Wejd藕 do nowej bran偶y z Woman Update

G艂贸wnie kobiety (61%) pracuj膮 w sektorach, kt贸re najbardziej ucierpia艂y w wyniku wprowadzenia obostrze艅 zwi膮zanych z pandemi膮 i w znacznie wi臋kszym stopniu ni偶 m臋偶czy藕ni, odczu艂y zmniejszenie wynagrodze艅. Tegoroczna kampania Women Update 2021 pokazuje inspiruj膮ce historie kobiet, kt贸re pomimo r贸偶nych barier zdecydowa艂y si臋 na zmian臋.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Badania pokazuj膮, 偶e g艂贸wnie kobiety (61%) pracuj膮 w sektorach, kt贸re najbardziej ucierpia艂y w wyniku wprowadzenia obostrze艅 zwi膮zanych z pandemi膮 i w znacznie wi臋kszym stopniu ni偶 m臋偶czy藕ni, odczu艂y zmniejszenie wynagrodze艅[1]. Dodatkowo zaledwie 19% kobiet jest zadowolonych ze swojej sytuacji zawodowej, 29% boi si臋 zmiany pracy, a 23% wskazuje brak wiary w siebie jako g艂贸wn膮 przeszkod臋 stoj膮c膮 na drodze do poprawy swojej sytuacji zawodowej[2]. Tegoroczna kampania Woman Update jest odpowiedzi膮 na te wyzwania. Jej celem jest dodanie kobietom odwagi i pewno艣ci siebie do wyj艣cia poza dotychczasowe ramy, zach臋canie ich do zdobywania kompetencji cyfrowych oraz wej艣cia do IT - bran偶y, kt贸ra ma szans臋 zapewni膰 im lepsz膮 i stabilniejsz膮 przysz艂o艣膰 zawodow膮.

Woman Update 2021

G艂贸wn膮 osi膮 tegorocznej kampanii s膮 inspiruj膮ce historie kobiet, kt贸re mimo r贸偶nych barier, m.in. wieku, niepe艂nosprawno艣ci czy humanistycznego wykszta艂cenia, podj臋艂y decyzj臋 o wyj艣ciu z dotychczasowych ram i zmianie bran偶y.

„Poprzez pokazanie ich historii chcemy przekona膰 inne kobiety, 偶e takie rzeczy, jak wiek czy dotychczasowe do艣wiadczenie, nie stoj膮 na przeszkodzie w zmianie pracy i聽przebran偶owieniu si臋, a cz臋sto mog膮 stanowi膰 atut w rozpocz臋ciu zupe艂nie nowej,聽bardziej satysfakcjonuj膮cej 艣cie偶ki zawodowej”聽–聽m贸wi膮 Beata Jarosz i Joanna Pruszy艅ska-Witkowska, inicjatorki kampanii Woman Update聽i za艂o偶ycielki Future Collars

Pandemia, a sytuacja kobiet na rynku pracy

Ostatni rok pog艂臋bia trudno艣ci, kt贸rych do艣wiadczaj膮 kobiety na rynku pracy na ca艂ym 艣wiecie. Zgodnie z raportem World Economic Forum wyr贸wnanie pozycji kobiet i m臋偶czyzn zajmie o pokolenie d艂u偶ej, ni偶 wynika艂o to z poprzednich wylicze艅 ekspert贸w. Do osi膮gni臋cia r贸wno艣ci mi臋dzy kobietami i m臋偶czyznami potrzeba ponad 130 lat[3]. Polska zajmuje w tym rankingu 75 miejsce w艣r贸d 156 pa艅stw. Dodatkowo, wed艂ug najnowszego badania o艣rodka DELab Uniwersytetu Warszawskiego, dwie na聽pi臋膰 kobiet (41%) czuje si臋 przeci膮偶onych pandemi膮 i wprowadzanymi聽obostrzeniami, za艣 jedna na pi臋膰 (18%) bole艣nie odczu艂a izolacj臋 spo艂eczn膮.聽Pandemia oddzia艂uje r贸wnie偶 negatywnie na ich kondycj臋 fizyczn膮: ponad jedna trzecia kobiet (35%) zauwa偶a, 偶e zbyt wiele godzin pracy przed komputerem powoduje problemy zdrowotne (cz臋stsze b贸le kr臋gos艂upa, k艂opoty ze wzrokiem).[4] Co聽wi臋cej, to kobiety w znacznie wi臋kszej mierze ni偶 m臋偶czy藕ni s膮 obci膮偶one prac膮聽wychowawcz膮 i opieku艅cz膮, co negatywnie odbija si臋 na ich kondycji聽psychofizycznej. Opr贸cz tego, dwie trzecie kobiet uwa偶a, 偶e kobiety i m臋偶czy藕ni聽nie s膮 r贸wno traktowani przez pracodawc贸w w Polsce (67%). Niemal dwie trzecie聽ankietowanych twierdzi, 偶e kobiety nie maj膮 r贸wnych m臋偶czyznom szans rozwoju聽zawodowego (63%) ani mo偶liwo艣ci awansu (64%)[5].

„W Huawei od dawna wspieramy kobiety w d膮偶eniu do rozwoju i osi膮gania sukces贸w w bran偶y nowych technologii. Celem inicjatyw, kt贸re podejmujemy, jest walka z wykluczeniem, wspieranie r贸wnego dost臋pu do edukacji i mo偶liwo艣ci, jakie daje cyfrowy 艣wiat, a tak偶e inspirowanie kobiet do rozpoczynania kariery w sektorze ICT. Dzi艣 kobiety stanowi膮 jedynie 20-25% pracownik贸w firm technologicznych. Oznacza to olbrzymi niewykorzystany potencja艂 kadrowy, wynikaj膮cy wy艂膮cznie ze stereotyp贸w, jakie naros艂y wobec zawod贸w in偶ynieryjno-technicznych. Dlatego tak istotne jest organizowanie dzia艂a艅, kt贸re mog膮 utwierdza膰 kobiety w przekonaniu, 偶e nowe technologie to jak najbardziej ich 艣wiat. Zale偶y nam, aby kobiety by艂y nie tylko u偶ytkowniczkami, ale te偶 wsp贸艂tw贸rczyniami produkt贸w i rozwi膮za艅 ICT” – m贸wi Ryszard Hordy艅ski, Dyrektor ds. Strategii i Komunikacji, Huawei Polska.

Wejd藕 do nowej bran偶y z Woman Update

Podczas tegorocznej edycji kampanii Woman Update b臋dzie mia艂a miejsce premiera drugiej cz臋艣ci e-poradnika Przejd藕 przemian臋 z Woman Update鈥 autorstwa Magdaleny Nowackiej, jednej z ambasadorek kampanii, kt贸ra po wielu latach pracy jako specjalistka ds. szkole艅 i rozwoju, zmieni艂a zaw贸d i obecnie spe艂nia si臋 jako scrum masterka. Celem e-booka jest pomoc w odkryciu swoich mocnych stron oraz wykonaniu pierwszego kroku do zmiany 偶ycia na lepsze. W ramach zaplanowanych wydarze艅 odb臋dzie si臋 cykl 7 spotka艅 online Wyjd藕 poza ramy鈥, podczas kt贸rych zaproszone ekspertki b臋d膮 rozmawia膰 o tym, jak pokona膰 bariery w wej艣ciu do IT i zmieni膰 艣cie偶k臋 zawodow膮. Podczas 7 spotka艅 swoje inspiruj膮ce historie opowiedz膮 ambasadorki tegoroczej edycji kampanii, kt贸re po wielu latach pracy w innej bran偶y postanowi艂y spr贸bowa膰 swoich si艂 w IT. W kolejnych spotkaniach swoj膮 wiedz膮 podziel膮 si臋 rekruterki IT, kt贸re opowiedz膮 o tym, jak wykorzysta膰 swoje dotychczasowe do艣wiadczenie na nowej drodze zawodowej. Zaplanowano r贸wnie偶 warsztaty z podstaw programowania z jedn膮 z ambasadorek kampanii – Sylwi膮 B艂ach – programistk膮, pisark膮 i blogerk膮, uznan膮 przez Fundacj臋 Integracja za jedn膮 ze 100 najbardziej wp艂ywowych os贸b z niepe艂nosprawno艣ci膮 w Polsce. Nie zabraknie tak偶e spotka艅 z mentork膮, coachem i trenerk膮 biznesu – Ma艂gorzat膮 Marczewsk膮 – na temat metod pomagaj膮cych radzi膰 sobie z l臋kiem zwi膮zanym ze zmian膮 pracy oraz sposob贸w na budowanie pewno艣ci siebie. Na stronie www.womanupdate.org wszyscy przez ca艂y rok mog膮 korzysta膰 z darmowych lekcji kompetencji przysz艂o艣ci, s艂ucha膰 inspiruj膮cych podcast贸w z liderkami IT oraz zrobi膰 test kompetencji.

„Rzeczy, kt贸re wczoraj by艂y pewnego rodzaju innowacj膮, dzi艣 s膮 nasz膮 codzienno艣ci膮. To zdanie obrazuje tempo towarzysz膮cych nam zmian, a jest ono tak wysokie, 偶e coraz trudniej nam聽przewidywa膰 przysz艂o艣膰. Nie oznacza to jednak, 偶e nie mo偶emy si臋 przygotowa膰 na聽wyzwania, jakie ze sob膮 niesie, a najlepszym sposobem jest edukacja i rozw贸j聽nowych kompetencji. Zw艂aszcza ostatni rok pokaza艂 nam, jak bardzo potrzebujemy聽wiedzy. Walka z pandemi膮 to triumf nauki, bo to w艂a艣nie dzi臋ki niej i rozwojowi聽wiedzy 艣wiat m贸g艂 stawi膰 czo艂o tej sytuacji. Dzi艣 wygranymi s膮 ci, kt贸rzy聽jeszcze przed pandemi膮 nie bali si臋 innowacji i nowo艣ci, kt贸rzy byli gotowi i聽otwarci na zmiany technologiczne. Dlatego zach臋cam do odwagi i otwarto艣ci na聽nowe kompetencje” 鈥 zw艂aszcza te cyfrowe. One s膮 podstaw膮 naszej przysz艂o艣ci – Ewa Ma艂yszko, prezes zarz膮du PFR TFI.

O kampanii WOMAN UPDATE

Celem kampanii Woman Update zorganizowanej przez Future Collars, szko艂臋 kompetencji cyfrowych online, jest dotarcie do kobiet, kt贸re chcia艂yby si臋 przebran偶owi膰, zdoby膰 kompetencje przysz艂o艣ci, a tym samym 鈥 zmieni膰 kurs swojego zawodowego 偶ycia. Kampania dedykowana jest tak偶e tym kobietom, kt贸re dotychczas by艂y wykluczone cyfrowo, ale pod wp艂ywem przyspieszonej rewolucji technologicznej czy te偶 kryzysu post-covidowego, nie maj膮 ju偶 wyj艣cia i dla swojego w艂asnego dobra powinny otworzy膰 si臋 na 艣wiat nowych technologii. Zar贸wno w przypadku jednych, jak i drugich, kampania jest baz膮 praktycznej wiedzy i drogowskazem w kontek艣cie mo偶liwych 艣cie偶ek rozwoju i dalszej kariery. Na potrzeby akcji powsta艂a dedykowana strona – http://womenupdate.org, gdzie znajduj膮 si臋: 2 poradniki dla kobiet, kt贸re chc膮 zdoby膰 kompetencje przysz艂o艣ci, dost臋p do darmowych lekcji z kompetencji cyfrowych, w tym m.in. z zakresu: programowania, social medi贸w, digitalu, liczne materia艂y edukacyjne, wywiady z kobietami, kt贸re przebran偶owienie maj膮 ju偶 za sob膮 oraz liderkami w 艣wiecie IT.

Organizatorem kampanii jestFuture Collars.
Partnerami g艂贸wnymi s膮:BNP Paribas聽Bank Polska,聽Pfizer,聽Santander聽Bank Polska.
Partnerami s膮:聽Huawei,聽PFR TFI,聽Pomorskie,聽Orange,聽NESsT.
Patronat medialny nad kampani膮 obj臋li:Forbes Women,聽Money.pl,聽Kobieta.wp.pl, Fundacja聽Sukcesu Pisanego Szmink膮,聽Think Tank,聽Businesswoman and life

[1] Instytut Analiz Rynku Pracy Sp. z o.o. na zlecenie Polska Agencja Rozwoju Przedsi臋biorczo艣ci (grupa PFR), System Rad ds. Kompetencji (2020) Rynek pracy, edukacja, kompetencje Aktualne
trendy i wyniki bada艅 Grudzie艅 2020, s. 10. Dost臋p: https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/Raport_rynek_pracy_grudzien_2020_ost.pdf

[2] Premiera pe艂nego raportu z badania przygotowanego przez o艣rodek DELab UW nast膮pi we wrze艣niu 2021 r.

[3] World Economic Forum (2021) Global Gender Gap Report 2021. Dost臋p: https://www.weforum.org/reports/global-gender-gap-report-2021

[4] Premiera pe艂nego raportu z badania przygotowanego przez o艣rodek DELab UW nast膮pi we wrze艣niu 2021 r.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close