Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Rolą liderów w organizacjach jest dziś wspieranie kobiet i różnorodności – pisze Mark Loughran, Dyrektor Generalny w polskim oddziale Microsoft.

Rolą liderów w organizacjach jest dziś wspieranie kobiet i różnorodności – pisze Mark Loughran, Dyrektor Generalny w polskim oddziale Microsoft.

Mark Loughran, Dyrektor Generalny w polskim oddziale Microsoft
Mark Loughran, Dyrektor Generalny w polskim oddziale Microsoft

 

Wierzymy, że jako firma musimy mieć różnorodny zespół, żeby był w stanie odpowiedzieć na potrzeby złożonego świata, tworzonego przez klientów o różnej płci, odmiennej kulturze czy narodowości – pisze Mark Loughran, Dyrektor Generalny w polskim oddziale Microsoft.

Intuicja podpowiada, że różnorodność ma znaczenie. Również moje wieloletnie doświadczenie z pracy zarówno w Polsce jak i w Wielkiej Brytanii i zawsze w międzynarodowym środowisku utwierdza mnie w przekonaniu, że niejednorodne zespoły są bardziej kreatywne i efektywne. Potwierdzają to również badania. Przedsiębiorstwa charakteryzujące się większą różnorodnością osiągają lepsze wyniki finansowe. Według raportu firmy McKinsey , „zespoły o wyższej różnorodności uzyskują większą wydajność na polu rozwiązywania problemów, innowacyjności i kreatywności”. Co więcej, analizy przeprowadzone wśród 2360 globalnych firm z wielu sektorów rynku pokazują, że organizacje, gdzie w zarządzie zasiadają kobiety osiągają lepsze wyniki niż firmy z kierownictwem zdominowanym przez mężczyzn. Zarządy firm zróżnicowane pod względem płci notują lepsze wskaźniki zwrotu z kapitału, wskaźniki zadłużenia czy średniego wzrostu.


CZYTAJ TAKŻE: KOBIETY TO UKRYTY POTENCJAŁ POLSKIEJ GOSPODARKI


Firma musi mieć różnorodny zespół

Różnorodność należy postrzegać wielowymiarowo i tak też patrzymy na nią w Microsoft. Koncentrując się na różnorodności płci w środowisku pracy musimy przyznać, że w sektorze nowych technologii wyzwaniem jest nie tylko udział kobiet w kierownictwie firm, ale również w ogólnej liczbie pracowników. Wynika to z faktu, że w dalszym ciągu borykamy się ze stereotypem nauk ścisłych jako tych zarezerwowanych dla chłopców i mężczyzn. A przecież bez wątpienia potrzebujemy w tej branży kobiet. Wierzymy, że jako firma musimy mieć różnorodny zespół, żeby był w stanie odpowiedzieć na potrzeby złożonego świata, tworzonego przez klientów o różnej płci, odmiennej kulturze czy narodowości. Dlatego wzbudzanie zainteresowania dziewcząt przedmiotami ścisłymi i wspieranie ich edukacji oraz kariery w tym kierunku może mieć bardzo korzystny wpływ na branżę i całą gospodarkę. Wyliczenia Komisji Europejskiej pokazują, że równy udział kobiet i mężczyzn w rynku pracy w sektorze nowych technologii doprowadziłby do wzrostu unijnego PKB aż o 9 miliardów euro rocznie .

Wiele zależy od nas samych

Jestem przekonany, że wiele zależy od nas samych, naszych postaw i zachowań. Rola liderów w tym zakresie jest kluczowa, niezależnie od płci. Musimy mieć pewność, że budujemy różnorodne zespoły, które zapewnią nam dostęp do różnorodnych talentów, zarówno kobiet jak i mężczyzn. Dzięki transparentności, otwartości na różnice i wrażliwości na nasze nieuświadomione często uprzedzenia, możemy tworzyć prawdziwie włączającą kulturę pracy. Osobiście wierzę, że obok korporacyjnych procedur, szczególne znaczenie ma nasza postawa. Kilka tygodni temu zaobserwowałem jak moje dzieci – 5-letni syn i 3-letnia córka bawią się wspólnie figurkami kosmonautów, z których jedna przedstawiała kosmonautę, a druga kosmonautkę. Wtedy też zdałem sobie sprawę, że właśnie dzięki temu moja córka miała szansę utożsamić się z figurką żeńską i wziąć udział w domowej wyprawie kosmicznej wspólnie ze swoim bratem. Obawiam się, że gdyby obie figurki przedstawiały dwóch chłopców zrezygnowałaby z dalszej zabawy.

Czy jest dość wzorów do naśladowania dla dziewczynek?

Podobnie, uczestniczki badania „Girls in STEM” przyznały, że jednym z kluczowych powodów, dla których nie kontynuują kariery w technologii i naukach ścisłych jest brak żeńskich wzorów do naśladowania w tym obszarze.
Kobiety mogą być kim chcą, bez żadnych uprzedzeń. Rolą liderów w organizacjach jest wspierać ich rozwój – odrzucając stereotypy. Reprezentują różne talenty, mocne strony, wiedzę, kompetencje i aspiracje. Upewnijmy się, że nasze organizacje mogą czerpać z tego bogatego źródła. Różnorodność – zderzenie wielu poglądów, punktów widzenia i doświadczeń stanowi klucz do harmonijnego rozwoju, który obejmuje wszystkich, a nie wybranych.

***

Tekst ukazał się w magazynie IX edycji konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku 2017.

***

A już za tydzień przeczytacie tekst Agnieszki Rynkowskiej, Członka Zarządu w polskim oddziale Microsoft, o Liderkach i liderach cyfryzującego się świata.

***

O Konkursie

Ogólnopolski Konkurs Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku od 9 lat nagradza przedsiębiorcze Polki. Otwiera przed nimi możliwości rozwoju, pozyskania partnerów biznesowych oraz inwestorów. Nagłaśnia ich sukcesy na skalę ogólnopolską i tworzy sieć kobiecego networkingu. Wszystko po to, aby przyczynić się do wzmocnienia roli kobiet w życiu gospodarczym Polski.

Organizator: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Partner strategiczny: Mastercard
Partnerzy kategorii: Coca-Cola Poland Services, DPD Polska, IGT Poland, Shell
Partner edukacyjny: Microsoft
Partner merytoryczny: Deloitte
Partnerzy Gali: Ghelamco, Jacob’s Creek, La Perla,
Partnerzy: Ambasada Australii, Teraz Polska, Program Executive MBA@UW, Business Center Club, Vital Voices
Patroni medialni: Dziennik Gazeta Prawna, chillizet, Warsaw Business Journal, polki.pl, Polsat Cafe, Uroda Życia, Brief, Sukces Pisany Szminką

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close