webinar

Jak wypełnić pokój webinarowy po brzegi? Radzą eksperci ClickMeeting.

Masz dobry produkt lub usługę i dzięki webinarom chcesz trafić do szerszego grona odbiorców? Promujesz wydaną właśnie książkę / poradnik / bloga i chcesz skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych podobną tematyką, które będą skłonne zapłacić za Twoją wiedzę i doświadczenie? A może planujesz stworzyć społeczność wokół zagadnień, którymi dzielisz się podczas szkoleń? Odpowiednia promocja webinaru pomoże Ci to osiągnąć.

Poznaj potrzeby swoich odbiorców

Sama reklama nie przyciągnie odbiorców. Reklama musi być odpowiedzią na ich potrzeby. Jak najlepiej zrozumieć osoby, do których się zwracasz? Poznając ich aktualne problemy, pytania, które zadają, i dowiadując się, czego szukają w sieci. Brand Manager ClickMeeting, Tomasz Bołcun, szczegółowo wyjaśnia, jak to zrobić:

  • przejrzyj raporty
  • zapoznaj się z pytaniami, które pojawiają się w Twoich mediach społecznościowych
  • sprawdź portale, gdzie klienci oceniają firmy – wczytaj się w ich uwagi i oczekiwania
  • w serwisie YouTube wpisuj zapytania dotyczące Twojej branży i sprawdź liczbę materiałów nagranych na dany temat
  • skorzystaj z Google Search Console
  • przy pomocy Google Analytics sprawdź, który artykuł na blogu cieszył się największą popularnością
  • porozmawiaj ze sprzedawcami lub osobami z działu obsługi klienta, aby poznać zgłaszane przez klientów problemy
  • sprawdź, jakie webinary robi Twoja konkurencja.

Tomasz Bołcun podpowiada również, jak przygotować listę tematów, segmentować zagadnienia oraz zweryfikować swoje pomysły. Jak to wszystko zrobić bez ponoszenia dodatkowych kosztów? Szczegóły znajdziesz w poradniku ClickMeeting.

Zwiększ zasięgi i pozostań w kontakcie z uczestnikami

Dzięki narzędziom, które są dostępne w panelu ClickMeeting, możesz zautomatyzować cały proces wysyłki zaproszeń, przypomnień oraz follow-upów. Kreator pomoże Ci dostosować profil prezentera, poczekalnię oraz pokój wydarzenia do identyfikacji wizualnej Twojego brandu. Stworzysz więc bez zbędnego wysiłki spójny, ekspercki wizerunek. 

Wyjaśnienie, jak i dlaczego warto korzystać z konkretnych ustawień, opisuje Olga Oleksa, Online Marketing Manager ClickMeeting. A jest tam między innymi informacja o przydatnym zabezpieczeniu, dzięki któremu zweryfikujesz zapisanych uczestników i upewnisz się, że na Twoim webinarze nie pojawi się nikt z konkurencji.

Wideo promocyjne, czyli klucz do zdobycia uwagi odbiorcy

Może nawet już robisz filmiki na swoje media społecznościowe i sprawia Ci to frajdę. Dominik Balicki, Senior Video Producer ClickMeeting, podpowie, jak korzystając ze smarfona nagrać porywające video, które możesz wykorzystać w promocji webinaru.

Jako reżyser, a niejednokrotnie również scenarzysta niezliczonej liczby filmów promocyjnych, dzieli się z Tobą sposobami na perfekcyjne video:

  • ustaw telefon na stabilnym podłożu lub statywie,
  • kręć w pionie, ponieważ Twoi odbiorcy obejrzą filmik na urządzeniach mobilnych – to pomoże algorytmom Facebooka i innych platform zwiększyć widoczność Twojego filmiku,
  • pamiętaj, że dobre video zaczyna się od hitchcockowskiego trzęsienia ziemi, a potem napięcie powinno rosnąć – przygotuj więc chwytliwe pierwsze zdanie,
  • miejsce nagrania jest ważne, zadbaj zatem o odpowiednią scenerię,
  • jeżeli webinar prowadzony będzie z partnerem, niech on też nagra video i wrzuci je na swoje media, społecznościowe
  • oświetlenie to klucz do dobrej widoczności – powinno padać na Ciebie z przodu lub z boku. Unikaj okien za Twoimi plecami, ponieważ zniweczą wszystkie Twoje starania,
  • aby dźwięk był dobry, upewnij się, że nie zakrywasz wbudowanego mikrofonu,
  • jeśli nagrywasz na zewnątrz, zwróć uwagę na wiatr: lubi zepsuć jakość dźwięku,
  • zrób kilka podejść, wybierz najlepsze i przytnij nadprogramowy początek i koniec.

Media społecznościowe różnią się pod wieloma względami. Różnice te dotyczą również oczekiwań względem materiałów video. W poradniku podpowiadamy, ile powinno trwać Twoje video na Instagramie, a ile np. na LinkedInie.

Zyskaj wyższą widoczność w sieci dzięki stronie profilowej

O tym, jak wykorzystać stronę profilową na platformie ClickMeeting do zwiększenia swojej obecności w wyszukiwarkach, opowiada Mateusz Iwanowski, SEO/SEM Specialist. Ty decydujesz o jej treści i aspekcie wizualnym. Jeżeli umiejętnie ją uzupełnisz, docenią to również algorytmy Google’a. Jest ona bowiem indeksowana przez wyszukiwarkę i nic nie stoi na przeszkodzie, aby wyświetliła się Twoim odbiorcom po wpisaniu interesujących Cię fraz kluczowych. Mateusz Iwanowski poprowadzi Cię przez cały proces, wyjaśniając krok po kroku, co zaznaczyć i wpisać w danej sekcji.

Na stronie profilowej powinien znajdować się opis Twojej marki i dostępnych webinarów. Najlepsze rezultaty osiągniesz, stosując:

  • opis na minimum 2500 znaków,
  • przynajmniej trzy nagłówki H2,
  • słowa kluczowe, które wpisują w wyszukiwarkę Twoi odbiorcy, a znaleźć je możesz korzystając z Planera Słów Kluczowych Google lub AnswerThePublic.


Pamiętaj też, aby:

  • zawrzeć nazwę swojej marki i słowa kluczowe w tekście oraz w nagłówkach,
  • unikać zagęszczenia słów kluczowych. Dobrą praktyką jest zasada: pisz zawsze z myślą o swoim odbiorcy.


Czasami niezbędna jest płatna kampania reklamowa

Kamil Gaworski, SEO/SEM Specialist ClickMeeting, uczy, jak ustawić płatną kampanię reklamową. Warto z niej skorzystać, jeżeli czujesz, że Twoja baza mailingowa i społeczność zgromadzona wokół marki w mediach społecznościowych nie wypełni pokoju webinarowego.

Kamil uczula na ważne kwestie, dzięki którym uda Ci się uniknąć najczęściej popełnianych błędów:

  • przed publikacją informacji i zaraz po sprawdź jeszcze raz materiał, ponieważ łatwo jest o literówkę lub pomylenie godziny rozpoczęcia wydarzenia,
  • ustaw datę/godzinę końcową promocji wydarzenia,
  • stawiaj na konwersje, nie na świadomość czy zasięgi, żeby nie generować wielu nieefektywnych wyświetleń,
  • nie stosuj hasztagów, ponieważ po ich kliknięciu użytkownik dociera do postów zawierających dany tag, a nie do strony webinaru, przez co utrudniasz odbiorcy trafienie do celu i przepalasz budżet.


Z poradnika dowiesz się również: 

  • który kanał reklamowy wybrać,
  • kiedy i jak długo promować wydarzenie,
  • ile pieniędzy wydać na promocję,
  • jak planować budżet,
  • dokąd powinna prowadzić reklama,
  • co powinno się znaleźć w kreacji promującej webinar,
  • jak prosto i szybko ustawić kampanię,
  • jakie są dobre praktyki wykluczeń.

Postaw na recykling treści

Jeżeli masz już za sobą udany webinar, skorzystaj z rad Pawła Łaniewskiego, Content Experta ClickMeeting. Podpowiada, jak wykorzystać recykling treści. Dzięki tym wskazówkom zaoszczędzisz mnóstwo czasu, bazując na materiałach, które już posiadasz.

Nagrany webinar możesz wykorzystać do stworzenia:

  • webinaru automatycznego,
  • webinaru na żądanie,
  • biblioteki nagrań na YouTube,
  • reelsów na Instagrama,
  • relacji tekstowej z webinaru,
  • blog posta,
  • poradnika w formie e-booka,
  • postów na media społecznościowe
  • podcastu,
  • kursu z certyfikatem dla uczestnika.


Checklista dla organizatora webinaru

Martyna Grzegorczyk, Communication and Outreach Manager ClickMeeting, rozrysowuje dla Ciebie scenariusz promocji. Jest to plan działania, który z sukcesem stosuje ClickMeeting przy okazji własnych wydarzeń. Pomaga uporządkować zadania i ułatwia zapamiętanie wszystkich elementów. 

Plan ten zawiera działania, które musisz przygotować przed webinarem, np. na 14 dni przed wydarzeniem włącz kampanie reklamowe w mediach społecznościowych. Poznasz również czynności niezbędne w dniu webinaru oraz po jego zakończeniu.

Promocja webinaru krok po kroku to ściąga, do której warto wracać, planując pierwsze czy kolejne wydarzenie. Poza powyższymi wskazówkami z poradnika dowiesz się również m.in., jak ważna jest eksperckość i jak w prosty sposób zwiększyć liczbę osób, do których dotrze zaproszenie na webinar.