Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Treść jest królową

Treść jest królową

marka content marketing

Amerykanie mawiają “Content is the king” – treść rządzi. Anna Gorczyńska z ORSAY pisze, dlaczego warto zadbać o marketing treści i jakie korzyści przynosi dobrze przygotowany content.

Content – ostatnio hasło niezwykle modne. W czasach lawiny komunikatów, jakie marki wysyłają do konsumentów, naturalnym zjawiskiem wydają się rosnące wymagania adresatów co do proponowanych im treści. Czy content marketing to na pewno tylko lekkie formy o charakterze rozrywkowym, które mają uzupełniać tradycyjną strategię marketingu online? Więcej moich rozważań na temat content marketingu będą mogli Państwo usłyszeć podczas mojej prelekcji na konferencji „Szyte na miarę – rozwiązania dla branży fashion” już 23 marca w Łodzi.

Treść jako wartość dla konsumenta

Lizzie Carey-Thomas, dyrektor programowa londyńskich Serpentine Galleries, wskazuje, że obecnie od sztuki współczesnej nie oczekuje się już kontrowersji. Podobnie jest dziś z reklamą. Można powiedzieć, że przez zbyt częste wykorzystywanie prowokacji i szokowanie przez twórców szeroko rozumianej popkultury, publika stała się odporna na to zjawisko. Samo zwrócenie uwagi na siebie przez markę, dzięki oryginalnej i abstrakcyjnej kreacji, nie wystarcza do zbudowania długofalowej relacji z klientem. Oczywiście cały czas jest świetnym zabiegiem, aby w ogóle rozpocząć z nim dialog, ale co potem? I tutaj wyłania się bohater tego artykułu, czyli CONTENT. Treść może stanowić prawdziwą i atrakcyjną wartość dla konsumenta. Prawdziwą, czyli wiarygodną i użyteczną, atrakcyjną, bo ciekawą i zaspokajającą w danej chwili jedną z jego potrzeb. Poza tym marketing treści idealnie nadaje się do opowiadania historii, a jak wiadomo storytelling to jedno z podstawowych narzędzi do angażowania klientów i podkreślania tożsamości marki.

Zastanawiałeś się kiedyś w jaki sposób najlepiej trafić do klienta w Internecie? Wpisując to hasło w wyszukiwarkę zapewne zobaczysz mnóstwo dobrych rad, poradników i wskazówek. Po przeczytaniu kilku forów, książek i poradników czujesz, że im więcej czytasz, tym mniej zdajesz się wiedzieć. Nie oszukujmy się – ilu specjalistów, tyle sposobów. Ale w jednej rzeczy trzeba być zgodnym. Content marketing to numer jeden w kreowaniu skutecznego przekazu. Dowiedz się więcej!

Kultura newsów

Internet i Social Media zapewniają nam łatwy dostęp do przeróżnych zasobów. Krótkie, „szybkie” treści, które łapczywie konsumujemy każdego dnia, często rozwiązują nasze prozaiczne problemy (np. jak upiec sernik jaglany, kiedy w końcu staliśmy się weganami), ale dają nam też poczucie rozwoju intelektualnego. Jak wiadomo, rozwijać chce się każdy, a obecnie najlepiej w tempie ekspresowym, bez zbytniego wysiłku i w tzw. międzyczasie. Oczywiście, z jakością treści w internecie, delikatnie mówiąc, jest bardzo różnie. Niemniej jednak prawda jest taka, że często są to jedyne teksty, jakie współcześni ludzie czytają. Mimo kampanii społecznych promujących czytelnictwo (książek!), trend kondensowania przekazów będzie się nasilał. Jednocześnie będziemy mieć do czynienia
z potęgującym się namnażaniem tego typu treści.

Marka jako ekspert nie tylko w swojej dziedzinie

Komercyjne marki kształtują światopogląd masy ludzi, a ich komunikaty stanowią dla nich źródło wiedzy na naprawdę wiele tematów. Można się z tym zgodzić lub nie, ale dla marketerów oznacza to jedno – jako marka musimy być kompetentnymi ekspertami nie tylko od naszego produktu czy usługi, ale też w dziedzinach im komplementarnych. Jako że w content marketingu jakość treści stanowi jego istotę, dla zapewnienia wysokiego poziomu i wiarygodności naszego przekazu, warto zapraszać do jego współtworzenia uznanych specjalistów z danego obszaru. Nasi konsumenci-odbiorcy będą oceniać wyprodukowany przez nas content, podobnie jak nasze produkty czy usługi. Jeśli darzą naszą markę zaufaniem, takiej samej jakości będą oczekiwać wobec artykułu czy filmu, który dla nich przygotowaliśmy. Pamiętając, że jednym z głównych założeń marketingu treści jest poszerzenie grupy docelowej, nie możemy pozwolić sobie tutaj na odstąpienie od poziomu czy wartości, jakie prezentuje nasza marka. W końcu mamy pokazać się potencjalnym klientom od nowej, zaskakującej dla nich strony. Nie chcemy też zasiać ziarna wątpliwości w głowach naszych obecnych, lojalnych klientów.

Odpowiedzialność nie tylko za cele marketingowe

Wokół content marketingu nasuwa się jeszcze jedna, zasadnicza refleksja. Marki chcąc realizować marketing treści, tworzą własne media i wydawnictwa, a kompetencje content managera muszą niejednokrotnie obejmować także warsztat dziennikarski. Blogi, artykuły, filmy produkowane przez marki próbują zastąpić treści tworzone przez instytucje, dla których stanowi to istotę ich działalności. Marki odzieżowe, na łamach swoich kanałów w Social Mediach i na dedykowanych blogach, same zaczęły opowiadać o trendach i stylu, konkurując z wyspecjalizowanymi w tym magazynami modowymi. Producenci żywności edukują społeczeństwo nie tylko na temat odpowiedniego odżywiania się, ale w ogóle zdrowego trybu życia, a marki produkujące prezerwatywy, oprócz uświadamiania na temat bezpiecznego seksu, rozmawiają o seksualności człowieka i problemach „łóżkowych”. Obok internetowych influencerów (blogerów i vlogerów, o których trzeba przy tym temacie wspomnieć!), w coraz większym stopniu marki przejmują rolę edukatorów społecznych i opiniotwórczych autorytetów.

Wszyscy, którzy w jakiś sposób kreujemy treści, dotyczące bardziej lub mniej poważnych tematów, pamiętajmy o odpowiedzialności z tym związanej. Oprócz oczywistych celów marketingowych, jakie chcemy osiągać, tworzone przez nas materiały potrafią w dużym stopniu wpływać na życie naszych adresatów. Szczególnie młodych, dla których internet jest naturalnym źródłem informacji o świecie i którzy niekoniecznie zastanawiają się nad ich weryfikacją.

Starajmy się, aby nasz content był prawdziwą wartością dodaną, a nie niebezpiecznym skutkiem ubocznym. Jednym słowem, parafrazując skrót CSR (Corporate Social Responsibility) pamiętamy, że marketing treści, oprócz rozrywki, to coraz częściej też CONTENT Social Responsibility.

***

Anna Gorczyńska, specjalistka ds. komunikacji i PR ORSAY CEE

***

Sukces Pisany Szminką jest patronem medialnym konferencji „Szyte na miarę – rozwiązania dla branży fashion

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[newsletter_form type="minimal"]

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close