Gdzie w świecie online znaleźć wartościowe treści i wartościowe relacje?

Kate Bednarska

Książka, prasa, radio, telewizja czy smartfon? A może Facebook, YouTube, Instagram, Twitter czy TikTok? Znasz ten świat #online? W przestrzeni dzisiejszych mediów społecznościowych, dla których charakterystyczna jest duża swoboda językowa, obyczajowa, czy chaos informacyjny udaje Ci się znaleźć wartość?

Wartościowa treść – co to takiego?

Co to jest wartościowa treść i jak należy rozumieć wartości w przestrzeni social mediowej, takie jak: autentyczność, obiektywność czy bezstronność? Czy zauważyłaś, że świat relacji społecznych staje się bardziej aspołeczny? Na pewno słyszałaś o pojęciu media społecznościowe, a media aspołecznościowe.

Część z nas należy do tych, którym udaje Ci się odnaleźć w świecie wirtualnym – Twój Facebook, Instagram, czy profil na LinkedIn codziennie odwiedzają setki followersów – znajomi określają Cię mianem #SocialMediaNinja, odnajdujesz się w każdym kanale a od rana do wieczora “streamujesz do onlajna”.

Czy zadałaś sobie pytanie czy stremujesz wartościowo i autentycznie?

Bo kiedy zadasz sobie pytanie o wartość, pomyśl co jest dla Ciebie jej definicją i dlaczego warto odwiedzać serwisy społecznościowe, które bazują na wiedzy eksperckiej. Kilka z nich podaję poniżej:

  1. LinkedIn, portal społecznościowo – biznesowy. Nie znajdziemy tutaj śmiesznych zdjeć kotków i piesków, ani #sweetselfie. LinkedIn to doskonały serwis dla profesjonalistów i ekspertów, a swoją niszę znajdzie każdy specjalista w dowolnej branży, wystarczy tylko zacząć publikować wartościowe treści. Nawet jeśli nie szukasz pracy, warto posiadać w nim profil, bo oferty (współ)pracy mogą czekać za rogiem. Dodatkowo biznesowe relacje online możesz przenieść do świata offline, gdzie już tylko jeden krok dzieli Cię od biznesowej kawy.

PRZECZYTAJ TAKŻE: JAK ZOSTAĆ NINJA SOCIAL MEDIÓW? MAMY NA TO DWA SPRAWDZONE SPOSOBY I JEDEN PREZENT DLA CIEBIE

  1. Twitter, gdzie wpisy nazywamy Tweetami, a od wiadomości zamieszczanych na innych tego typu stronach różnią się one przede wszystkim tym, że mogą składać się maksymalnie z 140 znaków. Mało? I to jest jego atutem i wartością, bo zgodnie z powiedzeniem, “nie liczy się ilość tylko jakość ”. Odnajdziesz tutaj konkrety i nawiążesz relacje z politykami czy dziennikarzami, bo to ich ulubiony kanał społecznościowy. Nie jestem tylko pewna co do trwałości tych relacji. :)
  2. Tumblr to mikroblogi prowadzone przez blogerów na całym świecie. Ciekawe, edukacyjne, eksperckie, ale też lifestylowe. Możesz na nim tworzyć i oglądać wpisy w kategoriach: tekst, obrazek, klip wideo, link, cytat czy dialog. Jego myślą, mottem przewodnim jest “express yourself, discover yourself”. Relacji tutaj nie doświadczysz, chyba że emocjonalnie bloger przyciągnie Twoją uwagę.
  3. Webinary, kursy czy konferencje online organizowane przez ekspertów w danej branży, gdzie podczas wirtualnego spotkania, wartościowe treści mogą być przyswajane w domowych warunkach. Warto wspomnieć, że prowadzący często wchodzą z uczestnikami w interakcję (czat), dzięki czemu podczas wielu webinarów zarówno tych bezpłatnych i płatnych istnieje możliwość zgłębienia wiedzy, a także nawiązania relacji między uczestnikami – na spotkaniach dedykowanych 1:1.

Zobacz webinary Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką tutaj!

Przekonałam Cię do spędzenia w sieci czasu bardziej produktywnie? A może efektem przeczytania artykuły będzie założenie konta na LinkedIn czy Twitterze, aby wzmocnić kompetencje cyfrowe. Inwestując czas w dobre treści i inwestujemy w siebie, a potem już bliska droga do wartościowych relacji – również online.

***

O autorce:

Kate Bednarska
Trenerka i networkerka, Szkoleniowiec, Kreatywna Konferansjerka. Jako jedyna w Polsce konsultantka, trenerka kompetencji miękkich i technicznych oraz pasji do tańca w unikalny sposób łączy profesjonalne wykształcenie i doświadczenie. Mówca Akademii Mówców Brian Tracy International. Bazuje na 13 – letnim doświadczeniu w pracy w 4 branżach, na 8 stanowiskach, w 3 krajach, prywatnie miłośniczka podróży i tańca.