Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Przywrócić harmonię i blask

Przywrócić harmonię i blask

Jakie sygnały wysyła Twoje ciało? Potrzebuje więcej wysiłku czy odpoczynku? Chce inaczej jeść? Jak znaleźć równowagę pisze Agnieszka Krool.

W naszym świecie wszystko funkcjonuje w oparciu o zasadę dwubiegunowości. Mamy plus – minus, yin (energię żeńską) i yang (energię męską), dzień (jasność) i (ciemność) noc, wzrost – opadanie, narodziny i obumieranie. Przyczyną powstawania i zmiany wszystkich rzeczy są przeciwne siły, które podlegają nieustannemu cyklowi przemian, gdzie jedna zmiana płynnie przechodzi w drugą.

Poobserwuj przez chwilę swój oddech: weź powolny, głęboki wdech…. i zauważ jak samodzielnie i naturalnie przechodzi w wydech, naturalny przypływ i odpływ, jeśli tylko chcesz chwilę poobserwuj jak oddychasz, możesz to robić zawsze kiedy tylko najdzie Cię ochota i nikt tego nie musi w pracy zauważyć, a Ty, gwarantuję Ci to, zrelaksujesz się i doenergetyzujesz – najprostsza metoda medytacji :-)

Ciągła zmiana towarzyszy nam zarówno w mikro, jak i makro skali. Astronomia pokazuje spektakularny cykl narodzin i obumierania gwiazd, biologia molekularna – malusich komórek budujących ciało. Dosłownie miliony z nich codziennie obumierają, aby ich miejsce zajęły nowe. W ciągu jednej doby Twoje ciało potrafi wymienić do półtora (!) kilograma swojej masy i jeśli tylko odrobinę pomożesz i zatroszczysz się o właściwe warunki, zachowując większą harmonię pomiędzy swoją aktywnością (praca, sport, życie towarzyskie) a odpoczynkiem (sen, medytacja, masaż, techniki mindfulness, itp.), w naturalny sposób poczujesz się dużo lepiej.

Zauważyłaś, że kiedy o coś się martwisz momentalnie spinasz kark, napinasz barki i miewasz ból w szyjnym odcinku kręgosłupa? Gdy jesteś głodna, możesz poczuć, co miałabyś ochotę zjeść, żeby uzupełnić konkretne minerały i mikroelementy, których akurat na ten moment potrzebujesz. Ale czy nie jest częściej tak, że cały dzień jesteś „zabiegana”, ignorujesz sygnały z ciała i zauważasz dopiero wieczorem jak głodna i często spragniona byłaś cały dzień, a prośbę swojego ciała o odpoczynek, tak łatwo ignorujesz wypijając kolejną kawę lub redbulla? Być może czujesz, że masz za mało ruchu fizycznego, bo większość dnia spędzasz za biurkiem? Zacznij spełniać życzenia swojego ciała, które w dzisiejszym trybie zwariowanego życia tym bardziej potrzebuje równowagi pomiędzy odpoczynkiem a fizyczną aktywnością, regularnego nawadniania (!) i zdrowszego, lepszego jakościowego odżywiania.

Dlaczego nie dbamy o nasze zdrowie póki je mamy? Zauważyłaś, że wiele współczesnych chorób ma podłoże emocjonalne? Platon powiedział kiedyś, że „największym błędem jest leczenie ludzkiego ciała w oddzieleniu od duszy” oraz, że „jeżeli głowa i ciało nie mają się dobrze, trzeba zacząć od uzdrawiania umysłu”. Jako nauczycielka jogi każdego dnia pracuję z ciałem, swoim, i osób, które praktykują za mną jogę. Na wielu przykładach widzę, że ciało jest jak mapa, na której zapisują się nasze uczucia, emocje, przeżycia. Jeśli często tłumisz i nieświadomie blokujesz swoje odczucia – możesz zacząć chorować. Jeśli nie potrafimy wyrazić złości i wyznaczyć czytelnych granic w relacjach z innymi, możemy odczuwać ból i napięcie w klatce piersiowej i ramionach. Pod wpływem doświadczeń, jakie nas spotykają i emocji, jakie wywołują – tworzy się całościowy, chroniczny wzorzec napięcia mięśniowego, a cechy naszej osobowości widać w postawie ciała.

Dlatego warto więcej koncentrować się na własnym życiu i „codziennym byciu” w lepszym kontakcie ze sobą, ze swoimi myślami, emocjami i „sygnałami”, które wysyła ciało. Warto medytować, chodzić na długie spacery, od czasu do czasu zatańczyć z rana. Praktykuj jogę i zacznij częściej uśmiechać się do siebie. Zatroszcz się o swoje wewnętrzne piękno, którego źródłem niech będzie radość, miłość i to ciche poczucia szczęścia, kiedy zaczynamy odczuwać wdzięczność, za nasz każdy oddech. Nigdy nie patrzmy na siebie przez pryzmat nieprawdziwych reklam i świata sztucznie kreowanego przez kolorowe magazyny. Jeżeli zechcesz postrzegać siebie jako piękną, tak właśnie się stanie!

NAMASTE Kochane!

***

AK2

Agnieszka Krool jest trenerką jogi. Prowadzi bloga AYOGA.

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close