Prezesi wspieraj膮 kobiety i r贸偶norodno艣膰. Klub Champions of Change to pierwsza taka organizacja w Polsce.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

 

Zwi臋kszenie liczby kobiet na wysokich stanowiskach, likwidacja luki p艂acowej oraz skuteczniejsze wprowadzanie narz臋dzi sprzyjaj膮cych lepszemu wykorzystaniu talent贸w kobiet i m臋偶czyzn 鈥 to cele, kt贸re postawi艂 przed sob膮 klub Champions of Change na 2019 rok. To pierwsza taka orgnizacja w Polsce, zrzeszaj膮ca prezes贸w du偶ych firm.

Deklaracj臋 powo艂uj膮c膮 klub do 偶ycia 25 pa藕dziernika 2018 roku podpisa艂o 6 prezes贸w 鈥 Bartosz Cio艂kowski, Dyrektor Generalny w polskim oddziale Mastercard, Przemys艂aw Gda艅ski, Prezes Zarz膮du BG呕 BNP Paribas, Stoyan Ivanov, Dyrektor Generalny Coca-Cola Poland Services, Mark Loughran, Dyrektor Generalny Microsoft Polska, Marek Metrycki, Partner Zarz膮dzaj膮cy Deloitte Polska oraz S艂awomir S. Sikora, Prezes Zarz膮du Citi Handlowy. W styczniu 2019 roku do艂膮czy艂o do nich kolejnych czterech: Piotr Dziwok, prezes Shell w Polsce, Micha艂 Mierzejewski, prezes Philip Morris w Polsce, S艂awomir Ni偶a艂owski 鈥 prezes Mars Polska oraz Adam Parfiniewicz, prezes Ultimo.

Klub powsta艂 z inicjatywy za艂o偶ycielek Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink膮 鈥 Olgi Kozierowskiej i Olgi Legosz oraz Ambasadora Australii w Polsce, Paula Wojciechowskiego.

Inwestycje w r贸偶norodno艣膰 to klucz do konkurencyjno艣ci firmy

Wspieranie kobiet, r贸wno艣ci i r贸偶norodno艣ci jest nie tylko wa偶n膮 warto艣ci膮, ale tak偶e kwesti膮 o znaczeniu spo艂ecznym i gospodarczym. Do tej pory kobiety dzia艂a艂y samodzielnie na rzecz zmian. Mamy 艣wiadomo艣膰, 偶e dzi艣 to ju偶 nie wystarczy. Czas, by w zmiany w艂膮czyli si臋 tak偶e m臋偶czy藕ni 鈥 liderzy, kt贸rzy maj膮c w艂adz臋, mog膮 w艂膮czy膰 si臋 w dzia艂ania i przyspieszy膰 te zmiany 鈥 podkre艣la Olga Kozierowska, prezez Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink膮.

Idea klubu, w kt贸rym liderzy ze 艣wiata biznesu dzia艂aj膮 wsp贸lnie na rzecz kobiet i r贸偶norodno艣ci pochodzi z Australii, gdzie w 2008 roku powsta艂 klub Male Champions of Change. Prezesi zrzeszeni w polskim klubie
podkre艣laj膮, 偶e cho膰 wa偶na jest dla nich inspiracja mi臋dzynarodowymi rozwi膮zaniami, b臋d膮 przede wszystkim wsp贸艂dzia艂a膰 na rzecz wypracowania rozwi膮za艅, kt贸re b臋d膮 uwzgl臋dnia艂y polsk膮 specyfik臋 i problemy. To
prze艂o偶y si臋 na lepsze wykorzystanie talent贸w kobiet i m臋偶czyzn, a w konsekwencji na wi臋ksz膮 konkurencyjno艣膰 firm. To tak偶e szansa na wci膮ganie na rynek pracy 4 milion贸w Polek, kt贸re pozostaj膮 nieaktywne zawodowo. A s膮 potrzebne zar贸wno firmom, jak i polskiej gospodarce. Jak wynika z raportu Coca-Coli i Deloitte 鈥濽kryty potencja艂 polskiego rynku pracy. Kobiety nieaktywne zawodowo鈥 – zwielokrotniaj膮c liczb臋 pracuj膮cych Polek do poziomu wyst臋puj膮cego w krajach 鈥瀞tarej鈥 UE, mo偶emy zwi臋kszy膰 PKB Polski w sumie o nawet 200 mld z艂otych do 2025 roku.


CZYTAJ TAK呕E: Firmy, w kt贸rych jest wi臋cej kobiet na wysokich stanowiskach i w kadrze zarz膮dzaj膮cej osi膮gaj膮 lepsze wyniki finansowe. Ale awansuj膮cych kobiet jest wci膮偶 za ma艂o. Co zrobi膰, by to zmieni膰? Pos艂uchaj debaty Sukcesu Pisanego Szmink膮!


– Mam ogromn膮 satysfakcj臋, 偶e australijska inicjatywa Male Champions of Change spotka艂a si臋 z tak pozytywnym odzewem w Polsce. Ciesz臋 si臋, 偶e prezesi i dyrektorzy zarz膮dzaj膮cy najwi臋kszych firm w Polsce aktywnie anga偶uj膮 si臋 w dzia艂ania maj膮ce na celu zwi臋kszenie liczby kobiet na kluczowych stanowiskach i popraw臋 warunk贸w ich zatrudnienia. To niezmiernie wa偶ne, by w pe艂ni wykorzysta膰 to, co maj膮 do zaoferowania kobiety i nie ogranicza膰 im mo偶liwo艣ci rozwoju 鈥 m贸wi Ambasador Australii, Paul Wojciechowski.

Konkretne dzia艂ania zamiast pustych deklaracji

Na pierwszym spotkaniu klubu uczestnicy wyznaczyli 3 kluczowe zagadnienia, kt贸rymi b臋d膮 zajmowa膰 si臋 w 2019 roku:

1) Nie b臋d膮 uczestniczy膰 w panelach i dyskusjach, w kt贸rych nie ma przynajmniej jednej kobiety.
2) Zintensyfikuj膮 dzia艂ania na rzecz wprowadzania elastycznego czasu pracy oraz budowania 艣cie偶ki kariery w firmie z uwzgl臋dnieniem urlop贸w macierzy艅skich oraz tacierzy艅skich.
3) Zintensyfikuj膮 dzia艂ania na rzecz likwidacji luki p艂acowej w firmach.

Cz艂onkowie klubu chc膮 tak偶e dzia艂a膰 na rzecz upowszechniania urlop贸w rodzicielskich w艣r贸d m臋偶czyzn. Tak, aby m臋偶czy藕ni korzystali nie tylko z urlop贸w tacierzy艅skich, ale r贸wnie偶 wsp贸艂dzielili z partnerkami urlopy rodzicielskie. Dzi臋ki temu kobieta mo偶e wr贸ci膰 szybciej do pracy.


CZYTAJ TAK呕E: Kobiety chc膮 awansowa膰, ale w drodze na szczyt czuj膮 si臋 samotne. Co zrobi膰, by lepiej wykorzysta膰 talenty kobiet i m臋偶czyzn? CZYTAJ NOWY RAPORT FUNDACJI SUKCESU PISANEGO SZMINK膭!


W ka偶dej z firm powstan膮 zespo艂y robocze, opracowuj膮ce rozwi膮zania. Podj臋te dzia艂ania b臋d膮 monitorowane, a ich efekty b臋d膮 mierzone. Rezultaty zostan膮 przedstawione w pa藕dzierniku 2019 roku.

Celem klubu jest edukacja, budowanie 艣wiadomo艣ci i dzielenie si臋 dobrymi praktykami, ale przede wszystkim stworzenie narz臋dzi, przynosz膮cych konkretne rezultaty i daj膮cych si臋 zastosowa膰 tak偶e w innych firmach zainteresowanych lepszym wykorzystaniem talent贸w kobiet i m臋偶czyzn oraz budowaniem r贸偶norodno艣ci.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close