Mokobelle

Siłą naszej marki jest różnorodność – mówią Marta Skłodowska i Magdalena Augustyniak, twórczynie Mokobelle.

Dagny Kurdwanowska

„Biżuteria to nie tylko dodatek. To sposób na wyrażenie siebie i swojego stylu” – to ich dewiza. Od ośmiu lat tworzą markę, która świetnie radzi sobie na bardzo konkurencyjnym rynku biżuterii i dodatków. Choć ich projekty kojarzą się przede wszystkim ze stylem boho, stawiają na różnorodność. O drodze do sukcesu i o tym, jak stworzyć biżuterię, która podkreśla kobiecość opowiedziały nam Marta Skłodowska i Magdalena Augustyniak.

Wiele firm miało swój początek w tym, że ktoś nie mógł znaleźć odpowiedniego produktu lub usługi dla siebie. Jakie były początki Mokobelle – też wzięły się z tego, że nie mogły Panie znaleźć biżuterii, jaką same chciałyby nosić?

Dokładnie tak. 8 lat temu kiedy powstało Mokobelle, rynek biżuterii modowej w Polsce praktycznie nie istniał. Kobiety nosiły albo tradycyjną, delikatną, złotą lub srebrną biżuterię albo dużą, awangardową sprzedawaną w galeriach sztuki. Brakowało nam projektów, które byłyby modne, wyrażały indywidualny styl i sprawdziły się przy wielu różnych okazjach. Wpadłyśmy więc na pomysł stworzenia biżuterii zgodnej z najnowszymi trendami, dobrej jakości, wykonanej ze szlachetnych materiałów.

Obecnie nasze kolekcje składają się z setek różnorodnych modeli, nieraz bardzo wyrafinowanych i skomplikowanych. Projekty Mokobelle kojarzą się przede wszystkim z charakterystycznym dla marki designem zaczerpniętym ze stylu boho. Jako jedne z pierwszych wprowadziłyśmy go na polski rynek biżuterii i od wielu już lat ozdobne kolczyki, naszyjniki i bransoletki podbijają serca kobiet nie tylko w Polsce, ale i na świecie.

Mokobelle

„Biżuteria to nie tylko dodatek. To sposób na wyrażenie siebie i swojego stylu” – tak piszą Panie na stronie. Jaka jest filozofia projektowania biżuterii?

Tworząc nowe kolekcje obserwujemy trendy na światowych wybiegach, ale przede wszystkim inspirujemy się sztuką, architekturą i folklorem. Kochamy oczywiście pełen kolorów i bogactwa form klimat boho, ale nie zamykamy się na inną estetykę. Osobom, które cenią w modzie minimalizm proponujemy delikatną, subtelną biżuterię, ale także wyraziste, graficzne modele inspirowane art deco czy op-artem. Są to duże, geometryczne formy, które doskonale komponują się z prostymi, wręcz surowymi kreacjami.

Od czego zaczyna się projektowanie bransoletki lub naszyjnika?

Wszystko zaczyna się od szkicu. Kolejny etap to wytwarzanie przez naszych jubilerów srebrnych i pozłacanych elementów – ręcznie, z wykorzystaniem tradycyjnych metod rzemiosła artystycznego. Do wyrobu biżuterii używane są wyłącznie szlachetne metale: czyste, oksydowane bądź pozłacane 24 karatowym złotem srebro, jak również wszelkiego rodzaju naturalne i półszlachetne kamienie, między innymi szafiry, rubiny, turmaliny, agaty, labradoryty i wiele innych.
Równie istotny jest proces kompozycji, dlatego też nasze projektantki spędzają długie godziny dobierając kamienie, pióra, jedwabne chwosty i srebrne detale, łącząc je w taki sposób, aby zachwycić klientki unikatowym naszyjnikiem, czy misternie zdobionymi kolczykami.

Mokobelle

Kiedy czują Panie, że to jest to – że powstał projekt o jaki chodziło?

Nad każdym z projektów pracujemy zespołowo – najpierw jest to inspiracja, później jak wspomniałam faza rysowania konkretnego modelu, kolejnym etapem jest przygotowanie prototypu. Często zdarza się, że jest on przedmiotem wielu poprawek tak, aby finalnie osiągnąć efekt, z którego wszystkie będziemy zadowolone. Jeżeli większość z nas na jego widok krzyknie „WOW!” to znaczy, że właśnie o to chodziło.
Dodam jednak, że nie zawsze te modele, którymi się zachwycamy stają się bestsellerami. Czasem jest wręcz przeciwnie, projekt, który na początku jakoś specjalnie nas nie „kręcił” staje się hitem sprzedaży.

Dlaczego został stworzony kreator biżuterii na stronie? Dzięki niemu kobiety mogą stworzyć biżuterię, o jakiej zawsze marzyły?

Kreator biżuterii powstał dla kobiet, które szukają spersonalizowanej biżuterii i same lubią projektować dodatki. Chcemy być pewne, że biżuteria, którą noszą nasze klientki, w pełni odzwierciedla ich styl i osobowość. To właśnie dlatego stworzyłyśmy wirtualny kreator bransoletek i naszyjników.
Obecnie jednak większość modeli naszej biżuterii jest customizowana, co oznacza, że klientki mogą wybierać spośród szerokiej gamy kolorów nici, kamieni i srebrnych elementów, tak aby biżuteria najlepiej trafiała w ich gusta. W Mokobelle można zamówić też „projekty na miarę” czyli unikatowe, niepowtarzalne wzory dopasowane do indywidualnych preferencji.

Jak chciałyby Panie, żeby kobiety czuły się w biżuterii Mokobelle?

Zależy nam przede wszystkim na tym, aby w biżuterii Mokobelle każda kobieta czuła się wyjątkowo. Siłą naszej marki jest różnorodność. Zarówno minimalistka, jak i wielbicielka spektakularnych dodatków znajdzie w naszych butikach lub sklepie internetowym projekty, które w stu procentach będą podkreślały jej indywidualny styl. Naszą misją jest tworzenie biżuterii dla modnej, współczesnej kobiety, dla której oryginalny dodatek to podstawa udanej stylizacji. Chcemy więc, żeby klientki w naszych projektach czuły się dobrze w każdej sytuacji – zarówno na co dzień, w pracy, podczas spotkania z przyjaciółką, jak i na eleganckim bankiecie, gdzie biżuteria ma podkreślić ich kreację.

Czy zgadzają się Panie z tym, że dobrze dobrana biżuteria sprawia, że kobieta czuje się bardziej pewna siebie?

Absolutnie tak! Jednym z założeń naszej marki od samego początku jej istnienia było pokazanie i uświadomienie kobietom, że odpowiednio dobrana biżuteria może dodać pewności siebie. Mimo, że jest to dodatek z pozoru mniej spektakularny niż torebka czy buty. Fantastyczne jest to, że nasze klientki traktują biżuterię jak nieodzowną część każdej stylizacji, zmieniając ją zależnie od okazji czy nastroju. I wiedzą, że nic tak jak biżuteria nie podkreśla kobiecości.

Co dziś jest dla Pań największym sukcesem?

Po pierwsze stworzenie rozpoznawalnej marki z własnym indywidualnym stylem, która od ośmiu lat z powodzeniem rozwija się na niewątpliwie trudnym i konkurencyjnym rynku mody. Jesteśmy również bardzo dumne, że pracujemy od lat z tym samym fantastycznym i zgranym zespołem, bo sukces marki jest tak naprawdę owocem pracy wszystkich zaangażowanych w to osób!

Przeczytaj także