Młoda dziewczyna z tabletem (Foto. Canva Pro)

Ruszają warsztaty Uniwersytetu Sukcesu w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie

Już po raz czwarty odbędą się 5-dniowe warsztaty motywacyjno-rozwojowe dla młodych kobiet (18-25 lat), które chcą związać swoją przyszłość zawodową z branżą programistyczną lub marketingową. Warsztaty te są częścią rocznego programu edukacyjnego - Uniwersytet Sukcesu - prowadzonego od 3 lat przez Fundację Digital University i kierowanego do kobiet z trudniejszym startem życiowym. Poza zajęciami edukacyjno-rozwojowymi uczestniczki czekają indywidualne spotkania z doradcami hr oraz ekspertami z branży IT i digital marketingu, profesjonalna sesja zdjęciowa, kolacje networkingowe i wsparcie motywacyjne ze strony absolwentek poprzednich edycji, a także Iwony Guzowskiej i Jowity Michalskiej.

5 dni rozwoju, inspiracji i integracji

W czasie 5-dniowych warsztatów motywacyjno-rozwojowych, uczestniczki Uniwersytetu Sukcesu poznają swoje mocne strony i nauczą się je wykorzystywać na co dzień. Zdobędą wiedzę z podstaw prawnych niezbędnych do działania w obszarze nowych technologii. Dowiedzą się jak pisać CV
i prezentować się na rozmowie kwalifikacyjnej, jak planować swoją karierę i rozwój zawodowy. Zobaczą które profesje cyfrowe najlepiej odpowiadają ich naturalnym predyspozycjom i zainteresowaniom.
W jakich branżach mogą się realizować i jakie kursy specjalistyczne wybrać (Java, Fronted Developer, Digital Marketing) – opowiedzą im o nich pracownicy czołowych firm technologicznych.

Warsztaty motywacyjno-rozwojowe to czas nastawiony na odkrywanie i rozwój swoich talentów. Jest to jedyna część programu, która odbywa się stacjonarnie. Uczestniczki nawiązują cenne relacje, a my poznajemy je, dzięki czemu wiemy jakie dodatkowe kursy i zajęcia im zaproponować, aby pomóc im w realizacji głównego celu. Jest nim zdobycie atrakcyjnego zawodu w obszarze IT lub digital marketingu. Doświadczenie z ostatnich lat pokazuje, że ten program jest naprawdę skuteczny. Absolwentki często pracują w wybranych zawodach, co utwierdza nas w przekonaniu, że warto realizować kolejne edycje.

Na sukces programu wpływa wiele czynników. Jednym z nich jest zaangażowanie partnerów
i pracowników. W Uniwersytecie Sukcesu uczestniczki na każdym etapie mają kontakt z praktykami- specjalistami z branży IT i marketingowej. Od początku wiedzą na jakie zarobki mogą liczyć po ukończeniu programu i jakie kryteria muszą spełnić, aby dostać pracę na wymarzonym stanowisku. Każda uczestniczka ma swojego mentora, który wprowadza ją w świat zawodu, do którego przygotowuje się na specjalistycznych kursach.

Kiedy odbędą się warsztaty?

Warsztaty odbędą się w trzech miastach: Warszawie (4-8.07; 25-29.07), Wrocławiu (11-15.07) i Krakowie (18-22.07).

Uniwersytet Sukcesu już po raz czwarty

W dotychczasowych trzech edycjach wzięło udział ponad 220 uczestniczek, które kształciły się
w zakresie programowania, digital marketingu, SCRUM i wiedzy o cyberbezpieczeństwie. W tym roku do programu zakwalifikowały się 72 uczestniczki, chociaż chętnych było niemal trzy razy więcej. Rekrutacja trwała od początku marca do końca maja – kandydatki odbywały rozmowy rekrutacyjne
z koordynatorką projektu i zaliczały kurs online z kompetencji cyfrowych.

Uniwersytet Sukcesu został stworzony z myślą o wychowankach domów dziecka i placówek opiekuńczo wychowawczych, które mają utrudniony dostęp do atrakcyjnych zawodów cyfrowych. Z czasem program otwarto dla młodych kobiet z trudną sytuacją życiową – w tym roku zapis ten obejmuje także Ukrainki, które przyjechały do Polski z powodu wojny w ich kraju. Rekrutacja dla obywatelek Ukrainy wciąż trwa – grupa ruszy, gdy zbierze się odpowiednia liczba chętnych.

Uniwersytet Sukcesu – edukacyjny program zawodowy skierowany do młodych kobiet, które wchodzą na rynek pracy, a także poszukują swojej drogi zawodowej i pasji. Program skupia się głównie na podopiecznych opuszczających domy dziecka, placówki opiekuńczo-wychowawcze oraz osobach znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej lub osobistej. W IV edycji do programu zapraszamy także Ukrainki, które opuściły swój kraj  na skutek działań wojennych.

Organizator: Fundacja Digital University
Partner główny:
Nationale-Nederlanden.
Partnerzy strategiczni: Bayer, Fundacja InterCars.
Partnerzy: Elavon, Havas Media, Cisco, Fundacja Cyberium, Puro Hotels, Altkom Akademia S.A., Ocado, OEX, Kancelaria Prawna BWHS, Szkoła Psychoterapii Gestalt, Lumina Learning, SSW Pragmatic Solutions.
Partnerzy wspierający: Polskie Stowarzyszenie Mentoringu, Quality of Life, Firmy Jutra, Sukces Pisany Szminką, Cyber Women Community, Ekspertki razem, Fundacja Edukacyjna Perspektywy, Fundacja po Drugie i Fundacja Samodzielność od kuchni.
Patroni medialni: Forbes Women, kobieta.pl i INN Poland.pl.