Badania z okazji Konkursu Bizneswoman Roku przeprowadzamy już od lat Również i teraz niektóre z wyników zaskakują, jak chociażby fakt, że mimo niełatwej sytuacji gospodarczej, apetyt na przedsiębiorczość Polek nie zmniejsza się. W tym roku aż 41 proc. respondentek deklaruje, że chciałoby prowadzić własną firmę, a niemal co 3. już ją posiada.

Wiemy też już, w jakiej najchętniej branży kobiety chcą rozwijać swoje firmy. I choć w ubiegłym roku najczęściej wskazywany był szeroko rozumiany sektor edukacji (16 proc.), to już w tym inny znajduje się na szczycie zestawienia. I jest to naprawdę ciekawa zmiana, o czym przekonacie się, czytając dalszą część raportu.

Blisko co czwarta badana deklaruje, że pragnie rozwijać firmę międzynarodowo. 

Blisko co trzecia ankietowana uważa, że niższe składki ZUS przez pierwsze kilka lat prowadzenia firmy byłyby największym wsparciem bezpośrednio po założeniu własnej działalności. 

15% respondentek wskazuje na mniejsze podatki jako najlepsze wsparcie na początku prowadzenia biznesu.