Nasze raporty

Raport „Bizneswoman Roku: Poczucie w艂asnej warto艣ci polskich przedsi臋biorczy艅 a wycena ich us艂ug”

Polskie przedsi臋biorczynie ogranicza g艂贸wnie brak pewno艣ci siebie, jak wynika z najnowszego raportu 鈥濨izneswoman Roku鈥 Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink膮. Ponad 鈪 czasami zdarza si臋 prowadzi膰 projekty lub bra膰 w nich udzia艂  nieodp艂atnie, a wycena swojego czasu przychodzi z 艂atwo艣ci膮 tylko 鈪 badanych. Inspiracj膮 do budowania poczucia w艂asnej warto艣ci jako bizneswoman mog膮 by膰 laureatki najstarszego i najwi臋kszego konkursu dla przedsi臋biorczych Polek Bizneswoman Roku.

Zdaniem Polek聽80% kobiet zani偶a swoje oczekiwania finansowe

A偶 40% badanych przedsi臋biorczy艅 twierdzi, 偶e wycena ich produkt贸w i us艂ug sprawia im problemy, co wynika z niech臋ci do rozm贸w o pieni膮dzach lub nieznajomo艣ci cen konkurencji.

Ponad 1/3 czasami zdarza si臋 prowadzi膰 projekty lub bra膰 w nich udzia艂 nieodp艂atnie.

14% wycenia swoje dzia艂ania poni偶ej stawki rynkowej.

Raport „Bizneswoman Roku: Polki chc膮 by膰 przedsi臋biorcze”

Jak wynika z raportu Bizneswoman Roku, wiele kobiet w Polsce chcia艂oby prowadzi膰 w艂asn膮 firm臋 – wi臋kszo艣膰 my艣li o tym od ponad roku, a 录 nawet od 4 do 8 lat! Co wi臋c je powstrzymuje? Czemu my艣l膮 o w艂asnej dzia艂alno艣ci? Jakie firmy chcia艂yby budowa膰? Jak wyobra偶aj膮 sobie 偶ycie przedsi臋biorczyni?

A偶聽 68% Polek chcia艂oby prowadzi膰 w艂asn膮 firm臋.

Ponad聽 50%聽my艣li o tym od roku do dw贸ch lat, a co dziesi膮ta nawet od czterech do o艣miu lat.

Ponad聽16% respondentek przed za艂o偶eniem w艂asnego biznesu powstrzymuje brak pewno艣ci siebie.

Dla 1/4 ankietowanych najwi臋ksz膮 motywacj膮 do za艂o偶enia w艂asnej firmy jest ch臋膰 bycia niezale偶n膮.

Ponad 25%respondentek chcia艂aby rozwija膰 firmy na skal臋 globaln膮,聽a po艂owa wola艂aby dzia艂a膰 lokalnie

Raport „Bizneswoman Roku: Sytuacja i pespektywy polskich przedsi臋biorczy艅”

Wed艂ug danych z KRS za 2020 r. co trzecia polska firma jest za艂o偶ona i prowadzona przez kobiet臋, co pod tym wzgl臋dem stawia nas na wysokim miejscu w艣r贸d kraj贸w Unii Europejskiej. Kobiety szczeg贸lnie zdominowa艂y rynek us艂ug – na koniec 2020 r. nale偶a艂o do nich 戮 firm. Minione dwa lata spowodowa艂y jednak wiele trudno艣ci i niepewno艣ci na rynku pracy oraz w艣r贸d os贸b prowadz膮cych w艂asne biznesy. Nie pomagaj膮 z pewno艣ci膮 aktualne zawirowania gospodarcze oraz zmiany prawne i podatkowe. Jak polskie przedsi臋biorczynie odnajduj膮 si臋 w nowej sytuacji i z jakimi wyzwaniami musz膮 si臋 mierzy膰 i jak oceniaj膮 perspektywy na przysz艂o艣膰?

Ponad 1/3 polskich bizneswoman uwa偶a si臋 za osoby, kt贸re przede wszystkim potrafi膮 walczy膰 z przeciwno艣ciami.

Niemal 1/3 przyznaje, 偶e w ci膮gu ostatniego roku mia艂a problemy z prowadzeniem dzia艂alno艣ci.

Ponad 1/4 odnotowa艂a spadek przychod贸w.聽

70% odczuwa obecnie zwi臋kszony stres w zwi膮zku z prowadzeniem firmy.

70% widzi szanse rozwoju w najbli偶szych miesi膮cach.

Niemal 50% cz臋艣ciej ni偶 w poprzednich latach mia艂a szans臋 pracy nad nowymi projektami.

Raport 鈥濵ama-Warszawianka. Wygrajmy z COVIDEM鈥

Jak wygl膮da 偶ycie mieszkanek stolicy w pandemii? To unikalny i obszerny raport na temat 偶ycia Warszawianek badaj膮cy obszary takie jak: 偶ycie zawodowe i prywatne, macierzy艅stwo, dyskryminacja oraz rozw贸j osobisty.

24% kobiet mieszkaj膮cych w Warszawie straci艂o prac臋 zarobkow膮

17% nie wie, czy nie nast膮pi to w najbli偶szej przysz艂o艣ci

28% kobiet w stolicy dotkn臋艂y obni偶ki wynagrodze艅

43% kobiet pensja si臋 nie zmieni艂a

54% respondentek wskaza艂o, 偶e przez macierzy艅stwo maj膮 utrudniony rozw贸j zawodowy

30% kobiet pracuje wi臋cej ni偶 przed pandemi膮

61% Warszawianek musi pracowa膰 i zajmowa膰 si臋 jednocze艣nie rodzin膮

Badanie zosta艂o przeprowadzone w ramach programu aktywizacji zawodowej „Mama-Warszawianka. Wygrajmy z COVIDEM” zainicjowanego przez Katarzyn臋 Wilko艂ask膮-呕uromsk膮, i sfinansowane przez Urz膮d M. St. Warszawa.

Raport 鈥濻ytuacja Polek w czasie pandemii鈥

Koronawirus odciska pi臋tno na sytuacji kobiet w Polsce. Okazuje si臋, 偶e 1/3 badanych przez Fundacj臋 Sukcesu Pisanego Szmink膮 po艣wi臋ca na prac臋 wi臋cej czasu i ma wi臋cej obowi膮zk贸w zawodowych ni偶 przed wybuchem pandemii. 1/3 pracuje obecnie nawet po 11 h dziennie, nierzadko 艂膮cz膮c obowi膮zki zawodowe z opiek膮 nad rodzin膮. Polki boj膮 si臋 utraty pracy, godz膮 si臋 na mniejsze zarobki i przyznaj膮, 偶e nawet w trakcie urlopu by艂y lub s膮 zmuszane do wykonywania zawodowych obowi膮zk贸w. Cho膰 szanse na awans i rozw贸j kariery odesz艂y teraz na drugi plan, to nie znik艂a determinacja i ch臋膰 samodoskonalenia.

Polki, cho膰 boj膮 si臋 o utrat臋 pracy i przysz艂o艣膰 finansow膮 swoj膮 i swoich rodzin, nie zamierzaj膮 spocz膮膰 na laurach, a sytuacj臋 zwi膮zan膮 z koronawirusem traktuj膮 przej艣ciowo. Prawie 65 proc. ankietowanych zapytana przez Fundacj臋, czy wierzy w rozw贸j zawodowy odpowiedzia艂a twierdz膮co. To jedna z bardzo dobrych informacji, jakie p艂yn膮 z Raportu 鈥濻ytuacja Polek w czasie pandemii鈥.

Raport 鈥濪obre praktyki firm cz艂onkowskich Klubu Champions of Change鈥

Ma艂o elastyczny czas pracy, luka p艂acowa i nieuwzgl臋dnianie urlop贸w macierzy艅skich i rodzicielskich w 艣cie偶kach karier to problemy, kt贸re wp艂ywaj膮 na brak r贸wno艣ci p艂ci na najwy偶szych stanowiskach. O zmiany w tym obszarze, nie tylko w swoich firmach, z powodzeniem walcz膮 cz艂onkowie Klubu Champions of Change. Dzi臋ki rozwijaniu kultury r贸偶norodno艣ci w firmach oraz wspieraniu kobiet mo偶na uzyska膰 wymierne korzy艣ci 鈥 wynika z raportu 鈥濳lub Champions of Change 鈥 podsumowanie dzia艂a艅 w 2019 roku. Wybrane dobre praktyki firm cz艂onkowskich鈥.

Raport 鈥濻atysfakcja Polek z pracy i zarobk贸w鈥

64 proc. kobiet ankietowanych przez Fundacj臋 Sukcesu Pisanego Szmink膮 jest zadowolonych ze swojej pracy, ale tylko 27 proc. w pe艂ni satysfakcjonuje to, co robi膮. Ponad 1/3 w og贸le nie jest zadowolona z kariery zawodowej. A偶 66 proc. kobiet uwa偶a, 偶e ich wynagrodzenie nie jest adekwatne do kompetencji i chcia艂oby dosta膰 podwy偶k臋 w wysoko艣ci min. 1000 z艂 na r臋k臋. Raport 鈥濻atysfakcja Polek z Pracy i Zarobk贸w鈥 odkrywa te偶 dobre karty: kobiety nie pozostaj膮 bezczynne 鈥 ch臋tnie uczestnicz膮 szkoleniach i warsztatach, tak偶e poza prac膮.

Raport 鈥濿ybieraj swoj膮 przysz艂o艣膰 艣wiadomie鈥

Jeszcze kilka lat temu nadreprezentacja m艂odych ludzi decydowa艂a si臋 na wyb贸r studi贸w wy偶szych na kierunkach typu zarz膮dzanie i marketing. Jak pokazuje Raport Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink膮 obecnie coraz cz臋艣ciej m艂odzi ludzie bior膮 pod uwag臋 艣cie偶k臋 rozwoju opart膮 o nauk臋 w szkole zawodowej czy technikum. Jednocze艣nie ponad 80% os贸b w wieku 15-29 lat podejmuje te decyzje nie艣wiadomie, wi臋kszo艣膰 informacji czerpi膮c z Internetu, a 2/3 z nich robi to bez konsultacji z ekspertami.

M艂odzi ludzie cz臋sto decyduj膮 si臋 na prac臋 poni偶ej swoich kwalifikacji, za niskie wynagrodzenie, w bran偶ach i zawodach, kt贸rych przysz艂o艣膰 jest niepewna lub na kt贸re nie ma popytu. Efektem jest frustracja i cz臋ste zmiany szk贸艂, kierunk贸w studi贸w i pracy. Szukaj膮c 藕r贸de艂 tego problemu, Fundacja Sukcesu Pisanego Szmink膮 sprawdzi艂a, czym kieruj膮 si臋 m艂ode osoby decyduj膮c o swojej karierze.

Raport 鈥濻zanse i bariery dla Polek w biznesie i na rynku pracy鈥

Ten Raport przygotowa艂y艣my, by kontynuowa膰 dyskusj臋 na temat barier, kt贸re utrudniaj膮 wykorzystanie potencja艂u kobiet oraz szans, kt贸re wspieraj膮 je w awansach, rozwijaniu swoich pomys艂贸w i budowaniu silnych firm. W przeprowadzonej ankiecie odda艂y艣my g艂os kobietom, pytaj膮c o ich do艣wiadczenia, refleksje i opinie. Cz臋艣膰 z tych wypowiedzi cytujemy, by liczby zyska艂y szerszy kontekst i ludzki wymiar. Wzbogaci艂y艣my je o komentarze ekspert贸w, w kt贸rych znajd膮 Pa艅stwo przyk艂ady dobrych praktyk, kt贸re ju偶 dzia艂aj膮. Mamy nadziej臋, 偶e b臋d膮 one wskaz贸wk膮 dla pracodawc贸w, inwestor贸w, lider贸w opinii i u艂atwi膮 im wprowadzanie rozwi膮za艅, kt贸re wespr膮 kobiety i przyczyni膮 si臋 do rozwoju firm oraz gospodarki.

Badanie 鈥濪NA SuXesu Polek鈥

Przede wszystkim – bardziej 艣wiadoma. Tak wynika z bada艅 鈥濪NA Sukcesu Polek鈥 przeprowadzonych przez Agencj臋 badawcz膮 Izma艂kowa na zlecenie Fundacji Sukcesu Pisanego Szmink膮. Jest bardziej 艣wiadoma tego, czego chce, co uwa偶a za sw贸j sukces oraz jakie mog膮 by膰 koszty sukcesu, do kt贸rego d膮偶y. A偶 92% jest 艣wiadoma koszt贸w, rozumie zagro偶enia, kt贸re mog膮 si臋 pojawi膰, gdy zdobywa szczyt, a wi臋c mo偶e si臋 te偶 lepiej na nie przygotowa膰. Potencjalne koszty nie s膮 wi臋c przeszkod膮, by realizowa艂y swoje plany i marzenia. Nawet, je艣li budz膮 l臋k. Co czwarta Polka za sw贸j sukces uwa偶a konfrontacj臋 ze swoimi l臋kami.

58% Polek uwa偶a, 偶e sukces jest zawsze pozytywny i nie ma koszt贸w.

1/3 badanych kobiet zarabia 4100 – 10 tys. na r臋k臋 i dla prawie po艂owy jest to sukces.

63% Polek za sukces uwa偶a prac臋, kt贸ra sprawia przyjemno艣膰 oraz zapewnia r贸wnowag臋 miedzy prac膮, domem i rozwojem osobistym.

  • Dla Polek sukcesem jest samo podj臋cie pr贸by, bez wzgl臋du na osi膮gni臋ty efekt.
  • Co czwarta Polka za sw贸j sukces uznaje konfrontacj臋 z l臋kami oraz odwag臋, by zadba膰 o swoje potrzeby bez poczucia winy.

A偶 63% Polek uwa偶a, 偶e sukcesem jest praca, kt贸ra daje poczucie spe艂nienia oraz r贸wnowaga mi臋dzy wszystkimi aspektami 偶ycia. I chocia偶 rodzina nie jest sukcesem, do kt贸rego d膮偶膮, jest ona wa偶na, gdy ju偶 j膮 maj膮. Co wi臋cej, a偶 26% Polek, kt贸re maj膮 dzieci odbiera sukces bardziej pozytywnie od tych, kt贸re s膮 bezdzietne. Co ciekawe, w艣r贸d tych, kt贸re maj膮 dzieci, ale nie maj膮 partnera 鈥 s膮 po rozwodzie 鈥 a偶 67% ma jednoznacznie pozytywny stosunek do sukcesu.

Czy wiesz, 偶e…

  • To pieni膮dze, a nie rodzina cz臋艣ciej kojarz膮 si臋 Polkom z sukcesem.
  • Satysfakcja z sukcesu ro艣nie w艣r贸d kobiet, kt贸re s膮 po rozwodzie lub zako艅czy艂y d艂ugoletni zwi膮zek.
  • Rodzina nie jest sukcesem, do kt贸rego si臋 d膮偶y. Ale uznaje si臋 j膮 za sukces, je艣li si臋 j膮 ma.
  • Single cz臋艣ciej czuj膮 pe艂n膮 satysfakcj臋 z sukcesu, ni偶 osoby, kt贸re maj膮 partnera.

dowiedz si臋 wi臋cej

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close