Sk膮d czerpa膰 motywacj臋? 5 niezawodnych sposob贸w, kt贸re zawsze na nas dzia艂aj膮!

Dagny Kurdwanowska

Oto my 鈥 Dagny, Dominika i Hania, zesp贸艂 Sukcesu Pisanego Szmink膮, kt贸ry codziennie pod wodz膮 Olgi Kozierowskiej stara si臋 dzia艂a膰 na najwy偶szych obrotach na rzecz innych kobiet. Kto艣 m贸g艂by pomy艣le膰, 偶e nigdy nie mamy problem贸w z motywacj膮. My jednak nauczy艂y艣my si臋 ju偶, 偶e jest tylko jedna osoba na 艣wiecie, kt贸ra nigdy nie ma motywacyjnych kryzys贸w 鈥 Terminator.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Nauczy艂y艣my si臋, 偶e jest tylko jedna osoba na 艣wiecie, kt贸ra nigdy nie ma motywacyjnych kryzys贸w 鈥 Terminator

A, 偶e 偶adna z nas nie ma czerwonego oka z kamer膮, nie pr贸buje zniszczy膰 艣wiata, ani nie mawia 鈥濰asta la vista, baby鈥, kryzysy motywacji nam te偶 si臋 zdarzaj膮. I wtedy, jak wszyscy inni, powtarzamy sobie 鈥 偶eby nam si臋 chcia艂o tak, jak nam si臋 nie chce.聽Na szcz臋艣cie, pracuj膮c z Olg膮, nauczy艂y艣my si臋, jak z takimi kryzysami sobie radzi膰. Opcja 鈥濸oddajemy si臋鈥 nie wchodzi przecie偶 w rachub臋.

Wiemy te偶 ju偶 na pewno, co nie b臋dzie skuteczne. Oto nasz TOP 10 demotywator贸w:

1. Narzekanie
2. Marudzenie
3. Objadanie si臋 czekolad膮 po艂膮czone z punktem 1 i 2
4. Zgrzytanie z臋bami
5. Rzucanie wszystkiego i wyje偶d偶anie na Wenus
6. Szukanie dziury w ca艂ym
7. Strzelanie focha
8. Utrzymywanie, 偶e szklanka jest na pewno pusta, a w og贸le nie ma nawet 偶adnej szklanki
9. Szukanie wym贸wek
10. Szeroko manifestowane niezadowolenie z 偶ycia

Przetestowa艂y艣my to na w艂asnej sk贸rze, wi臋c mo偶ecie uczy膰 si臋 na naszych b艂臋dach i wszystkie powy偶sze od razu wykre艣li膰 z listy sposob贸w radzenia sobie ze zniech臋ceniem. Nie dzia艂a!

Co zatem dzia艂a? Sk膮d czerpa膰 motywacj臋? Oto 5 naszych niezawodnych sposob贸w, kt贸rymi dzi艣 dzielimy si臋 z Wami. S膮 skuteczne i w chwilach kryzysu stawiaj膮 nas na nogi.

To ma sens!

Kryzys motywacji mo偶e mie膰 r贸偶ne przyczyny. Czasem jeste艣my zm臋czone i przeci膮偶one. Czasem wynika z tego, 偶e kto艣 nie docenia tego, co robimy. Bywa, 偶e nam po prostu co艣 nie wychodzi. A czasem nagle gubimy sens tego, co robimy. Budzimy si臋 rano z my艣l膮 鈥 po co mam w艂a艣ciwie wsta膰 dzi艣 z 艂贸偶ka? Nasze 鈥瀙o co鈥 to jeden z kluczy do 藕r贸d艂a motywacji. Je艣li ci jej brakuje, zastan贸w si臋, czy znasz swoj膮 misj臋. Czy wiesz po co co艣 robisz? Czy wiesz, jaki jest sens twoich dzia艂a艅? Zdefiniowanie tego daje ci do r臋ki kompas, kt贸ry pomo偶e ci za ka偶dym razem, gdy si臋 zagubisz.

Prosto do celu!

Kiedy pojawia si臋 kryzys motywacji, cz臋sto odwo艂ujemy si臋 do r贸偶nych fantazji. Pami臋tam, jak kiedy艣 postanowi艂am rzuci膰 prac臋 i wyjecha膰 w szkockie g贸ry, 偶eby wie艣膰 proste 偶ycie rolniczki. P贸艂 dnia sp臋dzi艂am ogl膮daj膮c malownicze szkockie krajobrazy, widz膮c ju偶 oczami wyobra藕ni, jak moje 偶ycie staje si臋 pi臋kne i szcz臋艣liwe. I tak sobie buja艂am w ob艂okach, a偶 dopad艂 mnie deadline. Dzi艣 ju偶 wiem, 偶e znacznie lepszym motywatorem jest 艣wiadomo艣膰 celu. Deadline to presja i motywacja zewn臋trzna. Cel odwo艂uje si臋 do motywacji wewn臋trznej 鈥 znacznie bardziej skutecznej. Cel to tak偶e konkret. Pozwala opracowa膰 strategi臋 krok po kroku. Dzi臋ki temu sprowadza nas na ziemi臋 i pozwala realniej spojrze膰 na sytuacj臋. Skupiamy si臋 na zadaniu, zamiast na opracowywaniu planu ucieczki.

Check lista twoim przyjacielem

A skoro jeste艣my przy konkrecie 鈥 oto spos贸b Dominiki: spisana na kartce check lista zada艅. Dlaczego na papierze? Bo w贸wczas mo偶emy wykre艣la膰 to, co zosta艂o zrobione. A ka偶de wykre艣lenie to satysfakcja, 偶e uda艂o si臋 co艣 doprowadzi膰 do ko艅ca. To tak偶e kolejne narz臋dzie, kt贸re pomaga nam skupi膰 si臋 na dzia艂aniu i wyrywa nas z abstrakcyjnego 鈥瀗ie chce mi si臋鈥. Kiedy motywacja kuleje, odhaczanie kolejnych zada艅 sprawia, 偶e zaczynamy czu膰 si臋 skuteczne. A wtedy zyskujemy dodatkowe si艂y do dzia艂ania!

Przeczytaj tak偶e: 11 aplikacji, dzi臋ki kt贸rym mo偶esz si臋 rozwija膰

Cisza cieszy

To z kolei m贸j spos贸b. Zrobienie kroku w ty艂, odci臋cie si臋 od tego, co rozprasza, wyciszenie si臋 i odci臋cie si臋 od ha艂asu. Kryzys motywacji bywa bowiem objawem innych problem贸w. Warto w贸wczas si臋 zastanowi膰 dlaczego w艂a艣ciwie mam wszystkiego do艣膰 i mi si臋 nie chce. Mo偶e boj臋 si臋 nowego wyzwania? A mo偶e zaczynam i艣膰 w kierunku, kt贸ry w og贸le mi si臋 nie podoba i nie jest w zgodzie ze mn膮? Cisza pozwala przywr贸ci膰 r贸wnowag臋 w g艂owie i uporz膮dkowa膰 chaotyczne my艣li. Wtedy 艂atwiej dokopa膰 si臋 do 藕r贸d艂a naszej demotywacji i zacz膮膰 dzia艂a膰 w spos贸b konstruktywny.

Dbamy o to, 偶eby nasze szklanki by艂y pe艂ne

To bardzo prosty spos贸b. Polega na tym, 偶e m贸wimy sobie mi艂e rzeczy, u艣miechamy si臋 do siebie, a kiedy jest ju偶 naprawd臋 藕le stosujemy sprawdzon膮 metod臋 Olgi 鈥 szybko wymieniamy trzy rzeczy, kt贸re nam si臋 uda艂y lub za kt贸re jeste艣my wdzi臋czne. Dzia艂a b艂yskawicznie i przypomina, 偶e nasza szklanka jest jednak bardziej pe艂na ni偶 pusta.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close