Kobieta martwiąca się (Foto. Canva Pro)

Kobiety wciąż muszą starać się bardziej, żeby udowodnić, że są kompetentne

Dagny Kurdwanowska

Kiedy w Szwecji przeprowadzono badania na temat tego, jak inwestorzy postrzegają kobiety i mężczyzn podczas prezentacji, wyniki zaskoczyły. Gdy na scenie pojawiał się młody mężczyzna, uznawano - on jest młody i obiecujący. Gdy na scenę wychodziła młoda kobieta mówiono - ona jest młoda i niedoświadczona. O tym, na ile stereotypy są wciąż silne w świecie biznesu i czy kobiety muszą starać się bardziej Dagny Kurdwanowska rozmawiała z Sarą Koślińską, CEO Limitless.

Limitless to aplikacja, dzięki której młodzi ludzie mogą zacząć w prosty sposób inwestować i oszczędzać. Korzystają z niej użytkownicy w 17 krajach. W kolejnych prowadzone są rozmowy z inwestorami. Za sukces Limitless Sara Koślińska zdobyła tytuł Bizneswoman Roku w IX edycji konkursu. Jury uznało, że jej sukces pokazuje, że innowacyjność nie zna dziś granic, a kobiety coraz częściej budują biznesy globalne. I coraz lepiej radzą sobie w branżach zdominowanych przez mężczyzn – IT i finansach. W niecały rok start-up, który był tylko pomysłem Koślińska zmieniła w firmę, która zdobywa prestiżowe nagrody i kolejnych klientów na całym świecie. Niedawno znalazła się na okładce magazynu Forbes w rankingu najbardziej obiecujących przedsiębiorców przed 30.

Kiedy byłam młodsza nie widziałam siebie w biznesie, bo wydawało mi się, że to świat zarezerwowany dla ludzi, którzy idą po trupach. A ja taka nie jestem – mówi w rozmowie. Z Dagny Kurdwanowską rozmawiała o tym, czy czuje się Wonder Woman świata start-upów, jak stereotypy kształtują świat biznesu i dlaczego nie odkłada swoich marzeń na później.

Posłuchaj całej rozmowy poniżej!

Więcej podcastów możesz posłuchać TUTAJ!