Wejście w dorosłość młodych dziewcząt | Jak je w tym wesprzeć?

Sephora i Sówka wspierają nowy program Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką dla dziewcząt z domów dziecka. Ty też możesz pomóc!

Dagny Kurdwanowska

Sowa kojarzy się z mądrością, przenikliwością i wiedzą. Urocza lampka w kształcie sówki z kolekcji Once Upon a Night wspiera nowy program Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, którym pomaga dziewczętom z domów dziecka oraz utalentowanym młodym kobietom z rodzin w trudnej sytuacji finansowej. Wiedza, kursy, szkolenia i staże mają pomóc im w lepszym starcie na rynku pracy.

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką i SEPHORA działają na rzecz kobiet już po raz drugi.

Poprzednio, dochód z limitowanej edycji szminki LIPStories wsparł aktywizację zawodową kobiet w całej Polsce. Teraz zbieramy środki na rzecz dziewcząt i młodych kobiet będących w trudnej sytuacji życiowej – przede wszystkim dla dziewcząt z domów dziecka i ubogich rodzin, które wkraczają na rynek pracy. Cały dochód ze sprzedaży lampki-sówki, która dostępna jest już we wszystkich perfumeriach Sephora i na sephora.pl, wesprze nowy projekt Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką – FUN. TECH. FUTURE.

– Dziewczęta opuszczające domy dziecka i rozpoczynające dorosłość są bardzo słabo przygotowane do wchodzenia na rynek pracy. Różne raporty i badania pokazują̨, że brakuje im podstawowej wiedzy, która mogłaby im pomóc w napisaniu CV, znalezieniu pracy lub założeniu własnej działalności. Chcemy przeciwdziałać wykluczeniu i dać im realną szansę na zmianę. Problem dotyczy rocznie ok. 3 tys. dziewcząt – zarówno tych, które decydują się opuścić́ dom dziecka, jak i tych, które po ukończeniu 18 lat pozostają w placówce, by kontynuować naukę.

– mówi Olga Kozierowska, współzałożycielka Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką.

Czym jest FUN. TECH. FUTURE.?

FUN. TECH. FUTURE. to program edukacyjno-zawodowym z elementami job shadowingu i mentoringu, stworzony z myślą o młodych dziewczętach w wieku 18-21 lat, które właśnie wchodzą w dorosłość i potrzebują motywacji, konkretnej wiedzy oraz wsparcia, by zbudować kompetencje potrzebne do wejścia na rynek pracy. Wszystko po to, aby pomóc im w usamodzielnieniu się i ułatwić wejście w dorosłość.

Główne elementy projektu to:
• warsztaty w wybranych lokalizacjach w całej Polsce,
• dedykowane kursy on-line i video pigułki wiedzy,
• płatne staże
• oraz mentoring dla najzdolniejszych uczestników podczas kampusu.

Program FUN.TECH.FUTURE jest realizowany wspólnie z Fundacją Digital University.

Sephora lubi pomagać!

Już po raz drugi w tym roku Sephora wspiera lokalną fundację poprzez sprzedaż dedykowanego produktu w swoich perfumeriach.  – Okres przedświąteczny i świąteczny sprzyja wspieraniu innych i pomaganiu. Mamy nadzieję, że nasza lampka będzie cieszyła się zainteresowaniem klientów, którzy dzięki niej poczują magię świąt i wraz z nami wesprą realizację projektu FUN. TECH. FUTURE. – mówi Małgorzata Dzięcielewska, Dyrektor Marketingu Sephora Polska. – Sephora w Polsce oraz na świecie, dodaje kobietom wiary we własne możliwości. Inspirujemy, uczymy, podpowiadamy jak m.in. poprzez pracę nad własnym wizerunkiem, wejść na rynek pracy. Pomagamy też przekazując swoje biznesowe know how na przykład poprzez wsparcie kobiecych start-upów kosmetycznych, dzięki projektowi Sephora Stands Accelerate. Współpraca z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką silnie wpisuje się w naszą globalna wizję działań CSR – dodaje.

„Sowia lampka” SEPHORA COLLECTION dostępna jest we wszystkich perfumeriach Sephora oraz na www.sephora.pl od listopada do wyczerpania zapasów. Cena produktu: 49 PLN.