sprawiedliwie nie znaczy po równo

Sprawiedliwie nie znaczy po równo

Dominika Jajszczak

Inclusion, diversity, equity to nie cele przeniesione do nas na wyrost z korporacyjnych centrali, ale procesy, które są realnie wdrażane tu i teraz, w Polsce, ze wsparciem polskich zespołów. O ich przykładach we własnych firmach rozmawiają ekspertki i top menedżerki: Kinga Zacharjasz z Banku BNP Paribas, Marta Stasik z Mars i Agnieszka Kozar z Philip Morris.

Sprawiedliwie nie znaczy po równo

Różnorodność, inkluzywność oraz podział przywilejów nie są grą o sumie stałej: wyrównywanie możliwości i dostępu do awansu nie oznacza odbierania ich nikomu. Jednak nie można tego zrobić bez wizji liderów, konsekwentnie wdrażanego planu, a nawet bez określenia KPI. Właśnie o tym jest czwarta debata realizowana w ramach akcji Wiedza Nie Ma Płci.

Skąd pomysł na inicjatywę?

Gdy na świecie rozgorzała pandemia, każdego dnia dziesiątki ekspertów w polskich mediach komentowało bieżące wydarzenia. Wśród nich zabrakło jednak kobiet. Czy to oznacza, że kobiety nie są ekspertkami? Wręcz przeciwnie! Właśnie to zjawisko zainspirowało Olgę Kozierowską, prezeskę Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką oraz Klub Champions of Change do stworzenia tego projektu. Wiedza Nie Ma Płci to łącznie pięć debat, w których to ekspertki zabierają głos. Jedynym mężczyzną jest dziennikarz prowadzący wydarzenia – Jarosław Kuźniar.

Co dalej?

Kolejna debata z cyklu Wiedza Nie Ma Płci, która odbędzie się 6 kwietnia, to debata fire chat. Uczestniczki będą dyskutować o tym, jaki będzie świat po pandemii, jaki jest współczesne przywództwo i jak budować stabilność finansową w niestabilnych czasach. Wszystkie materiały będą dostępne na Youtube Sukcesu Pisanego Szminką oraz dedykowanej akcji stronie.

Lista ekspertek

W ramach akcji Wiedza Nie Ma Płci została stworzona także lista ekspertek, kobiet biznesu zajmujących wysokie stanowiska w międzynarodowych firmach. Każda z nich ma wiedzę. Każda z nich posiada bogate doświadczenie. Każda z nich w swojej branży jest autorytetem. Serdecznie zachęcam wszystkich dziennikarzy i wydawców, aby zwrócili uwagę na listę przed wyborem gości do swojej kolejnej audycji bądź programu.