Statuetka XIII edycja konkursu Bizneswoman Roku

Poznaj zwycięzców w XIII edycji konkursu Bizneswoman Roku

Zobacz, kto odbierze statuetki podczas gali finałowej XIII edycji konkursu Bizneswoman Roku.

KATEGORIE OTWARTE

Kategoria: Biznes Roku: przychód powyżej 10 mln zł

Klaudia Śmieja-Rostworowska
CEO MADANTS
Jej firma stała się jednym z liderów na rynku audiowizualnym w Polsce  i w Europie. Specjalizuje się w produkcji treści filmowych ambitnych i artystycznych, mających potencjał festiwalowy i dystrybucyjny. Łączy twórców z całego świata, a jej koprodukcje mają wymiar globalny. Jej dotychczasowe koprodukcje obejmują m.in. Islandię, Wielką Brytanię, Portugalię, USA, Chile, Kazachstan, Niemcy, Francję, Grecję, Nową Zelandię czy Ukrainę. Współpracuje z największymi nazwiskami świata filmu Juliette Binoche, Agnieszką Holland, Diane Kruger, Robertem Pattinsonem czy Agnieszką Smoczyńską. Tworzy odważne filmy i z powodzeniem zdobywa na nie finansowanie nie tylko w kraju, ale także wśród zagranicznych inwestorów. Współprodukowała takie tytuły jak High Life, Inni Ludzie, LAMB  czy mające premierę na tegorocznym Festiwalu w Cannes
The Silent Twins Agnieszki Smoczyńskiej. 

Kategoria: Biznes Roku: przychód poniżej 10 mln zł

Paulina Pastuszak (foto. Jacek Kamiński)

Paulina Pastuszak
Hobby, jakim była dla niej stylizacja paznokci, stopniowo przerodziło się w sposób na życie i świetnie prosperujący biznes. Oferuje usługi szkoleniowe, wydaje książki i tworzy podcasty. Z determinacją łamie stereotypy branży beauty. Zaraża entuzjazmem i wiedzą uczestników swoich szkoleń na całym świecie. Pomogła tysiącom kobiet założyć ich własne mikrobiznesy. Nawet w tak trudnych dla branży beauty pandemicznych czasach, podwoiła przychody swojej firmy.

Kategoria: Startup Roku

Agata Szczeszak

Agata Szczeszak
CEO Lumekko
,
firmy zajmującej się projektowaniem oraz produkcją zabezpieczeń świetlnych możliwych do umieszczenia na różnego rodzaju materiałach, m.in. na różnego rodzaju opakowaniach czy dokumentach. Każdego roku aż 60 milionów euro traci Unia Europejska z powodu fałszerstwa m.in  w branży farmaceutycznej, kosmetycznej i odzieżowej. Tegoroczna laureatka w kategorii Startup Roku postanowiła utrzeć nosa fałszerzom. Stworzyła startup, w którym projektuje oraz produkuje przy użyciu nanotechnologii dyskretne zabezpieczenia świetlne potwierdzające autentyczność produktów. 

Kategoria: Mikrobiznes

Katarzyna Nejman (foto. Jacek Kamiński)

Katarzyna Nejman
Właścicielka Siostry Plotą
Wraz ze swoją siostrą postanowiła uratować lokalny sklep z produktami z wikliny, który ich dziadek prowadził przez 30 lat, i rozkochać ludzi w rękodziele, które powoli w Polsce wymiera. W trudnych czasach pandemii rozwinęły rodzinny biznes w duchu zero waste, kultywując polskie tradycje rzemieślnicze i zdobywając nowych klientów. 

Kategoria: Liderka w Nowych Technologiach

W tej kategorii przyznano dwie nagrody ex aequo:

Brygida Dzidek (foto. Jacek Kamiński)

Brygida Dzidek
CEO firmy Haptology
Naukowczyni i pomysłodawczyni Pierścienia Hapling, który pozwala przenosić wrażenia dotykowe do świata wirtualnego. Dzięki temu wynalazkowi będziemy mogli jeszcze precyzyjniej i dokładniej doświadczać tego, co dzieje się w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.

 

Urszula Sankowska
COO w MIM Solutions
Prężnie rozwija technologie AI dla kobiet, czyli sztuczną inteligencję w branży MEDFEMTECH. Pragnie zrewolucjonizować leczenie niepłodności poprzez zastosowanie nowych technologii, wspierających
i zwiększających efektywność pracy embriologów, a także radiologów. Rozwijane innowacje poprawią skuteczność in vitro oraz umożliwią między innymi oddanie badania USG w ręce mniej wykwalifikowanego personelu medycznego – co rozwiąże problem wielu małych miejscowości. 

Kategoria: Przeciwdziałanie Wykluczeniu Cyfrowemu

Nagrodę główną w tej kategorii otrzymały:

Beata Jarosz i Joanna Pruszyńska-Witkowska
współzałożycielki
Future Collars
Demokratyzują dostęp do nauki nowych technologii. Niestrudzenie przeprowadzają cyfrową transformację i stawiają czoła e-wykluczeniu. Z ich autorskiego modelu nauki skorzystało już ponad 10 000 osób, zdobywając cyfrowe kompetencje, kompetencje przyszłości.Aktywnie działają na rzecz edukacji  i szkolenia kobiet, zwłaszcza tych, które są zagrożone wykluczeniem z rynku pracy ze względu na automatyzację zawodów i kryzys spowodowany pandemią. Beata i Joanna są inicjatorkami kampanii społecznej Woman Update, której zadaniem jest dodawanie kobietom odwagi, inspirowanie i wspieranie ich w zdobywaniu kompetencji cyfrowych i wejściu do branży IT. Celem kampanii jest również przełamywanie stereotypów oraz przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu, a także pokazanie różnorodności ról i stanowisk oraz potencjału IT. Kampania jest drogowskazem w kontekście możliwych ścieżek rozwoju i dalszej kariery.

Wyróżnienie w tej kategorii otrzymała:

Magdalena Biernat
Dyrektorka i Członkini Zarządu Fundacji Centrum Cyfrowe,
troszczącej się o społeczny wymiar transformacji cyfrowej i przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu m.in. wśród nauczycieli/lek i bibliotekarzy/rek. Wspólnie z Aleksandrą Czetwertyńską, kierowniczką Spółdzielni Otwartej Edukacji, odpowiada za działania edukacyjne Fundacji, m.in. autorski program SpołEd, rozwijający kompetencje cyfrowe, z którego skorzystało ponad 3000 osób nauczycielek/li i bibliotekarek/rzy z całej Polski. W czasie pandemii Spółdzielnia współtworzyła chatbota “Edzia” – nowoczesne narzędzie wspierające nauczycieli w początkach edukacji zdalnej, jej zespół nadzorował także jedne z pierwszych w Polsce badań sytuacji i rzeczywistych potrzeb sektora edukacji w czasie nauki zdalnej.

Kategoria: Ograniczanie Śladu Węglowego

Anna Kurnatowska / Too Good To Go

Anna Kurnatowska
Country Manager w Too Good To Go
Walczy z marnowaniem jedzenia, którego w samej Polsce, wyrzuca się rocznie około pięciu milionów ton. A to wszystko za sprawą aplikacji, która pozwala użytkownikom odkupić nadwyżki jedzenia z restauracji, kawiarni, sklepów, stacji benzynowych czy piekarni po atrakcyjnych cenach. Firma, którą zarządza, inwestuje również w odnawialne źródła energii, sadzi lasy, wykorzystuje materiały z drugiego obiegu i ogranicza zużycie opakowań jednorazowych do minimum.

Kategoria: Organizacja Przyjazna Rodzicom

Dominika Kotuła-Gibas (foto. Jacek Kamiński)

Dominika Kotuła-Gibas
Head of HR Blue Media,
dostawcy innowacyjnych usług płatniczych. To firma świadoma tego, że zadbany i zadowolony rodzic pracuje efektywniej i jest bardziej zaangażowany. Codziennie wychodzą naprzeciw potrzebom rodziców, których zatrudniają. W tej kategorii kapituła konkursu oceniała pracodawców pod kątem dobrych praktyk wewnątrz organizacji oraz rozwiązań wprowadzanych z myślą o aktywnych zawodowo rodzicach i pracownikach posiadających rodziny. Wśród dobrych praktyk stosowanych przez Blue Media znajdują się m.in. elastyczne godziny pracy, dodatkowe wsparcie finansowe dla świeżo upieczonych rodziców, dofinansowanie kosztów żłobka i przedszkola czy wypoczynku dla dzieci starszych, pożyczki na cele mieszkaniowe, dedykowane programy i szkolenia rozwojowe, spotkania z coachami parentingowymi i wiele innych.

Kategoria: Organizacja Dostępna Osobom ze Szczególnymi Potrzebami

Izabela Jachim-Kubiak
Prezeska Fundacji Pomocy Dzieciom Kolorowy Świat,
wspierającej dzieci z niepełnosprawnościami oraz ich rodziny, prowadzącej specjalne placówki edukacyjno-terapeutyczne i lecznicze. Jako pierwsi w Polsce zainicjowali wieloprofilowy program opieki nad wcześniakami oraz noworodkami zagrożonymi zaburzeniami rozwoju.

KATEGORIE ZAMKNIĘTE

Kategoria: Male Champion of Change

Tomasz Konik / Deloitte

Tomasz Konik
Prezes Zarządu Deloitte w Polsce
Aktywnie włącza kobiety w struktury zarządcze i regionalne w swojej organizacji. Osobiście angażuje się w szereg aktywności równościowych i mentoringowych. Chętnie dzieli się dobrymi praktykami i ma ogromny wpływ na środowisko biznesowe stając się przykładem dla innych korporacji i liderów w Polsce, by różnorodność i włączanie nie były tylko hasłami, a niosły realną zmianę. 

Kategoria: Female Champion of Change

Izabela Tworzydło (BNP Paribas) i Zofia Karlikowska-Redisz (PwC)

Zofia Karlikowska-Redzisz
Dyrektorka Technologii w PwC

Liderka przemiany w postrzeganiu jak dostarczać nowoczesne rozwiązania i budować globalny, dynamiczny, różnorodny zespół, gdzie kobiety od 20 do 60 lat stanowią blisko 40%. Jej autorskie podejście dotyczy wprowadzania empatii, otwartości na zmiany i potrzeby oraz promocji wiedzy.  Zaczynała od zarządzania kilkunastoosobowym zespołem. Teraz jej zespół liczy 430 osób. Jest niezwykle dumna widząc u siebie kobiety, które przechodzą przez kolejne etapy kariery, rozwijają kompetencje przywódcze, biznesowe i technologiczne. Liderka przyszłości. Poszukuje kandydatek do pracy w IT wśród osób po studiach nietechnicznych. Oferuje pracę sportsmenkom, m.in. młodym szachistom.Wspiera osoby w wieku 45+ w przekwalifikowaniu się i zdobywaniu kompetencji cyfrowych, mając najniższą rotację w zespołach i największy udział w programie poleceń pracowniczych.

Grand-Prix: Inspiratorka Roku

Natalia De Barbaro,
Psycholożka, felietonistka i autorka książek.
Stworzyła emocjonalny lek na pandemię – poradnik, który od razu po premierze został okrzyknięty „książką dla każdej kobiety” i do tej pory nie schodzi z list bestsellerów. Stała się czułą przewodniczką dla tysięcy Polek, których życie w realny sposób zmieniła na lepsze i bardziej świadome.

Nagroda Specjalna Fundacji

Zofia Zochniak

Zosia Zochniak
CEO Ubrania do oddania
Chce zrewolucjonizować rynek odzieżowy w Polsce. Dzięki niej niepotrzebne części garderoby „zamieniane” są na darowizny finansowe, wspierając różne fundacje. Po rozpoczęciu rosyjskiej agresji w Ukrainie magazyn jej organizacji zamienił się w punkt zbiórki i dystrybucji darów. To w nim rękami 200 wolontariuszy spakowano prawie 100 transportów produktów, które ruszyły do granicznych punktów recepcyjnych, punktów pomocowych i w głąb Ukrainy.  

Bizneswoman Roku 2021 - Grafika

Organizator konkursu: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Partner strategiczny: Mastercard
Partner edukacyjny: Microsoft
Partnerzy kategorii: BNP Paribas, DPD Polska, IGT Poland, Google Cloud, HUAWEI, SKANSKA, Orange, NatWest Group
Partner merytoryczny: Accenture
Partnerzy konkursu: CCC, IKEA, Mokosh, Vital Voices, embaUW, Humanites, Perspektywy Women in Tech
Patronat Honorowy Konkursu: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
Patroni medialni: Grupa TVN, Polska Press Grupa, Rzeczpospolita, Forbes Women, Wysokie Obcasy, Wysokie Obcasy Praca, Twój Styl, MamStartUp, Imperium Kobiet, Law Business Quality, ONA Strona Kobiet, ISB news.tv, Think Tank
Partnerzy gali: Miloo Home, Peroni