Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Pracodawca pod lupą

Pracodawca pod lupą

wizerunek pracodawcy

Niskie bezrobocie, duża liczba ofert pracy, nowe wymagania stawiane przez kandydatów – dziś to pracodawcy muszą się starać o pracowników. Jak zatem powinien zadbać o swój wizerunek?


Niskie bezrobocie, duża ilość pojawiających się ofert pracy, nowe wymagania stawiane przez kandydatów. Wszystkie te aspekty mają wpływ na rosnącą konkurencję wśród pracodawców. Każdy z nich nie tylko chce być najlepszy, ale i najlepszych zatrudniać. Czy gra jest warta świeczki i czy rzeczywiście kandydaci biorą pod lupę swojego przyszłego pracodawcę?

Jak zorganizować w firmie spotkanie ważnego klienta biznesowego? O czym pamiętać i o czym nie wolno zapomnieć pisze Marta Bober z HRowni.

Nie będzie tutaj wielkiego zaskoczenia, odpowiedź brzmi: TAK. To, w jaki sposób kreujemy swój wizerunek i czy w ogóle podejmujemy wysiłek z tym związany, jest bardzo ważne. Zanim kandydat kliknie „aplikuj” na stronie z ofertą pracy z pewnością zrobi research i zacznie szukać informacji o firmie, w której chce pracować. I tutaj z uśmiechem można powiedzieć, że następuje punkt kulminacyjny – albo kandydat utwierdzi się w przekonaniu, że warto z nami pracować albo uzna swoją aplikację za pomyłkę.

Na co kandydat może się natknąć w Internecie i czy mamy wpływ na to, co w nim zobaczy?

Głównymi źródłami informacji o firmie są jej strona internetowa i prowadzone kanały w Social Mediach. Na szczęście mamy możliwość pozytywnego kreowania swojego wizerunku jako pracodawcy w tych obszarach. Przepis na sukces, choć wydaje się prosty, może przysporzyć problemów wielu firmom. Najgorszym grzechem, jaki możemy tutaj popełnić jest zaniedbanie, czyli pustki na stronach internetowych i przestarzałe treści.

Czy wiesz, że od kolorów zależy to, jak postrzega nas otoczenie, także to biznesowe? O tym, jak mogą pomóc nam w kreowaniu swojego wizerunku pisze Marta Bober z HRowni.

Warto zainwestować czas i zaangażować specjalistów w tworzenie wartościowego contentu. Dobrym pomysłem jest prowadzenie dodatkowej zakładki z blogiem i publikowanie artykułów autorstwa pracowników firmy. Działania tego rodzaju pozytywnie wpłyną na wizerunek firmy, która zacznie być postrzegana w oczach kandydata jako ekspert w branży. Osoba zainteresowana pracą w naszej firmie zobaczy, że dbamy o edukowanie i uświadamianie grupy docelowej za pomocą wiedzy oraz wspieramy pracowników firmy w budowaniu personal brandingu.

Czy treść ma naprawdę tak duże znaczenie?

Jeżeli kandydat zobaczy, że nie przykładamy wagi do miejsc, które są tak naprawdę naszą wizytówką, to może pomyśleć, że… No właśnie. Z pewnością będzie zastanawiał się, co jest powodem zaniedbań. Może uznać, że nasza firma nie jest wiarygodna, jeśli ostatnim wpisem na Facebooku będzie post z września zeszłego roku. Mogą pojawić się wówczas pytania, czy firma funkcjonuje poprawnie czy może właśnie walczy z poważnym kryzysem. Tempo rozwoju Social Mediów jest zawrotne. Na swój wizerunek w mediach społecznościowych głównie powinny zwracać uwagę firmy, które same oferują tego typu usługi, czyli np. firmy marketingowe. Co ważne, liczy się nie tylko systematyczność publikacji, ale także jakość treści.

Dobrym pomysłem jest opracowanie intuicyjnej i przyjaznej zakładki “Kariera” na stronie firmy. Musimy pilnować, by publikowane w niej treści były aktualne. Oferta pracy jest pierwszym komunikatem, z jakim spotyka się kandydat. Często możemy zobaczyć oferty, których wymagania lub opis zadań jest niespójny z nazwą stanowiska. Powinny być one zredagowane w taki sposób, żeby kandydat mógł sam ocenić, czy spełnia stawiane wymagania i czy na pewno jest zainteresowany pracą w naszej firmie.

Co do kanałów w Social Mediach, wielu kandydatów, głownie przedstawicieli młodego pokolenia, zwraca uwagę na profil firmy na Facebooku czy na Instagramie. W przypadku tych miejsc możemy pokusić się o publikację treści i zdjęć pokazujących życie firmy. Bardzo popularne jest dzielenie się zdobytymi wspólnie z zespołem sukcesami i pokazywanie życia firmy “od kuchni”.

Oczywiście trzeba sobie powiedzieć otwarcie, że nawet najlepsze ogłoszenie o pracę czy regularnie prowadzone strony internetowe na nic się zdadzą, jeśli negatywne opinie o firmie będą wypowiadane z ust naszych obecnych pracowników. Praca nad wizerunkiem zaczyna się właśnie w tym miejscu, od budowania dobrych relacji z pracownikami. I także od utwierdzenia się w przekonaniu, że firma to przede wszystkim ludzie.

***

Marta Bober jest redaktor naczelną portalu HRownia.pl

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[newsletter_form type="minimal"]

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close