webinar

Jak wype艂ni膰 pok贸j webinarowy po brzegi? Radz膮 eksperci ClickMeeting.

Masz dobry produkt lub us艂ug臋 i dzi臋ki webinarom chcesz trafi膰 do szerszego grona odbiorc贸w? Promujesz wydan膮 w艂a艣nie ksi膮偶k臋 / poradnik / bloga i chcesz skutecznie dotrze膰 do os贸b zainteresowanych podobn膮 tematyk膮, kt贸re b臋d膮 sk艂onne zap艂aci膰 za Twoj膮 wiedz臋 i do艣wiadczenie? A mo偶e planujesz stworzy膰 spo艂eczno艣膰 wok贸艂 zagadnie艅, kt贸rymi dzielisz si臋 podczas szkole艅? Odpowiednia promocja webinaru pomo偶e Ci to osi膮gn膮膰.

Poznaj potrzeby swoich odbiorc贸w

Sama reklama nie przyci膮gnie odbiorc贸w. Reklama musi by膰 odpowiedzi膮 na ich potrzeby. Jak najlepiej zrozumie膰 osoby, do kt贸rych si臋 zwracasz? Poznaj膮c ich aktualne problemy, pytania, kt贸re zadaj膮, i dowiaduj膮c si臋, czego szukaj膮 w sieci. Brand Manager ClickMeeting, Tomasz Bo艂cun, szczeg贸艂owo wyja艣nia, jak to zrobi膰:

  • przejrzyj raporty
  • zapoznaj si臋 z pytaniami, kt贸re pojawiaj膮 si臋 w Twoich mediach spo艂eczno艣ciowych
  • sprawd藕 portale, gdzie klienci oceniaj膮 firmy – wczytaj si臋 w ich uwagi i oczekiwania
  • w serwisie YouTube wpisuj zapytania dotycz膮ce Twojej bran偶y i sprawd藕 liczb臋 materia艂贸w nagranych na dany temat
  • skorzystaj z Google Search Console
  • przy pomocy Google Analytics sprawd藕, kt贸ry artyku艂 na blogu cieszy艂 si臋 najwi臋ksz膮 popularno艣ci膮
  • porozmawiaj ze sprzedawcami lub osobami z dzia艂u obs艂ugi klienta, aby pozna膰 zg艂aszane przez klient贸w problemy
  • sprawd藕, jakie webinary robi Twoja konkurencja.

Tomasz Bo艂cun podpowiada r贸wnie偶, jak przygotowa膰 list臋 temat贸w, segmentowa膰 zagadnienia oraz zweryfikowa膰 swoje pomys艂y. Jak to wszystko zrobi膰 bez ponoszenia dodatkowych koszt贸w? Szczeg贸艂y znajdziesz w poradniku ClickMeeting.

Zwi臋ksz zasi臋gi i pozosta艅 w kontakcie z uczestnikami

Dzi臋ki narz臋dziom, kt贸re s膮 dost臋pne w panelu ClickMeeting, mo偶esz zautomatyzowa膰 ca艂y proces wysy艂ki zaprosze艅, przypomnie艅 oraz follow-up贸w. Kreator pomo偶e Ci dostosowa膰 profil prezentera, poczekalni臋 oraz pok贸j wydarzenia do identyfikacji wizualnej Twojego brandu. Stworzysz wi臋c bez zb臋dnego wysi艂ki sp贸jny, ekspercki wizerunek.聽

Wyja艣nienie, jak i dlaczego warto korzysta膰 z konkretnych ustawie艅, opisuje Olga Oleksa, Online Marketing Manager ClickMeeting. A jest tam mi臋dzy innymi informacja o przydatnym zabezpieczeniu, dzi臋ki kt贸remu zweryfikujesz zapisanych uczestnik贸w i upewnisz si臋, 偶e na Twoim webinarze nie pojawi si臋 nikt z konkurencji.

Wideo promocyjne, czyli klucz do zdobycia uwagi odbiorcy

Mo偶e nawet ju偶 robisz filmiki na swoje media spo艂eczno艣ciowe i sprawia Ci to frajd臋. Dominik Balicki, Senior Video Producer ClickMeeting, podpowie, jak korzystaj膮c ze smarfona nagra膰 porywaj膮ce video, kt贸re mo偶esz wykorzysta膰 w promocji webinaru.

Jako re偶yser, a niejednokrotnie r贸wnie偶 scenarzysta niezliczonej liczby film贸w promocyjnych, dzieli si臋 z Tob膮 sposobami na perfekcyjne video:

  • ustaw telefon na stabilnym pod艂o偶u lub statywie,
  • kr臋膰 w pionie, poniewa偶 Twoi odbiorcy obejrz膮 filmik na urz膮dzeniach mobilnych – to pomo偶e algorytmom Facebooka i innych platform zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 Twojego filmiku,
  • pami臋taj, 偶e dobre video zaczyna si臋 od hitchcockowskiego trz臋sienia ziemi, a potem napi臋cie powinno rosn膮膰 鈥 przygotuj wi臋c chwytliwe pierwsze zdanie,
  • miejsce nagrania jest wa偶ne, zadbaj zatem o odpowiedni膮 sceneri臋,
  • je偶eli webinar prowadzony b臋dzie z partnerem, niech on te偶 nagra video i wrzuci je na swoje media, spo艂eczno艣ciowe
  • o艣wietlenie to klucz do dobrej widoczno艣ci 鈥 powinno pada膰 na Ciebie z przodu lub z boku. Unikaj okien za Twoimi plecami, poniewa偶 zniwecz膮 wszystkie Twoje starania,
  • aby d藕wi臋k by艂 dobry, upewnij si臋, 偶e nie zakrywasz wbudowanego mikrofonu,
  • je艣li nagrywasz na zewn膮trz, zwr贸膰 uwag臋 na wiatr: lubi zepsu膰 jako艣膰 d藕wi臋ku,
  • zr贸b kilka podej艣膰, wybierz najlepsze i przytnij nadprogramowy pocz膮tek i koniec.

Media spo艂eczno艣ciowe r贸偶ni膮 si臋 pod wieloma wzgl臋dami. R贸偶nice te dotycz膮 r贸wnie偶 oczekiwa艅 wzgl臋dem materia艂贸w video. W poradniku podpowiadamy, ile powinno trwa膰 Twoje video na Instagramie, a ile np. na LinkedInie.

Zyskaj wy偶sz膮 widoczno艣膰 w sieci dzi臋ki stronie profilowej

O tym, jak wykorzysta膰 stron臋 profilow膮 na platformie ClickMeeting do zwi臋kszenia swojej obecno艣ci w wyszukiwarkach, opowiada Mateusz Iwanowski, SEO/SEM Specialist. Ty decydujesz o jej tre艣ci i aspekcie wizualnym. Je偶eli umiej臋tnie j膮 uzupe艂nisz, doceni膮 to r贸wnie偶 algorytmy Google鈥檃. Jest ona bowiem indeksowana przez wyszukiwark臋 i nic nie stoi na przeszkodzie, aby wy艣wietli艂a si臋 Twoim odbiorcom po wpisaniu interesuj膮cych Ci臋 fraz kluczowych. Mateusz Iwanowski poprowadzi Ci臋 przez ca艂y proces, wyja艣niaj膮c krok po kroku, co zaznaczy膰 i wpisa膰 w danej sekcji.

Na stronie profilowej powinien znajdowa膰 si臋 opis Twojej marki i dost臋pnych webinar贸w. Najlepsze rezultaty osi膮gniesz, stosuj膮c:

  • opis na minimum 2500 znak贸w,
  • przynajmniej trzy nag艂贸wki H2,
  • s艂owa kluczowe, kt贸re wpisuj膮 w wyszukiwark臋 Twoi odbiorcy, a znale藕膰 je mo偶esz korzystaj膮c z Planera S艂贸w Kluczowych Google lub AnswerThePublic.


Pami臋taj te偶, aby:

  • zawrze膰 nazw臋 swojej marki i s艂owa kluczowe w tek艣cie oraz w nag艂贸wkach,
  • unika膰 zag臋szczenia s艂贸w kluczowych. Dobr膮 praktyk膮 jest zasada: pisz zawsze z my艣l膮 o swoim odbiorcy.


Czasami niezb臋dna jest p艂atna kampania reklamowa

Kamil Gaworski, SEO/SEM Specialist ClickMeeting, uczy, jak ustawi膰 p艂atn膮 kampani臋 reklamow膮. Warto z niej skorzysta膰, je偶eli czujesz, 偶e Twoja baza mailingowa i spo艂eczno艣膰 zgromadzona wok贸艂 marki w mediach spo艂eczno艣ciowych nie wype艂ni pokoju webinarowego.

Kamil uczula na wa偶ne kwestie, dzi臋ki kt贸rym uda Ci si臋 unikn膮膰 najcz臋艣ciej pope艂nianych b艂臋d贸w:

  • przed publikacj膮 informacji i zaraz po sprawd藕 jeszcze raz materia艂, poniewa偶 艂atwo jest o liter贸wk臋 lub pomylenie godziny rozpocz臋cia wydarzenia,
  • ustaw dat臋/godzin臋 ko艅cow膮 promocji wydarzenia,
  • stawiaj na konwersje, nie na 艣wiadomo艣膰 czy zasi臋gi, 偶eby nie generowa膰 wielu nieefektywnych wy艣wietle艅,
  • nie stosuj hasztag贸w, poniewa偶 po ich klikni臋ciu u偶ytkownik dociera do post贸w zawieraj膮cych dany tag, a nie do strony webinaru, przez co utrudniasz odbiorcy trafienie do celu i przepalasz bud偶et.


Z poradnika dowiesz si臋 r贸wnie偶:聽

  • kt贸ry kana艂 reklamowy wybra膰,
  • kiedy i jak d艂ugo promowa膰 wydarzenie,
  • ile pieni臋dzy wyda膰 na promocj臋,
  • jak planowa膰 bud偶et,
  • dok膮d powinna prowadzi膰 reklama,
  • co powinno si臋 znale藕膰 w kreacji promuj膮cej webinar,
  • jak prosto i szybko ustawi膰 kampani臋,
  • jakie s膮 dobre praktyki wyklucze艅.

Postaw na recykling tre艣ci

Je偶eli masz ju偶 za sob膮 udany webinar, skorzystaj z rad Paw艂a 艁aniewskiego, Content Experta ClickMeeting. Podpowiada, jak wykorzysta膰 recykling tre艣ci. Dzi臋ki tym wskaz贸wkom zaoszcz臋dzisz mn贸stwo czasu, bazuj膮c na materia艂ach, kt贸re ju偶 posiadasz.

Nagrany webinar mo偶esz wykorzysta膰 do stworzenia:

  • webinaru automatycznego,
  • webinaru na 偶膮danie,
  • biblioteki nagra艅 na YouTube,
  • reels贸w na Instagrama,
  • relacji tekstowej z webinaru,
  • blog posta,
  • poradnika w formie e-booka,
  • post贸w na media spo艂eczno艣ciowe
  • podcastu,
  • kursu z certyfikatem dla uczestnika.


Checklista dla organizatora webinaru

Martyna Grzegorczyk, Communication and Outreach Manager ClickMeeting, rozrysowuje dla Ciebie scenariusz promocji. Jest to plan dzia艂ania, kt贸ry z sukcesem stosuje ClickMeeting przy okazji w艂asnych wydarze艅. Pomaga uporz膮dkowa膰 zadania i u艂atwia zapami臋tanie wszystkich element贸w.聽

Plan ten zawiera dzia艂ania, kt贸re musisz przygotowa膰 przed webinarem, np. na 14 dni przed wydarzeniem w艂膮cz kampanie reklamowe w mediach spo艂eczno艣ciowych. Poznasz r贸wnie偶 czynno艣ci niezb臋dne w dniu webinaru oraz po jego zako艅czeniu.

Promocja webinaru krok po kroku to 艣ci膮ga, do kt贸rej warto wraca膰, planuj膮c pierwsze czy kolejne wydarzenie. Poza powy偶szymi wskaz贸wkami z poradnika dowiesz si臋 r贸wnie偶 m.in., jak wa偶na jest ekspercko艣膰 i jak w prosty spos贸b zwi臋kszy膰 liczb臋 os贸b, do kt贸rych dotrze zaproszenie na webinar.