Wherenowhere Art Gallery (Foto. Robert Marzec)

Jak magazyn m膮ki przekszta艂ci艂 si臋 w brukselskie underground gallery?

Dominika Jajszczak

"Patrzymy na czas epidemii, z wdzi臋czno艣ci膮, jak na szans臋, na otwarcie nowych mo偶liwo艣ci i rozw贸j kreatywno艣ci. Jednocze艣nie czujemy, 偶e wszyscy jeste艣my po艂膮czeni. Serce podpowiada nam, 偶e: to od Ciebie i ode mnie i od nas, zale偶y jaki b臋dzie ci膮g dalszy. Zacznijmy od projektowania swojego my艣lenia, by 偶y膰 w przestrzeni serca, dokonywa膰 dobrych wybor贸w, kt贸re s艂u偶膮 nam i naszemu otoczeniu." - opowiadaj膮 Inga Falkowska i Alicja Deroy w wywiadzie dla Sukcesu Pisanego Szmink膮. Przeczytaj wywiad o tym, jak magazyn m膮ki, przekszta艂ci艂 si臋 w brukselskie underground gallery, sztuka sta艂a si臋 uniwersalnym j臋zykiem a community art sposobem na 偶ycie.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Sk膮d pomys艂 na za艂o偶enie galerii i to jeszcze zagranic膮?

Inga Falkowska: Wherenowhere Art Gallery rozpocz臋艂a swoj膮 dzia艂alno艣膰 w lutym 2016 roku. Pomys艂 na za艂o偶enie Galerii zrodzi艂 si臋 zupe艂nie spontanicznie. W tym czasie szuka艂am odpowiedniego lokalu na wystaw臋 moich prac malarskich z cyklu 鈥濸owr贸t聽 do korzeni鈥. M贸j m膮偶, Franciszek Falkowski, w贸wczas podpisywa艂 umow臋 z bankiem, dotycz膮c膮 budynku, kt贸ry mia艂 mu s艂u偶y膰 do przetrzymywania sprz臋tu budowlanego i zaaran偶owania pomieszcze艅 biurowych. Pewnego dnia udali艣my si臋 tam razem, by obejrze膰 now膮 inwestycj臋. Pocz膮tkowo nie chcia艂 mi nawet pokaza膰, tego co mie艣ci si臋 na g贸rze, uznaj膮c 偶e jest to najmniej ciekawa powierzchnia budynku. To tam w艂a艣nie planowa艂 umie艣ci膰 pomieszczenia biurowe, w by艂ym magazynie m膮ki. Zakocha艂am si臋 w tym miejscu od pierwszego wejrzenia. Postanowi艂am, 偶e tu odb臋dzie si臋 moja pierwsza wystawa w Brukseli i tak te偶 si臋 sta艂o. Wystawa przyci膮gn臋艂a t艂umy zaciekawionych os贸b. By艂 to prawdziwy sukces, je艣li chodzi o frekwencj臋. Po pewnym czasie zacz臋艂am otrzymywa膰 zapytania o kolejne eventy. Zda艂am sobie spraw臋, jak bardzo jest ludziom potrzebne obcowanie ze sztuk膮 i jej alternatywnym przekazem, rozbie偶nym z powszechnie uznanym stereotypem, 偶e sztuka jest tylko dla elit i ludzi, kt贸rzy si臋 na niej znaj膮.

I tak oto by艂y magazyn m膮ki, przekszta艂ci艂 si臋 w brukselskie underground gallery. Nie mieli艣my funduszy na zakup sto艂贸w ani krzese艂. Wpad艂am na pomys艂, 偶e sto艂y zrobimy ze szpul po kablach a siedliska ze skrzynek i palet. W pocz膮tkowej fazie wydarzenia odbywa艂y si臋 raz w miesi膮cu, stopniowo z coraz wi臋ksz膮 cz臋stotliwo艣ci膮 do dw贸ch, trzech a nawet czterech razy w miesi膮cu, przyci膮gaj膮c przy tym artyst贸w i publik臋 r贸偶nej narodowo艣ci. Z czasem, m贸j m膮偶 wyposa偶y艂 sal臋 w odpowiedni sprz臋t do nag艂o艣nienia, wyg艂uszy艂 艣ciany i zrobi艂 prawdziw膮 scen臋. Nag艂a艣nia艂 i nag艂a艣nia do dzi艣 wszystkie wydarzenia, realizowane w Wherenowhere.

Inga Falkowska (Foto Aleksandra Rowicka MUA & Bodypaint Barbara)
Inga Falkowska (Foto Aleksandra Rowicka MUA & Bodypaint Barbara)

Piszecie, 偶e Wasza galeria jest 鈥瀘twarta dla ka偶dego, bez wzgl臋du na narodowo艣膰, wyznanie czy orientacje鈥. Jak wa偶na jest dla Was r贸偶norodno艣膰?

Inga Falkowska: My艣l臋 ze tu trzeba by艂oby zada膰 sobie pytanie, czym jest sztuka? Sztuka sama w sobie jest przestrzeni膮 otwart膮. Nie ma wi臋kszego znaczenia jakim j臋zykiem operujemy, poniewa偶 podstaw膮 dobrej sztuki jest pasja, potrafi ona scali膰, to co na poz贸r wydaje nam si臋 niemo偶liwe ze wzgl臋du na panuj膮ce r贸偶nice, a jednak鈥 Pami臋tam event, kt贸ry wzruszy艂 mnie do 艂ez. Widownia rozesz艂a si臋. Na sali pozostali sami arty艣ci i kilku ostatnich go艣ci. By艂a to impreza mi臋dzynarodowa, a wi臋c muzycy r贸偶nych narodowo艣ci. Jeden z artyst贸w usiad艂 na pod艂odze i zacz膮艂 gra膰 na gitarze. Po chwili przysiad艂 si臋 drugi, trzeci, czwarty oraz pozosta艂a garstka publiczno艣ci. Nagle wsp贸lnym j臋zykiem sta艂a si臋 dla wszystkich muzyka. Ci kt贸rzy nie mieli instrument贸w w r臋kach, zacz臋li klaska膰 i wybija膰 rytmy o pod艂og臋. To by艂o cudowne, wyj膮tkowe uczucie. Lubi臋 do niego wraca膰.

Alicja Deroy: Ja r贸wnie偶, najbardziej lubi臋 dzia艂ania z nurtu community arts, bo tutaj pozycj臋 pierwszoplanow膮 zajmuje nie sztuka, ale ludzie i to zar贸wno Ci, kt贸rzy inicjuj膮 dzia艂anie, jak i Ci, kt贸rzy zapraszaj膮 (si臋) do dzia艂ania, w tym publiczno艣膰. Czuj臋, 偶e warto w tym momencie odwo艂a膰 si臋 do aspektu osobistego- naszego w艂asnego spe艂nienia czy satysfakcji, rozpatrywanej z punktu widzenia organizatora, tw贸rcy i odbiorcy. Projektuj膮c sytuacje tw贸rcze w Galerii za ka偶dym razem mamy poczucie wolno艣ci wyboru: tematu, aran偶acji przestrzeni, form dzia艂ania. Ponadto staramy si臋 zapewni膰 uczestnikom naszych wydarze艅, podobn膮 swobod臋. Nasz膮 rol膮 jest nie tylko przybli偶anie sztuki, o czym by艂a ju偶 mowa, ale tak偶e rozw贸j osobisty naszych bywalc贸w. Stwarzamy warunki, w kt贸rych uczestnicy niejednokrotnie przekonuj膮 si臋 sami, 偶e mog膮 wi臋cej, ni偶 my艣leli wcze艣niej, 偶e potrafi膮; cz臋sto zmieniaj膮 stosunek do w艂asnego potencja艂u. Naszym celem jest jedynie obudzi膰 ten drzemi膮cy potencja艂, w艂a艣nie dlatego odwo艂ujemy si臋 do r贸偶norodno艣ci, czyli do emocji, wyobra藕ni, intuicji, irracjonalnych preferencji, subiektywnych dozna艅 estetycznych. Sprzyjaj膮ce warunki, kt贸re tworzy klimat Galerii, kojarzy mi si臋 z podstawow膮 tw贸rczego 偶ycia- z poczuciem bezpiecze艅stwa, kt贸re pomaga nam we wzmacnianiu zaufania do siebie samego, u podstaw, kt贸rego mo偶e by膰 w艂a艣nie osobiste do艣wiadczenie tw贸rcze.

Dzia艂acie na terenie Brukseli, wspomnia艂y艣cie, 偶e atmosfer臋 panuj膮c膮 w galerii mo偶na por贸wna膰 do swobodnej mi臋dzynarodowej rodziny. Jak cz臋sto zapraszacie do wsp贸艂pracy inicjatywy z innych kraj贸w? Czemu to dla Was wa偶ne? Jak rozwi膮zujecie temat r贸偶nic j臋zykowych?

Inga Falkowska: Cz臋stotliwo艣膰 zawi膮zywania si臋 wsp贸艂pracy mi臋dzynarodowej, wynika z potrzeby chwili. Cz臋sto arty艣ci, zg艂aszaj膮 si臋 do nas sami, podchodz膮 podczas event贸w lub wysy艂aj膮 nam linki do stron, gdzie prezentuj膮 swoj膮 r贸偶norodn膮 sztuk臋, pocz膮wszy od prac malarskich do koncert贸w muzycznych czy spektakli teatralnych. Wsp贸艂praca mi臋dzynarodowa jest dla nas bardzo wa偶na ze wzgl臋du na sam膮 ide臋, przy艣wiecaj膮c膮 powstaniu galerii, tj. podj臋cie si臋 misji prowadzenia otwartej przestrzeni dla sztuki, a co za tym idzie, odnajdywania dr贸g do wsp贸lnego porozumienia na jej p艂aszczy藕nie. C贸偶 mo偶e by膰 pi臋kniejszego?

Alicja Deroy: Galeria ma charakter mi臋dzynarodowy, tak, wi臋c podczas wydarze艅, jak i w艣r贸d go艣ci, jak to w Brukseli, j臋zyki mieszaj膮 si臋 jak w tyglu. Przenikanie si臋 kultur jest tu na porz膮dku dziennym i nie stanowi najmniejszego problemu. Wspieraj膮c rozw贸j wieloj臋zyczno艣ci i 艣rodowisk wielokulturowych, bardzo ch臋tnie zabieramy ca艂膮 swoj膮 mi臋dzynarodow膮 publiczno艣膰 w rozliczne, coraz to nowe „przygody ze sztuk膮 kreacji”. Cz臋艣膰 wydarze艅 organizowanych w Wherenowhere Art Gallery, realizowana jest w j臋zyku polskim (ojczystym j臋zyku za艂o偶ycieli). Naszymi go艣膰mi s膮 niejednokrotnie ca艂e rodziny a tak偶e grupy przyjaci贸艂, pary i ekipy znajomych. Bardzo cz臋sto s膮 to konfiguracje dwu- lub wieloj臋zyczne. Zdajemy sobie spraw臋, 偶e poprzez j臋zyk, przekazywane s膮 tak偶e warto艣ci, tradycje, kultura; dzi臋ki czemu osoby przebywaj膮ce w mi臋dzynarodowym 艣rodowisku, w spos贸b naturalny przyjmuj膮 funkcjonowanie w dw贸ch lub kilku kulturach za zupe艂nie normalne. Podobnie jak dzieci multikulti, my tak偶e bez wi臋kszego problemu przechodzimy z jednego j臋zyka na drugi i jako szcz臋艣liwi wieloj臋zyczni, podczas m贸wienia czy pisania nie pope艂niamy, wi臋kszej liczby b艂臋d贸w ni偶 艣rednio osoby jednoj臋zyczne. Bior膮c przyk艂ad z dzieci,聽kt贸re darzymy szczeg贸ln膮 sympati膮, z bezgraniczn膮 ciekawo艣ci膮, ch艂oniemy jak g膮bka, wszystko to, co sprzyja wzrostowi kreacji. Pod skrzyd艂ami Galerii, odbywaj膮 si臋 bardzo r贸偶norodne eventy – od koncert贸w, wystaw (malarstwa, rze藕by, instalacji artystycznych, fotografii, r臋kodzie艂a), poprzez prezentacj臋 r贸偶norodnych sztuk teatralnych, performance, pokazy mody, sesje fotograficzne, prezentacje wizualne i poezji, warsztaty, wyk艂ady, panele dyskusyjne, a偶 po wydarzenia wellbeing, oraz te dedykowane dla najm艂odszych i akcje charytatywne. Lista nie jest zamkni臋ta – team Galerii, jak i nasi go艣cie, tak偶e jest mi臋dzynarodowy i w pe艂ni otwarty na nowe wyzwania.

Wherenowhere Art Gallery (Foto. Robert Marzec)

Czy sztuka i przedsi臋biorczo艣膰 mog膮 i艣膰 w parze? Wi臋kszo艣膰 ludzi jednak postrzega to jako skrajne kategorie 偶ycia i biznesu.

Inga Falkowska : Trudno jest pogodzi膰 te dwie kategorie. Niewykluczone, 偶e jest to mo偶liwe. 呕yczy艂abym wszystkim artystom by mogli utrzyma膰 si臋 ze sztuki, aczkolwiek nie nale偶y to do 艂atwych przedsi臋wzi臋膰. My艣l臋, 偶e podstaw膮 ka偶dego sukcesu jest to, by si臋 robi艂o to, co si臋 naprawd臋 kocha a reszta miejmy nadziej臋 przyjdzie z czasem.

Alicja Deroy: Ja natomiast s膮dz臋, 偶e jest to mo偶liwe, bo sztuka i biznes, to cho膰 pozornie odleg艂e od siebie dwa 艣wiaty, mog膮 istnie膰 w absolutnej harmonii i w inspiruj膮cy spos贸b wp艂ywa膰 na siebie, daj膮c sobie wzajemnie wiele korzy艣ci. Wherenowhere Art Gallery to bardzo ciekawy przyk艂ad po艂膮czenia biznesu i sztuki. W jednym budynku znajduje si臋 firma budowlana i galeria, b臋d膮ca organizacj膮 non-profit. Obie inicjatywy prowadzone s膮 w naturalnej symbiozie. Inga i Franciszek Falkowscy, wraz ze swoimi c贸rkami – Victori膮 i Izabel膮, w bardzo spontaniczny i przyjacielski spos贸b, zupe艂nie nie艣wiadomie, pokazuj膮 jak mo偶na prowadzi膰 rodzinny biznes i Galeri臋 Sztuki, a przy tym tw贸rczo 偶y膰. Atmosfera otwarto艣ci i szacunku dla r贸偶norodno艣ci, kreowana przez ka偶dego z cz艂onk贸w tej rodziny, bardzo u艂atwia drog臋 do wzajemnego zrozumienia i usprawnia komunikacj臋 oraz dzia艂ania w zespole. Jestem przekonana, 偶e to, co staje si臋 coraz bardziej poszukiwane i cenione w 艣wiecie, to w艂a艣nie tw贸rcze umys艂y, intuicyjny/ o偶ywczy ogl膮d i niezale偶no艣膰 my艣lenia. Brukselska undergroud鈥檕wa Wherenowhere Art Gallery to w艂a艣nie niezwyk艂e po艂膮czenie tych cech i partnerstwa, pokazuj膮cego, i偶 wczesna intuicja jest cenniejsza ni偶 p贸藕na wiedza.

Jak dzia艂acie i w co si臋 anga偶ujecie teraz kiedy dzia艂anie galerii z oczywistych powod贸w jest mocno ograniczone?

Alicja Deroy: Pandemia zmieni艂a 艣wiat, nie pytaj膮c nikogo o zgod臋. Zostali艣my postawieni przed faktem dokonanym, nikt nie pyta艂 nas czy jeste艣my na to gotowi. Przed nami pi臋trzy艂y si臋 kolejne wyzwania, kt贸rym trzeba by艂o stawi膰 czo艂a. Zwolnili艣my 偶yciowo, jak i spo艂ecznie, ale przede wszystkim zawodowo. Mija艂 kolejny tydzie艅 nowej rzeczywisto艣ci,聽przywykli艣my ju偶 do zmian i zacz臋li艣my t臋skni膰 za wsp贸lnymi dzia艂aniami w obszarze kultury, sztuki i kreacji. Nie pami臋tam dok艂adnie, w kt贸rym momencie nadszed艂 czas, dostosowania si臋 do nowych zasad – przej艣cia z etapu wyparcia i niedowierzania do etapu aktywnego poszukiwania nowych mo偶liwo艣ci komunikowania si臋 Galerii z odbiorcami i eksperymentowania nowych rozwi膮za艅. Z pewno艣ci膮 nast膮pi艂 on po kilku g艂臋bokich rozmowach zespo艂u, kt贸re pomog艂y nam pokona膰 op贸r, coraz to bardziej przybli偶aj膮c nas do punktu zwrotnego, w kt贸rym, doszli艣my do wsp贸lnego wniosku, 偶e 艣wiat wirtualny nie ma granic a Wherenowhere Art Gallery, jest i b臋dzie, dla ka偶dego zawsze otwarta.

Oswajaj膮c si臋 z sytuacj膮, wr贸cili艣my do 藕r贸d艂a, wsp贸lnie definiuj膮c jakim miejscem jest Galeria Wherenowhere, jakie cele nam przy艣wiecaj膮, dlaczego w niej dzia艂amy i jakie towarzysz膮 nam przy tym emocje. Powr贸t do „mikrochwil rado艣ci”, kt贸re przywo艂ywali艣my, wspominaj膮c nasze wsp贸lne dzia艂ania, na nowo doda艂 nam skrzyde艂 a Pegaz z naszego logo, nie m贸g艂 si臋 ju偶 doczeka膰, kogo przyjmie pod swoje skrzyd艂a. Tak rozpocz膮艂 si臋 proces reorganizacji pracy Wherenowhere Art Gallery na nowych zasadach.聽 Odwiedzaj膮c profile r贸偶nych tw贸rc贸w, artyst贸w czy organizacji, cz臋sto zdarza艂o mi si臋, 偶e nie odnajdywa艂am 聽na nich informacji o tym, kim s膮. Pomy艣la艂am wi臋c, 偶e nie tylko ja nie mam ochoty traci膰 czasu na zgadywanie, czym si臋 kto zajmuje, w czym pomaga, czego potrzebuje. Dlatego te偶 w pierwszej kolejno艣ci przejrzeli艣my sw贸j profil i przygotowali艣my prezentacj臋 Galerii (w kilku j臋zykach), kt贸ra nie budzi 偶adnych w膮tpliwo艣ci – pozwala poczu膰, jakim miejscem jeste艣my.

Zauwa偶yli艣my, 偶e w oczekiwaniu na „lepsze czasy”, nie tylko mo偶emy pozostawa膰 w aktywnym kontakcie ze spo艂eczno艣ci膮 Galerii, ale tak偶e proponowa膰 naszym odbiorcom zupe艂nie nowe tre艣ci a do wsp贸艂pracy zaprasza膰 niemal ka偶dego, kogo sobie tylko wymarzymy. W tym celu potraktowali艣my social media, jako u偶yteczne narz臋dzie, kt贸re pomaga nam, dzi艣 dociera膰 nie tylko do Polek i Polak贸w na ca艂ym 艣wiecie. Wybrali艣my jedn膮 platform臋 i w艂a艣nie tam, 艣rednio dwa razy w tygodniu, proponujemy rozgo艣ci膰 si臋 naszym odbiorcom by wsp贸lnie ucztowa膰. Wspieramy starannie wyselekcjonowane przez nas wydarzenia. Zdajemy sobie spraw臋, 偶e aby zaistnie膰 w g艂owach naszych odbiorc贸w, trzeba mie膰 konkretny przekaz. Wybrali艣my wi臋c obszary, z kt贸rymi b臋dziemy si臋 kojarzy膰.聽 Nast臋pnie skupili艣my si臋 na tym, aby „robi膰 to” coraz lepiej z ka偶dym materia艂em i dociera膰 do coraz wi臋kszej grupy subskrybent贸w. Same liczby to niejako sens sam w sobie, ale poniewa偶 uwa偶amy, 偶e w 偶yciu najzdrowsza jest r贸wnowaga, kt贸ra jest koniecznym warunkiem, kt贸ry prowadzi nas do spe艂nienia, staramy si臋 uwa偶nie dobiera膰 repertuar i otoczenie, bo najwa偶niejsze jest dla nas to, jak ostatecznie si臋 z tym czujemy.

Ponadto, aby nie sta膰 w miejscu, pomaga nam dbanie o relacje z osobami, kt贸re ju偶 艣wietnie sobie radz膮 w powi膮zanych obszarach. Zacz臋li艣my od budowania z nimi relacji poprzez komentowanie i udost臋pnianie ich tre艣ci. W naturalny spos贸b zwr贸cili艣my na siebie uwag臋, dostaj膮c szans臋 zaistnienia w ich 艣wiadomo艣ci. W ten spos贸b zauwa偶y艂a nas r贸wnie偶 spo艂eczno艣膰 tych os贸b, a Galeria zyskuje rozpoznawalno艣膰. Trzymaj膮c „r臋k臋 na pulsie”, aktywnie poszukujemy oryginalnych wydarze艅. Proponujemy i otrzymujemy r贸偶norodne rozwi膮zania. Pozostaj膮c w kontakcie, 艂atwiej kooperowa膰 z naszymi dotychczasowymi, nowymi i potencjalnymi partnerami, kt贸rym w obecnych czasach, oferujemy mi臋dzynarodowy patronat nad konkretnym wydarzeniem wed艂ug zasady win-win.

Postawili艣my na rzeteln膮 komunikacj臋: wsp贸lnie ustalamy zasady wsp贸艂pracy, a nast臋pnie usprawniamy procesy i dopasowujemy je do aktualnych mo偶liwo艣ci.聽Dzia艂amy w z tym, co mamy tu i teraz. Nie czekamy, nie odk艂adamy na p贸藕niej, reagujemy na bie偶膮co. Trwaj膮c z nasz膮 rozrastaj膮c膮 si臋 publiczno艣ci膮, w ten niepewny czas, jeste艣my pracowici, kreatywni, otwarci na nowe, ch臋tnie si臋 uczymy, s艂uchamy, zadajemy pytania i szukamy optymalnych rozwi膮za艅.

Patrzymy na czas epidemii, z wdzi臋czno艣ci膮, jak na szans臋, na otwarcie nowych mo偶liwo艣ci i rozw贸j kreatywno艣ci. Jednocze艣nie czujemy, 偶e wszyscy jeste艣my po艂膮czeni. Serce podpowiada nam, 偶e: to od Ciebie i ode mnie i od nas, zale偶y jaki b臋dzie ci膮g dalszy. Zacznijmy od projektowania swojego my艣lenia, by 偶y膰 w przestrzeni serca, dokonywa膰 dobrych wybor贸w, kt贸re s艂u偶膮 nam i naszemu otoczeniu. Ju偶 teraz zapraszamy do 艣wiata tw贸rczej inspiracji: www.facebook.com/wherenowheregallery

***

Foto Lag Photography
Foto Lag Photography

Inga Falkowska – to interdyscyplinarna artystka; jest malark膮, poetk膮, autork膮 instalacji artystycznych „Pi膮ty wymiar” oraz za艂o偶ycielk膮 Wherenowhere Art Gallery w Brukseli, kt贸r膮 prowadzi od 4 lat wraz z m臋偶em Franciszkiem Falkowskim. Ponadto jest projektantk膮 i kreatork膮, unikatowej bi偶uterii artystycznej. Obrazy Ingi Falkowskiej wystawiane by艂y zar贸wno w Belgii jak i poza jej granicami. Do jej znacz膮cych wystaw mo偶na zaliczy膰 wystaw臋, kt贸ra odby艂a si臋 w lutym 2017 roku w Ambasadzie Polskiej oraz w kwietniu 2019 roku w gmachu budynku Parlamentu Europejskiego, gdzie Galeria Artystyczna Wherenowhere znalaz艂a si臋 po艣r贸d聽 dziesi臋ciu najbardziej aktywnie prosperuj膮cych organizacji polonijnych za granic膮, zwi膮zanych z dzia艂alno艣ci膮 kulturaln膮. Jako poetka debiutowa艂a na 艂amach polskiej gazety Agora w 2012 roku, wierszem „S艂o艅ca 艣wi臋ty Sakrament”. Jej poezja ukaza艂a si臋 w kilku antologiach: „Poci膮g naszego wieku” ,”Popl膮tane 艢cie偶ki”, „Klinika Strachu „. Jest laureatk膮 nagrody pracy organicznej聽 imienia Mari Konopnickiej za wk艂ad w rozw贸j i szerzenie kultury polskiej na obczy藕nie. W 2019 roku otrzyma艂a wyr贸偶nienie i statuetk臋 z r膮k kapitu艂y, kt贸rej przewodnicz膮cym jest Dariusz Lebioda, prezes Bydgosko – Toru艅skiego Zwi膮zku Literat贸w Polskich. Przez kilka lat zwi膮zana mocno z organizacj膮聽 mi臋dzynarodow膮 w Antwerpii,聽 rozwija艂a sw贸j kunszt artystyczny, wsp贸艂pracuj膮c z artystami r贸偶nych聽 narodowo艣ci, mi臋dzy innymi z rosyjsk膮 pianistk膮, kompozytork膮 Olg膮 Mentchik. Wsp贸艂praca zaowocowa艂a wsp贸lnym programem s艂owno- muzycznym na podstawie tekst贸w Ingi Falkowskiej t艂umaczonych na j臋zyk rosyjski i niderlandzki. Obecnie pracuje nad wsp贸lnym projektem z fotograf Aleksandr膮 Rowick膮. Trwaj膮 prace nad jej now膮 ksi膮偶k膮. Pod poni偶szymi linkami znajduj膮 si臋 kreacje artystyczne Ingi Falkowskiej:
www.facebook.com/Inga-art-2510176409209065/
www.facebook.com/inga.jewellery.9

Alicja Deroy – event manager i creative writer Wherenowhere Art Gallery. Zajmuje si臋 projektowaniem sytuacji tw贸rczych. Pasjonatka kojarzenia, organizowania i planowania intuicyjnego. 艁膮czy swoje polskie korzenie z do艣wiadczeniem pracy w 艣rodowisku mi臋dzynarodowym. Absolwentka wy偶szych studi贸w dziennikarskich w specjalizacji komunikacja spo艂eczna a tak偶e podyplomowych studi贸w z zakresu pozyskiwania i zarz膮dzania projektami. Adeptka tw贸rczych warsztat贸w Laboratorium Edukacji Tw贸rczej CSW, Rocznej Szko艂y Regressingu庐 Moniki Wi臋ch. Uczestniczka szkole艅 i webinari贸w z zakresu:聽 artcoachingu, psychologii procesu, porozumienia bez przemocy, psychobiologii. Obywatelka wszech艣wiata, kolekcjonerka „mikrochwil rado艣ci”, kt贸ra 偶yje w przestrzeni serca. Pog艂臋bianie 艣wiadomo艣ci emocjonalnej i efektywno艣ci 偶yciowej w oparciu o najnowsz膮 wiedz臋 z zakresu neuropsychologii,聽 genetyki i komunikacji interpersonalnej oraz japo艅ska filozofia wabi-sabi to, to, co j膮 najbardziej interesuje. Praktykuje Koherencj臋 Serca z Ma艂gorzat膮 Marczewsk膮, Feldenkrais庐 z Anne-Rose Goyet oraz PortDeBras庐.

Strona Wherenowhere Art Gallery www.facebook.com/wherenowheregallery
Kontakt:聽
messenger: m.me/wherenowheregallery
e-mail: wherenowhereart@gmail.com

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close