Anna Fuk

Czy Polka uratuje branżę eventową w dobie pandemii?

Dominika Jajszczak

Działasz w branży kulturalnej i musisz się przenieść do online? Twoja firma eventowa potrzebuje wsparcia w przeniesieniu wydarzeń do interentu? Zobacz najnowsze rozwiązanie wprowadzone na rynek przez Annę Fuk, CEO Ekobilet.

Organizatorzy wydarzeń od jakiegoś czasu apelują, aby nie zwracać biletów i zachęcają do przyjścia w nowym bezpieczniejszym terminie. Tymczasem Ty uruchamiasz nowy eventowy pakiet kryzysowy. Jak to działa?

W obecnym stanie gospodarki, a w szczególności w obliczu kryzysu w jakim niewątpliwie funkcjonuje cały świat, branża eventowa znalazła się w niezwykle ciężkiej sytuacji pod każdym względem. Nie dość, że wszelkie źródła przychodów zarówno artystów jak i wszystkich osób i firm zajmujących się realizacją wydarzeń począwszy od małych seansów filmowych, przedstawień teatralnych po masowe imprezy sportowe, muzyczne w tym festiwale, nagle wygasły, to niepewność co do możliwości ponownego uruchomienia przepływów finansowych jest ogromna i tak naprawdę może okazać się w najbliższym czasie niemożliwa. Dlatego tak ważne jest dla wszystkich w tej branży nie tylko zabezpieczenie przyszłych wpływów, ale także tych, które już zostały zrealizowane między innymi w kontekście milionów sprzedanych biletów na imprezy, które nie mogły lub nie mogą się odbyć z powodu pandemii. Oczywiście można bilety zwrócić, ale wiąże się to z ogromnymi stratami i należy stworzyć takie warunki, aby klient nie chciał zwrotu środków za bilety. Najprościej więc przesunąć termin tych imprez, ale kalendarz na 2021 rok nie jest z gumy i musi uwzględnić imprezy już wcześniej zaplanowane właśnie zarówno na 2021 oraz te z roku 2020. W obecnej sytuacji ciężko też ustalać terminy wydarzeń, ponieważ nie wiadomo jak będzie wyglądała przyszłość i obostrzenia.

Inne rozwiązanie to przeniesienie wydarzeń do sieci co wymaga odpowiednich narzędzi oraz zmiany modelu działania i przede wszystkim zmiany myślenia organizatorów i klientów. Dlatego nasz eventowy pakiet kryzysowy jest odpowiedzią na wiele problemów z jakimi obecnie borykają się eventowcy i artyści. Uruchomiliśmy narzędzia do zamiany już kupionych biletów na vouchery różnego rodzaju również takie, które zyskują w czasie na wartości co z pewnością zrekompensuje klientom brak możliwości fizycznego uczestnictwa w wybranym wcześniej wydarzeniu. Vouchery są konkretnym narzędziem dla organizatorów, które pozwala na aktywne wsparcie przez widzów naszych ulubionych kin, teatrów, artystów. Umożliwiają też zapewnić takim instytucjom w tych trudnych czasach środki na przetrwanie, a w nagrodę otrzymamy coś więcej niż tylko bilet lub zniżkę – wdzięczność i satysfakcję z uczestnictwa w dobrej sprawie.

Odpowiedzią na kłopoty branży jest także uruchomienie możliwości przeniesienia wydarzeń online – nasza oferta została uzupełniona o Live Streaming i usługi VoD dla różnego rodzaju organizatorów. Wszystko co proponujemy jest kompleksową obsługą wydarzeń online wraz z rozliczeniami i raportowaniem wszelkich podjętych działań. Cały system rozliczeń biletów i voucherów, ich zamiana, wymiana i sprzedaż są rejestrowane w czasie rzeczywistym i prezentowane organizatorom na bieżąco w systemie raportowym. Dla naszych organizatorów dostarczamy wysokiej jakości rozwiązania pozwalające przetrwać i zdywersyfikować działalność na tą dostosowaną do najbliższej rzeczywistości, która nieuchronnie zmusza nas do zdecydowanie większej aktywności w sieci – na jak długo? Tego nie wiemy…
Najważniejsze dla organizatorów jest utrzymanie płynności finansowej.

Co w ramach takiego wsparcia antykryzysowego proponujecie firmom i instytucjom, które żyły ze sprzedaży biletów?

Proponujemy, aby nadal żyły ze sprzedaży biletów, tylko z eventów przeniesionych do sieci – uruchomiliśmy usługi Live Streamingu oraz VoD w formule e-Kino oraz Paper View – oba narzędzia pozwalają na zachowanie dotychczasowego rodzaju działalności z czerpaniem z nich zysków, przy czym bez konieczności fizycznego uczestnictwa widza w imprezie, seansie czy spektaklu. Formuła transmisji na żywo czy e-Kino pozwala na uczestniczenie w pokazach na żywo transmitowanych w czasie rzeczywistym, zachowujemy się tak jak zazwyczaj uczestnicząc w wydarzeniach, ale bez wychodzenia z domu. Mamy pokaz rozpoczynający się o konkretnej godzinie, emitowany przez konkretnego organizatora – musimy na niego zdążyć, oglądamy go tak, jak w formule tradycyjnej – możemy nawet ładnie się ubrać i zorganizować w domu widownię dla domowników jak w teatrze lub kinie – to także taka terapia, która zachowuje pewne nierozerwalne elementy pokazów kinowych, teatralnych, muzycznych. Tak naprawdę sami widzowie decydują czy „idąc” do kina, teatru, filharmonii online będą w kapciach i domowych ciuchach czy zgodnie z etykietą jaką zazwyczaj stosowali w takich przypadkach zachowają specjalny nastrój i ubiór. Natomiast usługi VoD Paper View pozwalają widzom na swobodny wybór czasu pokazu i odtworzenia treści, na które kupił bilet.

Czy możesz podać jakieś przykłady, które korzystają już z tych rozwiązań?

Szereg instytucji kultury korzysta z voucherów w różnej formie. Kino Paradox w Krakowie, Sandomierskie Centrum Kultury. Wydarzenia do strefy online przeniosły także już Teatr Ad Spectatores z Wrocławia, Teatr V6 z Łodzi, już niebawem rozpocznie działalność w formule e-Kina sieć kin lokalnych firmowana przez Outdoor Cinema – to przykłady dobrze zorganizowanych usług online wspieranych kompleksowo przez nasz system.

Czy widać już jakieś efekty wsparcia?

Bardzo wymiernym efektem wsparcia są konkretne wpływy z biletów oraz voucherów dla organizatorów na udostępniane online danego wydarzenia oraz na wydarzenia czy eventy, które odbędą się w przyszłości. Nawet jeżeli nie znamy konkretnego terminu tych wydarzeń na dzień dzisiejszy (bo tak właśnie działają vouchery) to wsparcie finansowe, które pozwala takim instytucjom na zachowanie minimum status quo, co najmniej do momentu, gdy wznowienie działalności w dotychczasowej formule będzie już możliwe.

Jak do Was dołączyć? Jak skorzystać z takiego pakietu wsparcia?

Bardzo prosto. Wystarczy założyć konto na ekobilet.pl i w ciągu kilku minut można zacząć sprzedawać bilety lub vouchery. Zapraszamy do kontaktu z nami za pośrednictwem strony www.ekobilet.pl, lub bezpośrednio pod adresem email: sprzedaz@ekobilet.pl

***

Anna Fuk – CEO Ekobilet. Od 20 lat współpracuje z branżą IT, zajmując kluczowe stanowiska managerskie związane z zarządzaniem finansami. Jest absolwentką Wydziału Zarządzania i Marketingu na AGH, ukończyła University of Teesside w Wielkiej Brytanii z tytułem Master in Management Competence oraz studia MBA w Wyższej Szkole Zarządzania – Polish Open University. Pracowała w takich firmach jak: Barclays Bank, Kredyt Bank, ABB, POLCOM. Związana z projektem Ekobilet od początku jego istnienia – jest współtwórcą idei projektu. Przez cały czas projektu odpowiedzialna za stronę finansową oraz formalno-prawną projektu, organizację pracy, pozyskiwanie zasobów osobowych, zabezpieczenie infrastruktury administracyjnej.