Sprawdzone metody budowania relacji z mediami

9 prostych kroków do zbudowania realcji z mediami

Dominika Jajszczak

Jeżeli „public relations” kojarzą Ci się z mrocznymi tajemnicami, które posiąść mogą jedynie wybrani magicy to przekonamy Cię, że jest inaczej! Zobacz, od czego powinnaś zacząć działania skierowane na budowanie relacji z mediami i nie tylko.

Jeżeli już prowadzisz swoją firmę to przekonałaś się już, że potrzebujesz narzędzi do kreowania pozytywnego wizerunku tego, co tworzysz. Jeżeli jeszcze nie uruchomiłaś swojej działalności to możesz się przygotować na to, że takich narzędzi będziesz potrzebowała w niedalekiej przyszłości! Chcesz, aby Twój biznes częściej pojawiał się w Internecie, prasie, czy telewizji? Tak, to możliwe! Pragniesz zainteresować dziennikarza historią swojej firmy?

Dobrze się przygotuj. Ale od czego zacząć?

Jest kilka faktów, które powinnaś wiedzieć na początek. Pamiętaj, że relacje to nasze kontakty z dziennikarzami i redakcjami. Im lepsze i silniejsze relacje tym większ szansa na długofalową współpracę. Relacje to nie to samo, co znajomości. Po znajomości zrobicie coś raz. Nie ma w tym wypadku mowy o żadnej przyszłościowej współpracy. A przecież na tym zależy nam najbardziej. Budując relacje nie „sprzedajemy” tematu, ale staramy się nim zainteresować dziennikarza. I zawsze musimy dać coś od siebie – czas, wiedzę, zasoby, know how. Dobra relacja, która działa na zasadzie wzajemności, oparta jest na profesjonalizmie. Nie tylko na oczekiwaniu, ale także na dawaniu. I najważniejsze: RELACJE TO LUDZIE!

PRZECZYTAJ TAKŻE: Marzysz o własnym biznesie? Oto 20 ważnych pytań, które warto sobie zadać, zanim założysz firmę.

Jak je nawiązać? Dowiesz się z bezpłątnego kursu online „Jak budować relacje z mediami? PR dla początkujących”, który stworzyliśmy jako Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką w ramach programu Sukces TO JA.

Masz 6 minut? Posłuchaj pierwszej lekcji na próbę.

Stworzyliśmy ten kurs, aby pomóc Ci w pełni wykorzystać swój ukryty potencjał PR-owy. Abyś zdobyła kompetencje niezbędne do efektywnego pozyskiwania kontaktów i budowania wartościowych relacji z mediami. Abyś mogła budować pozytywny wizerunek swojej firmy lub osoby.

Kurs online możesz realizować w wybranym przez siebie miejscu i czasie na komputerze bądź smartfonie.

Kurs online skierowany jest do osób, które chcą:

– promować swoją markę na łamach mediów lokalnych i ogólnopolskich,
– prowadzić bądź rozwinąć własny biznes,
– budować pozytywny wizerunek firmy,
– nawiązać kontakty z dziennikarzami,
– wiedzieć, jak mierzyć efektywność działań PR-owych.

Dlaczego warto wziąć udział w tym kursie?

1. Dowiesz się, jak stworzyć plan i strategię komunikacji z mediami.
2. Poznasz sposoby na nawiązanie kontaktów z dziennikarzami.
3. Będziesz wiedziała, jak stworzyć i aktualizować bazę mediów.
4. Nauczysz się, w jaki sposób tworzyć materiały prasowe tak, aby każdy chciał je opublikować.

Zapisz się na bezpłatny kurs online!