W jakich bran偶ach szuka膰 zlece艅 on-line

W jakich bran偶ach szuka膰 zlece艅 on-line? Oto 10 najpopularniejszych e-zawod贸w!

Dagny Kurdwanowska

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

 

Skoro mo偶esz co艣 zrobi膰 on-line i zaoszcz臋dzi膰 dzi臋ki temu czas na dojazd oraz pieni膮dze, to warto skorzysta膰 z okazji. Robi tak coraz wi臋cej ludzi. Ostatnie badania pokazuj膮, 偶e ju偶 93% Polak贸w robi zakupy przez Internet. Ale zakupy to nie wszystko. On-line chcemy konsultowa膰 diet臋, wybiera膰 miejsca na urlopy i rozlicza膰 dokumenty ksi臋gowe. W jakich bran偶ach szuka膰 zlece艅 on-line? Oto 10 najpopularniejszych e-zawod贸w!*

Zakupy w sieci, czyli potrzebny E-handlowiec

艢wiatowy handel przenosi si臋 do Internetu. Z badania 鈥濼ech Trends 2017. The kinetic enterprise鈥 firmy Deloitte wynika, 偶e 艣redni dzienny czas, jaki Polacy sp臋dzaj膮 w sieci to 4,4 godz. (na komputerach) oraz 1,3 godz. (na urz膮dzeniach mobilnych). W 2016 roku aktywnych u偶ytkownik贸w stron social media by艂o ok. 14 mln. Ten trend przenosi si臋 na pozostawianie w internetowych sklepach realnie zarobionych pieni臋dzy. Z globalnych analiz wynika, 偶e 56 cent贸w z ka偶dego dolara wydawane jest w艂a艣nie w e-handlu.

Jednocze艣nie, jak wynika z raportu firmy doradczej, wiele firm wci膮偶 ma problem ze skutecznym reagowaniem na zmiany, kt贸rych oczekuj膮 klienci. Mowa o dostosowaniu sprzeda偶y do cyfrowego 艣wiata. W艂a艣nie dlatego jednym z popularnych e-zawod贸w jest internetowy handlowiec.

Chcia艂abym wyjecha膰 do鈥 – pomo偶e internetowy doradca turystyczny

鈥濪zie艅 dobry, jakiej wycieczki szukasz鈥 – pyta doradca przy wyborze oferty na urlop. Coraz cz臋艣ciej robi to nie w rozmowie twarz膮 w twarz, ale na czacie. Doradca turystyczny mo偶e pracowa膰 w dowolnym miejscu w Polsce czy na 艣wiecie, zar贸wno dla biura podr贸偶y, jak i dla serwisu podr贸偶niczego. To praca w stu procentach online. Wa偶ne, aby doradca potrafi艂 idealnie podpowiedzie膰 nam kierunek wyjazdowy i dobra膰 ofert臋 skrojon膮 na nasz膮 kiesze艅.

Kilka zb臋dnych kilogram贸w? E-dietetyk pomo偶e co艣 z tym zrobi膰

Polacy masowo si臋 odchudzaj膮 i coraz cz臋艣ciej nie robi膮 tego na w艂asn膮 r臋k臋. Z bada艅 ARC Rynek i Opinia wynika, 偶e 59 proc. os贸b spotka艂o si臋 z dietetykiem osobi艣cie, a 29 proc. wybra艂o konsultacj臋 online. Poza tym cz臋艣膰 os贸b przyzna艂a, 偶e korzysta艂a zar贸wno z porad online, jak i z kontaktu bezpo艣redniego. Te liczby b臋d膮 ros艂y, gdy偶 coraz wi臋ksza liczba Polak贸w ma problemy z nadwag膮.

Snapchat, Insta czy Facebook? Doradzi specjalista social media

鈥濿raz z rozwojem medi贸w spo艂eczno艣ciowych przybywa ofert pracy dla specjalist贸w social media.鈥 鈥 zauwa偶a Aleksandra Poche膰, ekspertka serwisu rekrutacyjnego Monster Polska. G艂贸wnym zadaniem takiego specjalisty jest stworzenie odpowiedniego wizerunku marki na Facebooku, Instagramie czy Twitterze. Poza tym buduje on relacj臋 z konsumentami, kt贸ra 艂膮czy elementy PR, marketingu i reklamy. Jednocze艣nie wa偶ny jest autentyzm, gdy偶 internauci bardzo szybko wychwytuj膮 niesp贸jne dzia艂ania wizerunkowe firmy. Bardzo cz臋sto to praca dla m艂odych, kt贸rzy czuj膮 klimat social media.

Potrzebne SEO? Zajmie si臋 tym pozycjoner stron internetowych

Pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania Google to jedno z wa偶niejszych zada艅, kt贸re stoi przed firmami oraz organizacjami. Zatrudniaj膮 wi臋c specjalist贸w SEM i SEO, kt贸rych zadaniem jest stworzenie jak najlepiej widocznej strony. Sowicie im p艂ac膮, ale te偶 cz臋sto pozwalaj膮, aby praca by艂a wykonywana zdalnie.

Klasyka pracy on-line, czyli grafik komputerowy zawsze potrzebny

Od lat jeden z najpopularniejszych e-zawod贸w, kt贸ry bardzo cz臋sto wykonuj膮 freelancerzy. Jednocze艣nie graficy komputerowi s膮 jedn膮 z lepiej zarabiaj膮cych grup zawodowych. Ze wzgl臋du na fakt, 偶e ich praca wymaga tw贸rczego podej艣cia do zada艅, pracuj膮 cz臋sto w niestandardowych godzinach i zdalnie.

Potrzebne tre艣ci? To zadanie dla eksperta od content marketingu lub media workera

Osoba pracuj膮ca w mediach, kt贸ra z jednej strony wymy艣li quiz, galeri臋, a z drugiej strony napisze kr贸tk膮 depesz臋 na stron臋. Czasem media workerzy zwi膮zani s膮 z jedn膮 redakcj膮, a czasem wsp贸艂pracuj膮 z kilkoma. Zapotrzebowanie na media worker贸w 艂膮czy si臋 ze zmianami, jakie zachodz膮 w mediach. Praca w redakcjach coraz rzadziej zapewnia etat, to raczej praca zadaniowa.

Konferencja prasowa on-line? Potrzeba E-PRowca

W momencie, w kt贸rym tradycyjne konferencje zast臋powane s膮 on-line’owymi, spotkania – wymian膮 maili, a kontakt z klientem 鈥 spotkaniem w wirtualnej plac贸wce, ro艣nie tak偶e zapotrzebowanie na e-PRowc贸w. To w艂a艣nie oni, obok webdesigner贸w, e-marketingowc贸w czy programist贸w webowych, tworz膮 wirtualny byt firm.

Wszystko mo偶na dzi艣 robi膰 on-line 鈥 tak偶e ksi臋gowo艣膰

Do niedawna tradycyjny zaw贸d, kt贸ry kojarzy艂 si臋 z tonami dokumentacji. Wraz z rozwojem program贸w komputerowych, kt贸re umo偶liwiaj膮 prowadzenie rachunkowo艣ci online oraz wzrostem popularno艣ci e-faktur, coraz 艂atwiej t臋 prac臋 wykonywa膰 zdalnie.

Program na biznes 鈥 przyda si臋 sprawdzony programista

鈥濸opularny i dobrze op艂acalny zaw贸d, kt贸ry pozwala na niezale偶no艣膰, je艣li chodzi o miejsce jego wykonywania. Najlepsi programi艣ci dostarczaj膮 produkt do firm, mimo 偶e nie przebywaj膮 na co dzie艅 w siedzibie.鈥 鈥 radzi Aleksandra Poche膰, ekspertka serwisu rekrutacyjnego Monster Polska.

Jeszcze kilka lat temu, osoba pracuj膮ca z domu, przez internet, by艂aby traktowana jak kto艣, kto raczej dorabia ni偶 zarabia. Dzi艣 praca wykonywana w wirtualnym 艣wiecie jest dobrze wynagradzana. Co wi臋cej, wci膮偶 ro艣nie na ni膮 zapotrzebowanie.

*Zestawienie przygotowa艂 serwis MonsterPolska.pl – internetowy serwis pracy o mi臋dzynarodowym zasi臋gu, oferuj膮cy dost臋p do ponad 4,5 miliona ofert pracy w ponad 40 krajach

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close