jak by膰 asertywn膮

Realizuj cele metod膮 ma艂ych krok贸w Kaizen

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Czy l臋k przed pora偶k膮 uniemo偶liwia Ci dzia艂anie? Obawiasz si臋 innych ludzi, ich opinii i krytyki? Aneta W膮tor pisze jak sobie z tym poradzi膰.

Czy l臋k przed pora偶k膮 uniemo偶liwia Ci dzia艂anie? Odwlekasz realizacj臋 celu, bo przecie偶 co, jak si臋 nie uda? Obawiasz si臋 innych ludzi, ich opinii i krytyki? Obawiasz si臋 skrzywdzenia i odrzucenia?

Je艣li wci膮偶 oddalasz swoje cele na p贸藕niej, od kilku lat bezskutecznie wmawiasz sobie, 偶e od kolejnego poniedzia艂ku zaczniesz odchudzanie 鈥 mam co艣 dla Ciebie.

Poznaj filozofi臋, dzi臋ki kt贸rej japo艅skie korporacj臋 osi膮gn臋艂y spektakularny sukces. Filozofi臋, kt贸r膮 zastosujesz zar贸wno w 偶yciu prywatnym jak i w biznesie. To filozofia ma艂ych krok贸w 鈥 Kaizen. Dzi臋ki niej w ko艅cu zaczniesz realizowa膰 swoje cele i plany, na przyk艂ad zrzucisz zb臋dne kilogramy.

Kaizen nie jest metod膮, kt贸ra dzia艂a 鈥渢eraz, ju偶, natychmiast鈥. Do realizacji cel贸w metod膮 ma艂ych krok贸w potrzebujesz codziennego dzia艂ania malutkimi krokami, ma艂ego post臋pu ka偶dego dnia, konsekwencji, cierpliwo艣ci i wiary w siebie. Kaizen uczy jednego, aby艣 ka偶dego dnia poprawia艂a si臋 chocia偶 odrobin臋. Pomy艣l jakie ma艂e kroki mo偶esz wykonywa膰 ka偶dego dnia, aby u艂atwi膰 sobie odchudzanie?

Mam dla Ciebie kilka wskaz贸wek:

1.Bieganie? Tak! Zacznij od 5 min dziennie!

Je艣li chcesz zacz膮膰 biega膰, nie zaczynaj z dnia na dzie艅 biega膰 godzin臋 dziennie. Tak du偶y cel bez przygotowania jest jak skok na g艂臋bok膮 wod臋, co oznacza bardzo du偶e prawdopodobie艅stwo, 偶e celu nie uda Ci si臋 zrealizowa膰. Je艣li uda Ci si臋 biega膰 przez 60 minut, zakwasy spowodowane s艂ab膮 kondycj膮 sprawi膮, 偶e porzucisz sw贸j cel. Metoda KAIZEN w tym konkretnym przypadku zak艂ada planowanie i dzia艂anie ma艂ymi krokami.

Zaplanuj, 偶e za miesi膮c b臋dziesz biega膰 1 godzin臋 dziennie i wypisz jakie ma艂e zadania, ma艂e kroki mo偶esz dzi艣 wykona膰, aby zrealizowa膰 ten cel. Mo偶esz rozpocz膮膰 od 5 minut biegu i z dnia na dzie艅 biega膰 2 minuty d艂u偶ej. Tak rozplanowane kroki b臋d膮 艂atwiejsze do zrealizowania, a co za tym idzie 鈥 je艣li uda Ci si臋 przebiec zaplanowane kilka minut, wzro艣nie Twoja motywacja do wytrwa艂ego dzia艂ania.

2. 艢wiadome jedzenie? Tak! Zacznij od koncentracji.

Kiedy idziesz do restauracji lub jesz przygotowany przez siebie posi艂ek w domu, nak艂adaj sobie porcj臋 jak zawsze. Delektuj si臋 ka偶dym k臋sem, jedz wolniej, ale bardziej 艣wiadomie. Staraj si臋 koncentrowa膰 na jednej rzeczy w tej jednej chwili: na jedzeniu. Uwa偶aj, by nie dekoncentrowa膰 si臋 poprzez rozmow臋 z kole偶ank膮 w restauracji czy w艂膮czony telewizor. Im wi臋cej spraw Ci臋 rozprasza, tym wi臋cej jesz, gdy偶 nie koncentrujesz si臋 na posi艂ku. Wybieraj produkty, kt贸re dobrze wp艂yn膮 na twoje samopoczucie.

Zadawaj sobie pytania:
Jak b臋d臋 si臋 czu艂a po tym posi艂ku?
Jak to co jem wp艂ynie na moje cia艂o?
Jakie sk艂adniki mineralne spo偶ywam z tym posi艂kiem?

Wybieraj zdrowie.

3. Mniej je艣膰? Tak! Zostaw ma艂y k臋s na talerzu.

Pami臋taj o koncentracji, zdrowym jedzeniu i zostawianiu cho膰 ma艂ego k臋sa na talerzu. Kiedy zostawiasz niedojedzony posi艂ek, pod艣wiadomie informujesz m贸zg, 偶e jest ju偶 najedzony i nie potrzebuje wi臋cej. Rzadziej chwytasz wtedy za deser i inne smako艂yki.

Schud艂am 7 kilogram贸w w 9 miesi臋cy dzi臋ki tym prostym krokom, wiem, 偶e to dzia艂a. Cho膰 nie wymagam od Ciebie by艣 wierzy艂a mi na s艂owo. Zach臋cam, by艣 spr贸bowa艂a. Tylko tyle, spr贸buj.

To co najbardziej lubi臋 w tej metodzie, to fakt, 偶e niweluje l臋k. Nie boisz si臋, bo tw贸j cel jest tak ma艂y, 偶e m贸zg nie tworzy oporu przed zmianami. L臋k jest niszczycielem naszych cel贸w i marze艅, powoduje brak dzia艂ania. Brak dzia艂ania to brak rezultatu, a ten prowadzi do braku wiary w siebie. W konsekwencji jeste艣my swoim najwi臋kszym wrogiem, krzywdzimy siebie, odrzucaj膮c mo偶liwo艣膰 sukcesu. 呕yjemy 偶yciem, w kt贸rym nie jeste艣my sob膮. 呕yjemy 偶yciem, w kt贸rym nie chcemy by膰. Robimy to tylko ze strachu przed odrzuceniem, ze strachu przed samotno艣ci膮. Smutne, prawda?

Boimy si臋 innych, a sami jeste艣my swoim najwi臋kszym wrogiem. Odrzu膰 l臋k, nie b贸j si臋 pora偶ki. Sama jestem mistrzyni膮 w pope艂nianiu b艂臋d贸w. Ka偶dego dnia pope艂niam ma艂e b艂臋dy, akceptuj臋 to, wybaczam sobie, ale zawsze zapisuje w swoim dzienniku, jak zachowam si臋 kolejnym razem, kiedy podobna sytuacja b臋dzie mia艂a miejsce. Dzi臋ki temu kolejnym razem unikam podobnych b艂臋d贸w.

Ka偶dy cz艂owiek dosta艂 w prezencie od 偶ycia woln膮 wol臋, dyscyplin臋, a przede wszystkim sw贸j w艂asny m贸zg. Nie karm si臋 wym贸wkami i ograniczaj膮cymi przekonaniami, id藕 po swoje z艂oto. Zachowuj si臋 jak swoja przyjaci贸艂ka, nie wr贸g. Ograniczenia wynikaj膮 tylko z naszych ograniczonych pogl膮d贸w. Sami tworzymy nasz膮 rzeczywisto艣膰, a swoimi my艣lami ograniczamy siebie zupe艂nie niepotrzebnie.

Pomy艣l przez chwil臋:

Jak b臋dziesz si臋 czu膰, kiedy Twoja wiara w siebie pozwoli Ci przenosi膰 g贸ry?
Kiedy twoja wytrwa艂o艣膰 i determinacja sprawi, 偶e osi膮gniesz ka偶dy zamierzony cel?
Kiedy Tw贸j entuzjazm i wiara w innych sprawi, 偶e ludzie b臋d膮 chcieli stale przy Tobie przebywa膰?

Id藕 po z艂oto, kochana :) Jak膮 jedn膮 ma艂膮 rzecz mo偶esz zrobi膰 jeszcze dzi艣, by przybli偶y膰 si臋 do realizacji celu?

Wpisz j膮 w komentarzu i zacznij dzia艂a膰. My艣l, planuj, dzia艂aj.

Aneta W膮tor – trenerka Kaizen i umiej臋tno艣ci mi臋kkich.
Jest autork膮 3- miesi臋cznego Dziennika Cel贸w Kaizen i 30-dniowego kursu wyznaczania cel贸w metod膮 Kaizen online – narz臋dzi, kt贸re u艂atwiaj膮 realizacj臋 cel贸w. Organizuje spotkania dla przedsi臋biorczych kobiet na terenie ca艂ej Polski. 鈥濳obieta w biznesie鈥

Wi臋cej o autorce: www.motiwator.com

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close