si艂a marki

Jaka jest si艂a marek wsp贸艂tworzonych przez celebryt贸w?

Dominika Jajszczak

O tym, czego uczy praca w firmie rodzinnej, jak za艂o偶y膰 swoj膮 mark臋 i czy celebryci mog膮 nada膰 jej si艂臋 opowiada Aneta Stacherek, w艂a艣cicielka marek Bellamama i Lajuu.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Twoje pierwsze przedsi臋biorcze kroki stawia艂a艣 w firmie rodzinnej. Co da艂a Ci praca w rodzinnej firmie?

Prac臋 w rodzinnej firmie zacz臋艂am jeszcze jako studentka, ale nie by艂am traktowana ulgowo 鈥 wr臋cz przeciwnie od pocz膮tku rzucono mnie na g艂臋bok膮 wod臋. Da艂o mi to szans臋 na zdobywanie do艣wiadczenia w biznesie jeszcze w trakcie edukacji, kiedy moi znajomi dopiero rozpoczynali swoj膮 karier臋 zawodow膮 lub pracowali w miejscach zupe艂nie niezwi膮zanych z naszym kierunkiem. Ja w tym czasie zarz膮dza艂am ju偶 sieci膮 salon贸w z bielizn膮 rozmieszczonych na terenie ca艂ej Polski, co oczywi艣cie nie by艂o dla mnie proste i kosztowa艂o mnie sporo wyrzecze艅. W rodzinnej firmie pracowa艂am przez prawie 10 lat 鈥 dba艂am o ka偶dy szczeg贸艂 salon贸w zaczynaj膮c od ich wygl膮du, poprzez dob贸r kolekcji, ich odpowiedni膮 ekspozycj臋, po rekrutowanie, zatrudnianie oraz szkolenie pracownik贸w. Nauczy艂o mnie to odpowiedniej organizacji pracy i czasu, wsp贸艂pracy z lud藕mi i prowadzenia negocjacji. Wszystkie te do艣wiadczenia okaza艂y si臋 niezwykle przydatne przy prowadzeniu w艂asnego biznesu i dzi臋ki nim jestem dzi艣 w miejscu, w kt贸rym jestem.

Czy to w艂a艣nie wtedy postanowi艂a艣, 偶e chcesz za艂o偶y膰 w艂asny biznes?

O w艂asnym biznesie marzy艂am jeszcze w czasach studenckich, ale nie posiada艂am wtedy wystarczaj膮cej wiedzy i pewno艣ci do prowadzenia swojej firmy. Chcia艂am najpierw zdoby膰 do艣wiadczenie, a p贸藕niej dzia艂a膰 samodzielnie. Mia艂am to szcz臋艣cie, 偶e moja rodzina prowadzi艂a pr臋偶nie rozwijaj膮c膮 si臋 sie膰 salon贸w z bielizn膮, gdzie mog艂am nauczy膰 si臋 naprawd臋 wiele. Po wielu latach pracy w rodzinnej firmie poczu艂am, 偶e mam ju偶 wystarczaj膮ce kompetencje i jestem gotowa stworzy膰 co艣 w艂asnego. Pomys艂 na biznes i impuls do stworzenia w艂asnej marki kosmetycznej pojawi艂 si臋 w najmniej oczekiwanym momencie 鈥 w trakcie mojej drugiej ci膮偶y.

Co zainspirowa艂o Ci臋 do stworzenia marki聽Bellamama?

Inspiracj膮 do stworzenia marki by艂a dla mnie w艂asna potrzeba 鈥 w ci膮偶y d艂ugo szuka艂am kosmetyk贸w do piel臋gnacji, kt贸re w 100 proc. spe艂ni膮 moje wymagania. Jako pasjonatka 艣wiadomej piel臋gnacji zale偶a艂o mi, aby preparaty, kt贸re aplikuj臋 na sk贸r臋 by艂y nie tylko naturalne, ale te偶 bezpieczne dla mnie i dziecka, o niedra偶ni膮cym zapachu. Zauwa偶y艂am, 偶e tego typu produkt贸w brakuje na rynku, wiedzia艂am te偶, 偶e z pewno艣ci膮 nie jestem jedyn膮 osob膮, kt贸ra ma tak sprecyzowane wymagania co do kosmetyk贸w. Postanowi艂am wtedy wykorzysta膰 moje do艣wiadczenie biznesowe, wiedz臋 na temat piel臋gnacji i wype艂ni膰 nisz臋 na rynku preparat贸w naturalnych dla przysz艂ych mam. Do wsp贸艂pracy zaprosi艂am specjalist贸w z dziedziny ginekologii oraz dermatologii i razem stworzyli艣my Bellamam臋.

Czy pandemia mocno odbi艂a si臋 na dzia艂alno艣ci Twojej firmy?

Pandemia nie odcisn臋艂a si臋 mocno na mojej dzia艂alno艣ci 鈥 w przypadku Bellamamy nie odnotowali艣my spadku sprzeda偶y, wyniki finansowe, kt贸re osi膮gn臋li艣my by艂y zadowalaj膮ce. Bellamama zosta艂a w tym roku w艂膮czona w portfolio nowej sp贸艂ki Lajuu SA. Na dobr膮 kondycj臋 mojej marki z pewno艣ci膮 ma wp艂yw fakt, 偶e pandemia wzmocni艂a trend zakup贸w online oraz zwi臋kszy艂a zainteresowanie kosmetykami do piel臋gnacji i naturalnymi sk艂adami. Oferowane przeze mnie produkty wpisuj膮 si臋 w te trendy, a jak wskazuj膮 prognozy tego typu tendencje konsumenckie b臋d膮 si臋 utrzymywa膰. Warto te偶 podkre艣li膰, 偶e polski rynek kosmetyk贸w posiada du偶y potencja艂 rozwoju 鈥 mimo pandemii odnotowa艂 warto艣膰 ok. 25 mld z艂, a w bie偶膮cym roku kwota ta ma wzrosn膮膰 do 26,1 mld z艂otych.

M贸wi si臋, 偶e apetyt ro艣nie w miar臋 jedzenia. Gdy Bellamama zacz臋艂a odnosi膰 sukcesy Ty postanowi艂a艣 za艂o偶y膰 kolejn膮 firm臋. Tym razem skierowa艂a艣 produkt do o wiele szerszej grupy odbiorc贸w. Sk膮d narodzi艂 si臋 pomys艂 na now膮 mark臋?

Zainteresowanie produktami Bellamama, ka偶da nowa klientka i ka偶de zam贸wienie utwierdza艂y mnie w przekonaniu, 偶e tworzenie naturalnych kosmetyk贸w jest tym, co chc臋 robi膰 w 偶yciu. Dobra kondycja rynku kosmetyk贸w, kt贸ry mimo pandemii odnotowa艂 w ubieg艂ym roku wzrost oraz rosn膮cy segment preparat贸w naturalnych, tylko przyspieszy艂y plany rozwoju i stworzenie kolejnej marki. Stwierdzi艂am, 偶e nie chc臋 zamyka膰 si臋 wy艂膮cznie na produkty dla kobiet w ci膮偶y 鈥 chc臋 podzieli膰 si臋 swoj膮 pasj膮 do dbania o sk贸r臋 z szerszym gronem odbiorc贸w. Tak zrodzi艂 si臋 pomys艂 na now膮 mark臋 kosmetyk贸w, do kt贸rych inspiracj膮 by艂a s艂oneczna Kalifornia, tamtejszy styl 偶ycia i dba艂o艣膰 o zdrowie. Kalifornijczycy ciesz膮 si臋 偶yciem, s膮 u艣miechni臋ci, zwracaj膮 te偶 du偶膮 uwag臋 na to, co jedz膮 czy aplikuj膮 na sk贸r臋. Chcia艂am przenie艣膰 nieco tego optymizmu i 艣wiadomo艣ci w kontek艣cie zdrowia na rodzimy rynek kosmetyk贸w, dlatego produkty Lajuu b臋d膮 naturalne, wega艅skie i nietestowane na zwierz臋tach. Chc膮c wyr贸偶ni膰 si臋 na tle konkurencji i nie sta膰 si臋 jedynie kolejn膮 firm膮 oferuj膮c膮 naturalne preparaty, postawi艂am na wsp贸艂prac臋 z gwiazd膮. Naturalnym wyborem dla mnie by艂o zaproszenie do biznesu Weroniki Rosati 鈥 aktorki, kt贸ra kojarzy si臋 z Los Angeles, gdzie mieszka na co dzie艅. Gwiazda zosta艂a nie tylko twarz膮 marki, ale przede wszystkim dyrektor kreatywn膮 i wsp贸艂tworzy mark臋 razem ze mn膮 i zespo艂em od samego pocz膮tku. W planach mamy te偶 rozszerzenie asortymentu o produkty prozdrowotne jak shoty witaminowe czy kosmetyki dla m臋偶czyzn 鈥 Lajuu Men.

Czy wierzysz w si艂臋 marek wsp贸艂tworzonych przez celebryt贸w?

Oczywi艣cie, 偶e wierz臋 w si艂臋 marek wsp贸艂tworzonych przez celebryt贸w 鈥 w innym razie nie nawi膮za艂abym wsp贸艂pracy z Weronik膮 Rosati! ;) Na polskim rynku z powodzeniem funkcjonuje ju偶 kilka marek tworzonych przez gwiazdy, a jak pokazuj膮 badania prawie po艂owa Polak贸w deklaruje ch臋膰 zakupu produkt贸w sygnowanych znanym nazwiskiem. Wsp贸艂praca z Weronik膮, kt贸ra na co dzie艅 mieszka w Stanach, daje nam dost臋p do najnowszych trend贸w kosmetycznych, kt贸re b臋dziemy wprowadza膰 do naszej marki. Wa偶ne jest oczywi艣cie tak偶e to, 偶e dzi臋ki Weronice Lajuu jest rozpoznawalne, jeszcze przed oficjaln膮 premier膮 kosmetyk贸w, mamy te偶 mo偶liwo艣膰 dotarcia do jej szerokiego grona odbiorc贸w zar贸wno w聽Polsce, jak i聽zagranic膮, co聽z聽pewno艣ci膮 wp艂ynie na聽sukces rynkowy marki. Kolejne serie kosmetyk贸w, kt贸re b臋dziemy wprowadza膰 do sprzeda偶y r贸wnie偶 b臋d膮 powstawa艂y przy wsp贸艂pracy z gwiazdami.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter