Polki na tle kobiet z innych krajów Europy są bardzo przedsiębiorcze, jednak tegoroczne badanie pokazuje nam, że niepewna sytuacja gospodarcza ma odzwierciedlenie w biznesowych nastrojach naszych rodaczek. Odsetek kobiet, które chciałyby prowadzić własną firmę, znacznie spadł w przeciągu ostatniego roku – teraz są to ⅖ badanych, przed rokiem były to ⅔ ankietowanych. Wzrosła również liczba przedsiębiorczyń, które uważają, że ich firmy nie mają szans na rozwój w nadchodzących miesiącach.

Ponad 40% Polek deklaruje, że chciałoby prowadzić własną firmę.

Co druga badana czuje, że odnalazłaby wsparcie u bliskich w przypadku podjęcia decyzji o założeniu firmy.

58% polskich przedsiębiorczyń nie zatrudnia pracowników – i nie planuje tego zmieniać.

Blisko co trzecia ankietowana przedsiębiorczyni przyznaje, że w 2022 r. częściej niż w poprzednich latach miała szansę na nowe projekty.