Wiedza Nie Ma Płci. Kobiety mają głos, wiedzę i doświadczenie

Dominika Jajszczak

Gdy na świecie rozgorzała pandemia, każdego dnia dziesiątki ekspertów w polskich mediach komentowało bieżące wydarzenia. Wśród nich zabrakło jednak kobiet. Czy to oznacza, że kobiety nie są ekspertkami? Wręcz przeciwnie. Projekt Wiedza Nie Ma Płci, zorganizowany przez Klub Champions of Change na drugą rocznicę jego powstania, to łącznie pięć debat, w których to specjalistki i top menedżerki, zabierają głos.

Teoretycznie, wszyscy jesteśmy równi

Choć – jak pokazują debaty w polskich mediach – tylko mężczyźni mają coś do powiedzenia. Dlaczego kobiety nie są zapraszane do paneli dyskusyjnych i do mediów? Właśnie to zjawisko zainspirowało Klub Champions of Change do zorganizowania, w ramach drugiej rocznicy swojego powstania, cyklu debat Wiedza Nie Ma Płci. Akcja tworzona jest wspólnie z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką.

Ekspertki w cyklu Wiedza Nie Ma Płci

Kilkadziesiąt kobiet biznesu, które zajmują wysokie stanowiska w międzynarodowych firmach. Każda z nich ma wiedzę, doświadczenie, w swojej branży jest autorytetem. Część z nich weźmie udział w cyklu debat Wiedza Nie Ma Płci. Od 9 marca, aż do 6 kwietnia w akcji udział wezmą:

  • Anna Kowalska, Philip Morris
  • Agnieszka Żak, NatWest
  • Kamila Kaliszyk, Mastercard
  • Magda Kotowska-Gawrylczyk, NatWest
  • Katarzyna Majewska, Citi Handlowy
  • Magdalena Gwiaździńska, Microsoft
  • Izabela Jamka, Shell
  • Katarzyna Zawodzińska, Unilever
  • Katarzyna Gawlik, Deloitte
  • Kinga Zacharjasz, Bank BNP Paribas
  • Marta Stasik, MARS
  • Agnieszka Kozar, Philip Morris
  • Anita Rogalska, Philip Morris
  • Iva Georgijew, Deloitte
  • Ela Bonda, NatWest
  • Karolina Białobrzewska, MARS
  • Elżbieta Budzyńska, Unilever
  • Natalia Bożek, Citi Handlowy
  • Barbara Stęchły, Bank BNP Paribas
  • Agnieszka Zarzycka, Microsoft

Debaty – gdzie będzie można je śledzić?

Pierwsza debata startuje już 9 marca. Każde spotkanie będzie można zobaczyć na kanale YouTube Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką. Wszystkie spotkania jako jedyny mężczyzna poprowadzi Jarosław Kuźniar – dziennikarz, CEO Kuźniar Media i Voice House.

O czym będą rozmawiać ekspertki w ramach cyklu Wiedza Nie Ma Płci?

Tematyka będzie oscylować wokół biznesu, pandemii, rzeczywistości postpandemicznej i nowych technologii.

9 marca, debata „Czym jest sukces w świecie pandemii?“

Pandemia zmieniła nasze rozumienie biznesu, sukcesu, strategię stawiania nowych celów. Nagle przeorganizowała rzeczywistość wokół nas. Jak więc dzisiaj nazwiemy sukces? Jak go mierzyć i jak do niego dążyć, pomimo przeszkód?

16 marca, debata „Czy COVID napędza technologię 4.0?

Jeszcze rok temu technologie 4.0. wkraczały w naszą rzeczywistość stopniowo i ostrożnie. Pandemia sprawiła, że nabrały niesamowitej prędkości. Dzisiaj biznes online, roboty, sztuczna inteligencja i dane w chmurze to coś, co napędza nowe biznesy.

23 marca, debata „Przedsiębiorca postpandemiczny“

Jaki będzie przedsiębiorca postpandemiczny? Z jakich narzędzi będzie korzystał? Jak zabezpieczy się przed światowym kryzysem?

30 marca, debata „Sprawiedliwie nie znaczy po równo“

Na czym polega zjawisko włączania (Inclusion)? Czym są przywileje na rynku pracy, jakie są zależności pomiędzy równością w biznesie, a równością w domu i dlaczego sprawiedliwie nie zawsze znaczy po równo?

Ostatnie spotkanie, które odbędzie się 6 kwietnia, to debata fire chat.

Uczestniczki będą dyskutować o tym, jaki będzie świat po pandemii, jaki jest współczesne przywództwo i jak budować stabilność finansową w niestabilnych czasach.

Wspieranie równości i różnorodności jest nie tylko ważną wartością, ale także kwestią o znaczeniu społeczno-gospodarczym. Do tej pory kobiety działały samodzielnie na rzecz zmian. Mamy świadomość, że dziś to już nie wystarczy. Czas, by w zmiany włączyli się także mężczyźni - liderzy, którzy mając władzę, mogą zaangażować w działania i przyspieszyć te zmiany - mówi Olga Kozierowska, prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką.

Wiedza Nie Ma Płci – wciąż musimy mówić o tym głośno

Akcja Wiedza Nie Ma Płci to tylko fragment większej inicjatywy, w której walka o równość toczy się każdego dnia. Właśnie taki jest również zamysł Klubu Champions of Change, którego członkowie chcą zwiększyć liczbę kobiet na ważnych, wysokich stanowiskach oraz dać kobietom głos we wszystkich panelach i dyskusjach biznesowych, które toczą się w mediach i nie tylko.

Cykl debat Wiedza Nie Ma Płci to także zaproszenie do dyskusji o kobietach w biznesie, o tym, czego potrzebują i jak widzą przyszłość, w której patriarchat z wolna chyli się ku upadkowi.

Patronat medialny nad wydarzeniem objął Business Insider Polska.

Przeczytaj także