Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Poznaj potęgę zmysłów

Poznaj potęgę zmysłów

tedx poznań
Joanna Rubin

Czy możemy dotknąć muzyki? Czy potrafimy w pełni wykorzystać nasze zmysły? Na wszystkie te pytania poznacie odpowiedź 8 kwietnia 2017 r. w Collegium Da Vinci podczas TEDx Poznań Senses.

Co robisz, kiedy szukasz inspiracji i chcesz być na bieżąco z tym, co słychać w globalnym świecie idei? Ja zwykle zaczynam od przejrzenia najnowszych materiałów sygnowanych przez TED. Jeśli jeszcze nie spotkaliście się z tą fundacją, oto krótka ściąga z historii tej międzynarodowej społeczności. W 1984 roku grupa zapaleńców zorganizowała konferencję, podczas której prelegenci mieli opowiedzieć o najnowszych trendach w technologii, rozrywce i designie (stąd TED: Technology, Entertainment, Design). Wydarzenie było tak udane, że zaczęto organizować je cyklicznie. Dziś konferencje TED organizowane są na całym świecie, wykłady odbywają się w ponad 100 językach i dotyczą wszystkich najważniejszych współczesnych problemów i zagadnień: od technologii, przez biznes, psychologię, edukację, ochronę środowiska aż po prawa kobiet, kulturę i naukę.

Wystąpienia TED uchodzą za wzór z Sevres wystąpień publicznych i poprzedzone są godzinami przygotowań pod okiem specjalistów i mentorów. Wszystko po to, żeby idee, o których mówią eksperci pokazać i przekazać w sposób jak najbardziej przystępny, ciekawy i fascynujący.

Na mapie TED szczególne miejsce zajmują wydarzenia sygnowane jako TEDx – to niezależne spotkania organizowane lokalnie na licencji TED i wpisujące się w misję społeczności „Ideas worth spreading” – „Idee, którymi warto się dzielić”. Najbliższy TEDx już 23 marca w Warszawie. Wystąpi na nim m.in. Olga Kozierowska, Marta Bradshaw, Agata Stafiej-Bartosik. Kolejne odbędzie się 8 kwietnia w Poznaniu. I to właśnie w Poznaniu władzę nad słuchaczami przejmą zmysły.

Dlaczego właśnie zmysły? – Długo zastanawialiśmy się nad tematami, które są ważne, wartościowe, interesujące i trochę wybijają nas z rytmu codzienności – wyjaśnia Joanna Rubin, współtwórczyni TEDxPoznań. Anna Główczyńska, członkini zespołu TedxPoznań dodaje, że kluczową kwestią jest również chęć zwrócenia uwagi, poprzez zmysły, na aktualne problemy takie jak smog w miastach, czy poszukiwanie źródeł białka zwierzęcego, nowe technologie i sposoby działania m.in. konkurs pianistyczny on-line, nanomateriały, czy holakracaję, czyli nowatorski model działania organizacji, gdzie to właśnie człowiek jest sensorem.

– Nawiązaliśmy współpracę z mocną grupą przewodników, od zmysłu wzroku po smak, przez węch, dotyk i słuch. Szczególnie czekam na prelekcję tantryczną, bo jestem zakochana, ale uszykowaliśmy coś dla każdej emocji. Chcemy zachęcić do przyjrzenia się swoim zmysłom, zaskoczyć ich potęgą i siłą przenikania. Pokażemy jak czuć mocniej, patrzeć szerzej, słyszeć więcej, by żyć intensywniej. Zaprosiliśmy ludzi związanych ze sztuką, muzyką, biznesem, nauką i sportem, by pokazali różnorodność, z jednej strony podstawowych, a z drugiej wciąż zadziwiających zmysłów – zachęca Rubin.

W wydarzeniu weźmie udział jedenastu mówców, również z zagranicy. Na razie poznaliśmy trzech z nich:

Alexandra Ion, doktorantka w laboratorium interakcji człowiek-komputer w Instytucie Hasso Plattner na Uniwersytecie Poczdamskim. Alex tworzy i bada obiekty, które składają się z wielu małych komórek zaprojektowanych tak, żeby wykonywały określone ruchy. Jeśli zaplanuje się ich ruchy w taki sposób, że wykonywane są zgodnie to wykonują pewne czynności mechanicznie, stają się maszyną. Mowa o metamateriałach – materiałach nielogicznych i niemożliwych, których zrozumienie może pozwolić nawet na opracowanie “peleryny niewidki”. Obecnie trwa wystawa prac Alex w Madrycie w Espacio Fundación Telefónica.

Mateusz Zmyślony, ekspert w dziedzinie komunikacji społecznej i marketingu. Założyciel i Dyrektor Kreatywny Grupy ESKADRA, jednej z czołowych na polskim rynku, niezależnych firm zajmujących się reklamą. Pionier marketingu miejsc w Polsce, autor kilkudziesięciu strategii marek, miast i regionów, oraz projektów z zakresu marketingu wielkich wydarzeń (m.in. UEFA EURO 2012). Laureat ponad 20 profesjonalnych nagród w konkursach krajowych i międzynarodowych (w tym 3 światowych Globe Awards za kampanie takich marek jak Żywiec, Idea i Kraków). Wykładowca, publicysta i trener, specjalista w dziedzinie sztuki prezentacji i kreatywności. Razem z prof. Jerzym Hausnerem współautor projektu naukowego „Open Eyes Economy” i modelu „Firma-Idea”.

Jakub Fiebig – art manager i muzyk Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Narodowej w Warszawie. Jest inicjatorem międzynarodowych projektów przybliżających świat muzyki klasycznej szerokiemu gronu odbiorców, dążąc do zmiany jej postrzegania poprzez innowacje i wykorzystanie nowoczesnych technologii. Od 2014 zarządza International Cochran Piano Competition – jedynym na świecie konkursem pianistycznym dla uczestników dorosłych realizowanym w całości w formule online, zorientowanym na długofalowy rozwój laureatów. Wyprodukował ponadto dwa krótkometrażowe filmy: ‘Portret’ prezentowany w ramach Cannes Film Festival 2014 oraz ‘2903’ zakwalifikowany do programu 2015 Sapporo Short Film Festival.

Całość tłumaczona będzie na polski i na angielski. – W tym roku czujemy się również szczególnie dumni, bo dołączyli do nas niezwykli partnerzy, którzy docenili koncepcję wydarzenia, treści, ale i nasze zespołowe, non profitowe, zaangażowanie. Wsparło nas m.in: BMW Smorawiński, marka dr Irena Eris, Red Bull, YAMAHA, Dom Wydawniczy REBIS, sieć hoteli PURO. Cieszymy się ogromnie – podkreśla Joanna Rubin.

tedx poznań

TEDx jest organizacją non-profit.

Więcej informacji na stronie: www.tedxpoznan.pl
Link do sprzedaży biletów: https://tedxpoznan2017.evenea.pl/
Link do wydarzenia na Facebooku: https://www.facebook.com/events/661580117377842/

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[newsletter_form type="minimal"]

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close