Wartościowa treść – co to takiego?
Co to jest wartościowa treść i jak należy rozumieć wartości w przestrzeni social mediowej, takie jak: autentyczność, obiektywność czy bezstronność? Czy zauważyłaś, że świat relacji społecznych staje się bardziej aspołeczny? Na pewno słyszałaś o pojęciu media społecznościowe, a media aspołecznościowe.
Część z nas należy do tych, którym udaje Ci się odnaleźć w świecie wirtualnym – Twój Facebook, Instagram, czy profil na LinkedIn codziennie odwiedzają setki followersów – znajomi określają Cię mianem #SocialMediaNinja, odnajdujesz się w każdym kanale a od rana do wieczora “streamujesz do onlajna”.
Czy zadałaś sobie pytanie czy stremujesz wartościowo i autentycznie?
Bo kiedy zadasz sobie pytanie o wartość, pomyśl co jest dla Ciebie jej definicją i dlaczego warto odwiedzać serwisy społecznościowe, które bazują na wiedzy eksperckiej. Kilka z nich podaję poniżej:
- LinkedIn, portal społecznościowo – biznesowy. Nie znajdziemy tutaj śmiesznych zdjeć kotków i piesków, ani #sweetselfie. LinkedIn to doskonały serwis dla profesjonalistów i ekspertów, a swoją niszę znajdzie każdy specjalista w dowolnej branży, wystarczy tylko zacząć publikować wartościowe treści. Nawet jeśli nie szukasz pracy, warto posiadać w nim profil, bo oferty (współ)pracy mogą czekać za rogiem. Dodatkowo biznesowe relacje online możesz przenieść do świata offline, gdzie już tylko jeden krok dzieli Cię od biznesowej kawy.
- Twitter, gdzie wpisy nazywamy Tweetami, a od wiadomości zamieszczanych na innych tego typu stronach różnią się one przede wszystkim tym, że mogą składać się maksymalnie z 140 znaków. Mało? I to jest jego atutem i wartością, bo zgodnie z powiedzeniem, “nie liczy się ilość tylko jakość ”. Odnajdziesz tutaj konkrety i nawiążesz relacje z politykami czy dziennikarzami, bo to ich ulubiony kanał społecznościowy. Nie jestem tylko pewna co do trwałości tych relacji. :)
- Tumblr to mikroblogi prowadzone przez blogerów na całym świecie. Ciekawe, edukacyjne, eksperckie, ale też lifestylowe. Możesz na nim tworzyć i oglądać wpisy w kategoriach: tekst, obrazek, klip wideo, link, cytat czy dialog. Jego myślą, mottem przewodnim jest “express yourself, discover yourself”. Relacji tutaj nie doświadczysz, chyba że emocjonalnie bloger przyciągnie Twoją uwagę.
- Webinary, kursy czy konferencje online organizowane przez ekspertów w danej branży, gdzie podczas wirtualnego spotkania, wartościowe treści mogą być przyswajane w domowych warunkach. Warto wspomnieć, że prowadzący często wchodzą z uczestnikami w interakcję (czat), dzięki czemu podczas wielu webinarów zarówno tych bezpłatnych i płatnych istnieje możliwość zgłębienia wiedzy, a także nawiązania relacji między uczestnikami – na spotkaniach dedykowanych 1:1.
Zobacz webinary Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką tutaj!
Przekonałam Cię do spędzenia w sieci czasu bardziej produktywnie? A może efektem przeczytania artykuły będzie założenie konta na LinkedIn czy Twitterze, aby wzmocnić kompetencje cyfrowe. Inwestując czas w dobre treści i inwestujemy w siebie, a potem już bliska droga do wartościowych relacji – również online.
***
O autorce:
Kate Bednarska
Trenerka i networkerka, Szkoleniowiec, Kreatywna Konferansjerka. Jako jedyna w Polsce konsultantka, trenerka kompetencji miękkich i technicznych oraz pasji do tańca w unikalny sposób łączy profesjonalne wykształcenie i doświadczenie. Mówca Akademii Mówców Brian Tracy International. Bazuje na 13 – letnim doświadczeniu w pracy w 4 branżach, na 8 stanowiskach, w 3 krajach, prywatnie miłośniczka podróży i tańca.