Natalia Bogdan

Ci臋偶ka praca, wparcie innych i poczucie w艂asnej warto艣ci. Czy to przepis na sukces w biznesie?

Agnieszka Halman

O tym, jakie elementy sk艂adaj膮 si臋 na sukces, jak wspiera膰 m艂ode kobiety w realizacji ich marze艅 zawodowych i jakie korzy艣ci daje udzia艂 w konkursach biznesowych Agnieszka Halman, pomys艂odawczyni projektu 鈥濿izja sukcesu鈥 rozmawia z Natali膮 Bogdan, za艂o偶ycielk膮 i CEO Jobhouse oraz laureatk膮 konkursu Bizneswoman Roku.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Agnieszka Halman: Pani Natalio, ma Pani w swoim dorobku m.in. tytu艂 Bizneswoman Roku. Posiada Pani w艂asn膮 agencj臋 rekrutacyjn膮 i jest ekspertk膮 na rynku headhunterskim. Jakie elementy wp艂yn臋艂y na ten sukces?

Natalia Bogdan: My艣l臋, 偶e jest to mieszanina wielu czynnik贸w. Na pewno ci臋偶ka praca: przez pierwsze trzy lata prowadzenia firmy pracowa艂am praktycznie od rana do wieczora, bez dnia urlopu. Ale nie jest to jedyny element buduj膮cy sukces. Nigdy nie odwa偶y艂abym si臋 otworzy膰 w艂asnej firmy, gdyby nie osoby, kt贸re mnie wspiera艂y. Gdyby nie moi rodzice, kt贸rzy zbudowali we mnie na tyle du偶e poczucie w艂asnej warto艣ci, 偶e uwierzy艂am, 偶e mog臋 odnosi膰 sukcesy najpierw na studiach, a p贸藕niej w swoim biznesie. My艣l臋, 偶e na to wszystko z艂o偶y艂a si臋 tak偶e odrobina szcz臋艣cia, ale jestem przekonana, 偶e ka偶dy, kto odni贸s艂 sukces w biznesie, potwierdzi, 偶e by艂o to zwi膮zane przede wszystkim z ci臋偶k膮 prac膮.

AH: Stereotypowo to bardziej m臋偶czy藕ni s膮 uosabiani z sukcesem. Sam fakt, 偶e istnieje takie okre艣lenie ,,kobieta sukcesu鈥 wskazuje na swoist膮 wyj膮tkowo艣膰. Czy Pani w swojej karierze kiedykolwiek zauwa偶y艂a, 偶e p艂e膰 by艂a problemem w samorealizacji?

NB: Nie. Zawsze by艂am dumna z tego, 偶e jestem kobiet膮. Czasami wr臋cz wydawa艂o mi si臋, 偶e jako kobiecie jest mi 艂atwiej. Jedyne sytuacje, kt贸re pami臋tam to te na pocz膮tku zawodowej drogi, kiedy zajmowa艂am si臋 rekrutacjami technicznymi. Dotyczy艂y stanowisk 艣lusarzy, spawaczy, czyli mocno in偶ynieryjnych zawod贸w, uto偶samianych g艂贸wnie z m臋偶czyznami. Pami臋tam niepewne spojrzenia klient贸w, kiedy przyje偶d偶a艂am na spotkanie. Nie do艣膰, 偶e by艂am bardzo m艂oda, to jeszcze by艂am kobiet膮 w tej m臋skiej bran偶y. Ale po kilku zdaniach, kiedy klienci zdawali sobie spraw臋, 偶e znam si臋 na tym co robi臋, ich w膮tpliwo艣ci znika艂y i rozmawiali艣my jak partnerzy.

AH: Czy istniej膮 jakie艣 dzia艂ania, kt贸re mog膮 pom贸c m艂odym kobietom realizowa膰 si臋 i spe艂nia膰 swoje zawodowe marzenia?

NB: Ja na przyk艂ad wspieram Fundacj臋 Sukcesu Pisanego Szmink膮. Jest to fundacja, dzi臋ki kt贸rej 艣wiat us艂ysza艂 o mojej firmie, bo kilka lat temu zdoby艂am tytu艂 ,,Bizneswoman Roku鈥 w konkursie organizowanym przez t臋 organizacj臋. Aktualnie dzia艂am w lo偶y ekspert贸w tego plebiscytu: oceniam wnioski kobiet, kt贸re za艂o偶y艂y ciekawe biznesy i chc膮 o nich opowiedzie膰 艣wiatu. Mimo, 偶e przeanalizowanie tak du偶ej ilo艣ci wniosk贸w wi膮偶e si臋 z du偶ym nak艂adem czasu i energii, to mimo wszystko jest to dzia艂anie do艣膰 proste, bo skierowane do kobiet, kt贸re s膮 ju偶 艣wiadome swoich sukces贸w.

AH: A jakie艣 inne inicjatywy? Dla kobiet, kt贸re jeszcze nie odkry艂y swoich mo偶liwo艣ci?

NB: Wed艂ug mnie najbardziej potrzebnym dzia艂aniem jest wspieranie m艂odych kobiet, przede wszystkim tych ze 艣rodowisk patologicznych, czy z dom贸w dziecka. Dziewczyn, w kt贸re nikt jeszcze nie uwierzy艂, kt贸re nie mia艂y mo偶liwo艣ci pozna膰 swoich talent贸w. Uczymy je, jak rozmawia膰, jak przygotowa膰 si臋 do rozmowy kwalifikacyjnej, w jakim kierunku kszta艂towa膰 swoj膮 karier臋. Takie dzia艂ania s膮 najbardziej potrzebne, a z mojej perspektywy tak偶e najbardziej satysfakcjonuj膮ce. U艣miech dziewczyny, kt贸ra dostanie pierwsz膮 prac臋, albo stworzy swoje pierwsze CV i jest z tego bardzo dumna 鈥 to przynosi ogromne zadowolenie.

AH: Czyli my艣li Pani, 偶e zmierza to ku dobremu? Kobiety w naszym kraju i na 艣wiecie b臋d膮 pr贸bowa艂y swoich si艂 w wymarzonych zawodach?

NB: My艣l臋, 偶e tak. Pami臋tajmy, 偶e ca艂kiem niedawno nie mog艂y艣my nawet g艂osowa膰 czy studiowa膰. 艢wiat na pewno zmierza ku lepszemu, ale nadal jest wiele do zrobienia. Przede wszystkim s膮 spore nier贸wno艣ci w p艂acach kobiet i m臋偶czyzn. M贸wi si臋, 偶e r贸偶nice na tych samych stanowiskach przy tych samych kwalifikacjach, ale przy innych p艂ciach potrafi膮 wynosi膰 nawet 20 proc. Nadal jest bardzo ma艂o kobiet w zarz膮dach, szczeg贸lnie du偶ych, polskich firm.

Co wi臋cej, my艣l臋, 偶e bardzo wa偶ne jest, by uczy膰 asertywno艣ci, komunikacji i budowa膰 pewno艣膰 siebie ju偶 u ma艂ych dziewczynek. Zale偶y mi na tym, 偶eby szko艂y i przedszkola tak偶e sz艂y w tym kierunku, a ja na pewno mam zamiar wychowa膰 w ten spos贸b moj膮 c贸rk臋. Chc臋 jej pokaza膰, 偶e mo偶e osi膮gn膮膰 wszystko, o czym marzy. Niezale偶nie od p艂ci i niezale偶nie od tego, czy b臋dzie chcia艂a zosta膰 kierowc膮 rajdowym, czy wybierze inny zaw贸d, b臋d臋 j膮 w tym wspiera膰.

AH: Bardzo dzi臋kuj臋 za rozmow臋.

Wywiad zosta艂 przeprowadzony w ramach projektu 鈥濿izja sukcesu鈥 stworzonego przez Agnieszk臋 Halman, studentk臋 Uniwersytetu Gda艅skiego. Inicjatywa ma na celu zmiane台 sposobu mys虂lenia w kontek艣cie rozumienia sukcesu. Osiem wywiado虂w z przedstawicielkami p艂ci z虈en虂skiej, kt贸re postawi艂y na samorealizacj臋, ma pokaza膰, z虈e sukces powinien byc虂 traktowany jako cos虂 ponadp艂ciowego.

Facebook: https://www.facebook.com/Wizja-sukcesu-100633278509885
Instagram: https://www.instagram.com/wizja.sukcesu/

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close