Jak budować wizerunek eksperta?

Marcelina Mrugalska, HRownia

Jednym z narzędzi, które w tym pomagają są webinaria. Dzięki nim możesz zwiększyć zasięg działania. O zaletach rozwiązania pisze Marcelina Mrugalska.

Ostatnio można zaobserwować rosnącą popularność różnego typu szkoleń online i webinariów. Spotkania online większej grupy osób odbywają się za pośrednictwem webcastów. Można wymienić wiele zalet tego narzędzia, zarówno dla osób biorących w nich udział, jak i prowadzących.

Pokonaj odległość

Niewątpliwą zaletą webinarium jest to, że potrafi połączyć ludzi niezależnie od ich miejsca pobytu. Dzięki temu wiedzą i doświadczeniem mogą dzielić się eksperci z każdego skrawka świata minimalizując koszty podróży. To bardzo duże udogodnienie.

Pokaż się jako ekspert

Szkolenia i webinaria to najlepsze rozwiązanie, aby budować wizerunek eksperta. Dlaczego? Ponieważ głównym celem, dla którego organizujesz webinaria jest dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem w danym obszarze. Ludzie naprawdę to doceniają.

Sprawdź, czy trafiasz do dobrej grupy docelowej

Kolejną, niewątpliwą zaletą webinarium jest to, że po zainteresowaniu i ilości słuchaczy webinarium można wnioskować czy temat jest ważny dla określonej grupy docelowej. Można też przypuszczać, że wszystkie osoby, które zapisały się na webinarium, ale z jakiegoś powodu nie mogły się na nim pojawić, są w pewnym stopniu zainteresowane tematem. Jeśli Twoim głównym celem jest zwiększenie zasięgu swoich usług, warto po webinarium odezwać się do tych osób. Być może będziesz mógł im pomóc i nawiążecie współpracę.

Ale jak to wszystko zrobić?

Organizacja ciekawego webinarium składa się z kilku etapów. Najpierw trzeba znaleźć odpowiednie oprogramowanie, które pozwoli na jednoczesną transmisję głosu i wideo lub pokaz slajdów. Dobrze, gdy posiada możliwość dzielenia pulpitu i nagrywania. Wtedy nagrane szkolenie możesz odtwarzać wielokrotnie, także przy innych okazjach, na przykład wykorzystać najbardziej interesujące fragmenty podczas spotkania biznesowego. Na rynku obecnych jest wiele zagranicznych, ale też polskich narzędzi do tworzenia webinarium. Kolejnym etapem jest odpowiednia promocja – przygotowanie grafiki, którą będzie można promować chociażby w Social Mediach. Ważne, by na tym etapie skupić się na dotarciu do grupy dedykowanej. Dlatego celuj w portale branżowe czy wydawnictwa internetowe. Dobrze jest też wesprzeć promocję poprzez wysłanie zaproszenia do udziału w newsletterze czy napisanie artykułu, który będzie wprowadzeniem do omawianego tematu. Później przygotuj scenariusz wystąpienia i prezentację. Zadbaj o jej wizualny aspekt, ponieważ osoby na webinarium zwracają na to dużą uwagę.

W trakcie…

Upewnij się, że działa głos i to, co chcesz pokazać jest dobrze widoczne dla odbiorców. Mów spokojnie, akcentuj ważne treści. Mimo że dzielą Cię od widzów kilometry, pamiętaj, że przyszli na webinarium, żeby czegoś się nauczyć lub dowiedzieć. Na koniec przygotuj czas na trochę pytań. Możesz też przygotować na przykład landing page z najważniejszymi informacjami z webinarium. To na pewno będzie cenne, dla osób które poświęciły czas na spotkanie z Tobą.

W organizacji webinariów może pomóc Ci firma zewnętrzna. Można skorzystać z usług firm marketingowych, które wszystkim się zajmą.

Marcelina Mrugalska jest ekspertką portalu HRownia.pl