w ciągu dwóch tygodni”. Mija trzeci i nadal cisza. Niestety, musimy liczyć się z tym, że w ten sposób tracimy potencjalnych pracowników – tak potraktowana osoba nie wróci do nas w późniejszym czasie. Co więcej, opowie swoim bliskim o tym, że lepiej omijać naszą firmę, ponieważ nie jest ona wiarygodna. I tak niechlubna informacja trafi do szerokiego grona odbiorców – kandydatów, pracowników, a także partnerów biznesowych.
Dodatkowym atutem procesu rekrutacyjnego będzie wprowadzenie do niego różnorodności, np. w postaci gier symulacyjnych. Nasza propozycja na pewno zainteresuje kandydatów i sprawi, że będą mile wspominać nowe doświadczenia rekrutacyjne.

Jesteśmy w stanie ocenić osobę w 5 sekund i przypiąć jej określoną łatkę. Trudno jest potem zmienić wizerunek, a jeszcze trudniej go naprawić. O co warto dbać?

2. Zadbaj o pracowników

Dobrym pomysłem może być np. wdrożenie do firmy nowych benefitów. Jeżeli nie dysponujesz dużymi środkami finansowymi, pomyśl o wprowadzeniu pracy zdalnej. Kilka dni w miesiącu Home Office z pewnością ucieszy pracowników, którzy dzięki temu zaoszczędzą czas na dojazdy do pracy. Jeśli możesz przeznaczyć na dodatkowe benefity określoną sumę pieniędzy, przeprowadź ankietę wśród pracowników i zapytaj o to, co najbardziej ich ucieszy – karnet na siłownię, chillout room, a może częstsze wyjścia integracyjne?

Benefity to miłe niespodzianki i prezenty, jednak bez zapewnienia podstawowych potrzeb na niewiele się zdadzą. Mam na myśli głównie czas poświęcony na rozmowę z pracownikiem, słuchanie jego pomysłów i dbałość o dobrą atmosferę w zespole. Pracownik chce czuć się potrzebny i ważny, chce wiedzieć, że jego praca nie idzie na marne. Coraz większą popularnością cieszą się oceny okresowe i rozmowy oceniające, w trakcie których pracownik dzieli się z nami opinią o firmie i sygnalizuje pojawiające się problemy. Otwartość na szczerą rozmowę wpłynie na nasz pozytywny wizerunek, ponieważ pokaże, że liczymy się ze zdaniem pracowników. Warunkiem jest jednak wyciągnięcie wniosków z rozmowy i chęć wprowadzenia dobrych zmian.

3. Zadbaj o siebie – czyli firma w social mediach

Zanim pomyślimy o spójności wizerunku, musimy zastanowić się, w jakich mediach warto zaistnieć. Dzisiaj tak naprawdę dobrze jest być w wielu miejscach i czerpać z nich garściami. To znaczy, że warto pomyśleć o tym, by zaistnieć na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie. Na popularności w ostatnim czasie zyskał LinkedIn. Można jednak zauważyć, że nawet duże firmy mają z nim problem i nie dbają o komunikację za jego pomocą – profile firm wieją pustkami i nie przyciągają wiedzą. A szkoda, przecież tak wielu potencjalnych pracowników można pozyskać właśnie dzięki niemu. Prowadzenie kanałów firmowych w mediach społecznościowych możesz powierzyć specjalistom z agencji marketingowych. Na pewno przyłożenie się do budowania wizerunku w sieci będzie opłacalne i dobre efekty zauważymy szybciej, niż się spodziewamy.

***

Marta Bober jest redaktor naczelną portalu HRownia.pl

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close