Monika Kowal

Produkty by艂ej polskiej modelki sta艂y si臋 艣wiatowym hitem

Magda Mikos

Pandemia koronawirusa postawi艂a przed wszystkimi wiele nowych wyzwa艅. Nie tylko musimy odnale藕膰 si臋 w nowej rzeczywisto艣ci, ale przede wszystkim zmierzy膰 si臋 z niepokojem i strachem 鈥 o bliskich, prac臋 czy w艂asne biznesy i zdrowie. O rozwoju marki w czasie pandemii, trudach prowadzenia w艂asnego biznesu w czasie kryzysu oraz o tym, dlaczego warto, aby ciekawo艣膰 wygrywa艂a z obaw膮, rozmawiamy z Monik膮 Kowal, Laureatk膮 XI edycji konkursu Bizneswoman Roku Sukcesu Pisanego Szmink膮 w kategorii Biznes Roku: Przych贸d poni偶ej 10 mln z艂otych, pomys艂odawczyni膮 zamkni臋tej w butelce zielonej herbaty SOTI Natural zaparzonej zgodnie ze sztuk膮.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

SOTI Natural to pierwszy tego typu produkt nie tylko w Polsce, ale i na 艣wiecie. Sk膮d pomys艂 na taki produkt? Jaka jest historia powstania SOTI Natural?

Podczas nauki w liceum dosta艂am propozycj臋 pracy jako modelka i jednym z kontrakt贸w by艂 wyjazd do Japonii. Mieszkaj膮c tam widzia艂am, 偶e Japo艅czycy dok艂adnie parz膮 herbat臋 z termometrem, po艣wi臋caj膮c na ten powtarzalny proces parzenia du偶o czasu. Pij膮c japo艅sk膮 herbat臋 z li艣ci Gyokuro dok艂adnie zaparzon膮 przez moje japo艅skie kole偶anki, modelki czu艂am si臋 lepiej, l偶ej. Wtedy powsta艂 w mojej g艂owie pomys艂, by te szlachetne li艣cie zaparzy膰 tak precyzyjnie i oferowa膰 w formie gotowej RTD 鈥 ready to drink, dla wszystkich aktywnych os贸b jak ja, kt贸re nie maj膮 codziennie 50 minut, by parzy膰 herbat臋 z li艣ci, tak by jej w艂a艣ciwo艣ci zosta艂y zachowane. Po studiach w Stanach bliska mi osoba zachorowa艂a na nowotw贸r, wtedy zacz臋艂am si臋 interesowa膰 antyoksydantami, kt贸re produkty naturalnie maj膮 ich du偶o ilo艣膰, gdy偶 antyoksydanty pomagaj膮 zapobiega膰 tego typu chorobom i wspomagaj膮 te偶 podczas leczenia. Okaza艂o si臋, 偶e owoce, warzywa jak np. goji czy granaty mog膮 mie膰 wysok膮 zawarto艣膰 antyoksydant贸w: katechin, polifenoli, ale bardzo cz臋sto ta ilo艣膰 jest 艣ladowa, bo zale偶ne jest to od uprawy, przechowywania, transportu. Herbata zaparzona precyzyjnie wydobywa antyoksydanty i taki napar utrzymuje najwi臋ksz膮 stabilno艣膰 antyoksydant贸w.

Jakie w艂a艣ciwo艣ci ma wasza zielona herbata zamkni臋ta w butelce? I czym r贸偶ni si臋 od klasycznej herbaty zaparzanej w domu?

SOTI Natural zawiera minimum 340 mg antyoksydant贸w, a parzona przeze mnie w domu herbata z li艣ci, kt贸re przywioz艂am z Japonii, gdy to zbada艂am, mia艂a jedynie 0,1 mg. Dalsze badania pokaza艂y, 偶e herbaty z herbaciarni, parzone przez r贸偶ne osoby w warunkach domowych czy restauracyjnych mia艂y 艣rednio 0,3 mg antyoksydant贸w, a wi臋c SOTI dawa艂o ich du偶o, du偶o wi臋cej. Dodatkowo SOTI jest wygodna, by mie膰 j膮 zawsze ze sob膮 w torebce, w samochodzie, na uczelni czy na biurku w pracy. Nie trzeba czeka膰, a偶 wystygnie. Mo偶na j膮 pi膰 w pokojowej temperaturze, sch艂odzon膮, a nawet podgrza膰 do 50 stopni bez utraty w艂a艣ciwo艣ci. Wiele os贸b pije herbat臋 zielon膮, czerwon膮 czy mi臋tow膮 dla w艂a艣ciwo艣ci, cz臋sto jednak w艂a艣nie taka parzona w warunkach domowych herbata nie ma w艂a艣ciwo艣ci np. ze wzgl臋du na to, 偶e zwietrza艂a na etapie transportu do Polski, dlatego ja parz臋 herbaty SOTI tu偶 przy plantacji i aseptycznie zamykam w butelkach i papierowych puszkach.

Na czym polega wasz sukces?

Sukces polega na tym, 偶e mimo baga偶u skojarzeniowego, z jakim przychodzi nam si臋 mierzy膰, coraz wi臋cej os贸b wie, 偶e SOTI nie ma nic wsp贸lnego z ice tea. Nazywam t臋 kategori臋 herbatami kraftowymi – tak jak piwa kraftowe, herbaty kraftowe to wed艂ug mnie takie, kt贸re s膮 wygodne, gotowe, powstaj膮 rzemie艣lnicz膮, dok艂adn膮 metod膮 z wysokiej jako艣ci sk艂adnik贸w.

Jakie zmiany w funkcjonowaniu Twojej firmy wywo艂a艂a pandemia koronawirusa?

Opr贸cz zmiany, na prac臋 zdaln膮, wi臋kszo艣ci os贸b z zespo艂u, rozpocz臋li艣my tak偶e wi臋ksz膮 komunikacj臋 bada艅 naszych precyzyjnie parzonych herbat zwi膮zanych z odporno艣ci膮. Zmienili艣my wi臋c ca艂kiem plany w zakresie komunikacji. Kalendarze musia艂y zosta膰 zmienione o 360 stopni, wiele wyjazd贸w, projekt贸w zosta艂o prze艂o偶onych, ale uda艂o nam si臋 tak偶e wiele pozostawi膰 niezmiennych takich jak launch marki w艂asnej goBIO nies艂odzonych herbat w papierowych puszkach w ca艂ej sieci Biedronka czy launch herbat w butelkach z recyklingu SOTI Natural z mark膮 osobist膮 Joanny Krupy. Wiele wysi艂k贸w zosta艂o tak偶e przeniesionych na wsparcie sklepu online, kt贸ry od czasu pandemii odnotowa艂 spore wzrosty regularnych zam贸wie艅 naszych precyzyjnie parzonych herbat.

Jakie macie teraz priorytety?

MK: Chcemy, by jak najwi臋cej os贸b dowiedzia艂o si臋, 偶e nasz proces parzenia zachowuje w zaparzonej z li艣ci herbacie 艣rednio 3 tys. razy wi臋cej antyoksydant贸w, cennych przeciwutleniaczy ni偶 w herbatach parzonych w warunkach domowych, a to w艂a艣nie antyoksydanty wspieraj膮 odporno艣膰 organizmu. Priorytetem jest szukanie przewag konkurencyjnych i nowych szans. Takim przyk艂adem by艂o proponowanie dostaw SOTI Natural do biur zamiast owoc贸w, kt贸re obecnie si臋 psuj膮, gdy偶 nie jest znana liczba pracownik贸w ka偶dego dnia. Papierowe puszki z herbat膮 pe艂n膮 antyoksydant贸w idealnie pasowa艂y i wiele biur si臋 przekona艂o i ju偶 od maja regularnie zamawia SOTI Natural.

Czy my艣lisz, 偶e praca zdalna nawet po pandemii pozostanie rozpowszechniona?

Wed艂ug mnie tak, w wybranych segmentach rynku i dla wybranej grupy os贸b to znajduje pe艂ne uzasadnienie. Na pewno b臋dzie panowa艂a wi臋ksza elastyczno艣膰, a to wymaga te偶 lepszego planowania i umiej臋tno艣ci wytworzenia nowych nawyk贸w, rytua艂贸w, kt贸re b臋d膮 z korzy艣ci膮 dla danej osoby i organizacji. Moim zdaniem niezwykle wa偶ne jest to, by pozosta膰 ciekawym i otwartym na nowe mo偶liwo艣ci, testowa膰 i weryfikowa膰 za艂o偶enia.

Jakie by艂y najwi臋ksze wyzwania, kt贸re postawi艂a przed Tob膮 pandemia?

MK: W pierwszym momencie mojej ciekawo艣ci nie by艂o 艂atwo wygra膰 z obaw膮, l臋kiem, ale si臋 uda艂o. Znalaz艂am wiele sposob贸w na to, jak sobie poradzi膰 ze zmienionymi elementami biznesowej uk艂adanki, jednocze艣nie nie bez znaczenia by艂a wy偶sza wyrozumia艂o艣膰 otoczenia. Wytworzy艂a si臋 pewnego rodzaju wi臋藕 艂膮cz膮ca r贸偶ne firmy czy jednostki, ta wi臋藕 pozwoli艂a, by na tym gruncie zbudowa膰 nowe sposoby na prowadzenie dzia艂alno艣ci i dawa艂a potrzebn膮 dawk臋 nadziei.

Jakie s膮 Twoje najwi臋ksze obawy zwi膮zane z zaistnia艂膮 sytuacj膮?

MK: Staram si臋, jak wspomnia艂am wcze艣niej, by moja ciekawo艣膰 wygrywa艂a z obaw膮, oczywi艣cie obawiam si臋 o przysz艂o艣膰 naszej gospodarki, mojej firmy, moich pracownik贸w, wierz臋 jednak, 偶e historia pokaza艂a jak wiele razy „kryzys” tworzy艂 nowe szanse, mo偶liwo艣ci i wystarczy s艂ucha膰, obserwowa膰 i pozosta膰 ciekawym ka偶dego dnia. Oczywi艣cie zrelaksowa膰 si臋 pomaga tak偶e puszka r贸偶anej czy ja艣minowej herbaty SOTI! :-)

***

Monika Kowal – pomys艂odawczyni zamkni臋tej w butelce zielonej herbaty SOTI Natural zaparzonej zgodnie ze sztuk膮 i laureatka XI edycji konkursu Sukces Pisany Szmink膮 Bizneswoman Roku w kategorii Biznes Roku: Przych贸d poni偶ej 10 mln z艂otych, kt贸rej Partnerem jest DPD Polska.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close