Kobieta przy biurku z laptopem i dokumentami

Jak przenie艣膰 konferencj臋 z tysi膮cem uczestnik贸w do e-pokoi?

dr Patrycja Sosnowska-Buxton

W najbli偶szym czasie zar贸wno najwi臋ksze, wielotysi臋czne konferencje, jak i te ma艂e, bran偶owe wydarzenia organizowane na kilkadziesi膮t os贸b nie odb臋d膮 si臋 ze wzgl臋du na wprowadzenie stanu zagro偶enia epidemicznego. Czy w zwi膮zku z tym platformy internetowe i media spo艂eczno艣ciowe mog膮 wyj艣膰 naprzeciw zaistnia艂ym okoliczno艣ciom? Klucz tkwi nie tyle w przekonaniu si臋 do nowych technologii, co raczej gotowo艣ci ludzi do wprowadzenia zmian w zakresie organizacji wydarze艅 - pisze dr Patrycja Sosnowska-Buxton, dyrektorka strategiczna Wolves Summit, jednej z najwi臋kszych konferencji dotycz膮cych innowacji technologicznych w Europie 艢rodkowo-Wschodniej, kt贸ra z Pa艂acu Kultury przenosi si臋 do e-przestrzeni.

Ta historia zaczyna si臋 od technologii i na niej si臋 ko艅czy. Od pierwszej informacji o epidemii koronawirusa w Chinach do pacjenta zero w Polsce dzieli艂y nas tygodnie. Ju偶 wtedy postanowili艣my r贸wnolegle pracowa膰 nad wersj膮 demo e-konferencji. Z biegiem czasu okaza艂o si臋, 偶e musimy przenie艣膰 ponad dwa i p贸艂 tysi膮ca uczestnik贸w Wolves Summit z Pa艂acu Kultury i Nauki w Warszawie do e-pokoi. Setki startupowc贸w, inwestor贸w i przedstawicieli korporacji przyje偶d偶a na nasz膮 konferencj臋, bo 艂膮cz膮 ich innowacje technologiczne. Decyzj臋 o przeniesieniu do 艣wiata wirtualnego podj臋li艣my na tyle szybko, aby m贸c wersj臋 demo dostosowa膰 do wymog贸w rozm贸w indywidualnych – zapewni膰 kluczowe bezpiecze艅stwo i p艂ynno艣膰 dla dyskusji biznesowych, gdzie pitching robi膮 startupowcy i wyst臋puj膮 m贸wcy z ca艂ego 艣wiata. Z dzisiejszej perspektywy widz臋, jaki labirynt narz臋dzi social mediowych i platform technologicznych prowadzi nas do tego, aby spotkania w e-pokojach by艂y r贸wnie dobre, co wymiana wizyt贸wek w kuluarach konferencji.

Technologie, kt贸rymi zajmujemy si臋 tak d艂ugo, uratowa艂y nasz event. Do Wolves Summit Live u偶ywamy m.in. Hopin.to, Microsoft Teams, YouTube, LinkedIn Live, Facebook Live i Zoom.us. Ka偶de narz臋dzie spe艂nia okre艣lony cel. 艁膮cz膮 ludzi podczas spotka艅 indywidualnych, transmituj膮 dyskusje, mow臋 keynote speakera czy prezentacje na scenie g艂贸wnej. Jak do tego dosz艂o?

Za wielkimi e-wydarzeniami stoj膮 dzi艣 zespo艂y maj膮ce wyobra藕ni臋, jak potrzeby ludzkie uj膮膰 w kodach HTML. Jednym z takich 鈥淚T magician鈥 jest Gareth Lewis, kt贸ry metaforycznie rzecz ujmuj膮c 鈥減rzerzuci艂 korytarze Pa艂acu Kultury鈥 na 艣cie偶ki wirtualnego 艣wiata. Przewodzi艂 zespo艂owi ekspert贸w IT oraz organizator贸w konferencji dbaj膮c o to, aby podczas projektowania nowego eventu nie umkn膮艂 element najwa偶niejszy, czyli odbi贸r finalny uczestnik贸w tzw. 鈥渇eeling鈥. Zaprojektowa艂 i wdro偶y艂 nasze marzenia o tym, jak ma wygl膮da膰 e-konferencja.

Poprzez kontakty ze startupowcami, inwestorami i biznesem jeste艣my na froncie innowacji technologicznych, dlatego widzimy spos贸b, w jaki mo偶na u偶ywa膰 sieci oraz nowy wymiar, w kt贸rym si臋 znajduj膮. Obecna sytuacja odwr贸ci艂a wszystko do g贸ry nogami – zauwa偶am abstrakcyjny zwrot my艣lenia o prostych czynno艣ciach jak wybieranie jedzenia czy sp臋dzanie wolnego czasu – w zdecydowanie wi臋kszym stopniu odbywa si臋 to teraz w sieci. Tak samo my, jako organizatorzy konferencji, musieli艣my przej艣膰 przez to, aby zwizualizowa膰 sobie e-wydarzenie. Nie mieli艣my tyle czasu, ile oczekiwali艣my, ale weszli艣my w ten proces od razu, a teraz mamy poczucie, 偶e jest r贸wnie ekscytuj膮cy, co pe艂ny wyzwa艅. Z dzisiejszej perspektywy wiem, 偶e warto rozmawia膰 z lud藕mi, kt贸rzy prowadz膮 platformy internetowe – kontakty mi臋dzyludzkie s膮 najlepsze. Warto odwa偶y膰 si臋, zadzwoni膰, napisa膰 bezpo艣rednio na LinkedIN. W ci膮gu 15 minut odpowiadali mi m.in. CEO najwi臋kszych platform internetowych. W dobie nowych technologii ludzkie relacje s膮 niezb臋dne, bez nich nie mo偶na zastosowa膰 narz臋dzi odpowiednich do ud藕wigni臋cia tak du偶ego eventu.

Na kilka dni przed e-konferencj膮 o innowacjach technologicznych, ich przysz艂o艣ci, r贸wno艣ci p艂ciowej w biznesie i wielu innych, pojawiaj膮 si臋 pytania, jak finalnie b臋dzie wygl膮da艂 nasz produkt, jak b臋d膮 wygl膮da膰 spotkania, jak paneli艣ci zbriefuj膮 si臋 przed spotkaniem w e-pokoju. Zegar tyka. Pod koniec dnia liczy si臋 dla nas tak naprawd臋 efekt ko艅cowy i odczucia uczestnik贸w konferencji. Czy e-wydarzenie w skali tysi臋cy uczestnik贸w mo偶e by膰 intryguj膮cym prze偶yciem? Czy mo偶e r贸wna膰 si臋 z tradycyjn膮 konferencj膮? A mo偶e to nowe otwarcie i pocz膮tek migracji wszystkich wielkich event贸w do sfery online? Jedno jest pewne, technologia, kt贸ra przy艣wieca naszemu dzia艂aniu od pierwszej edycji Wolves Summit, dzi艣 staje si臋 naszym ko艂em ratunkowym 鈥 chwytamy je z niepokojem, ale i wielk膮 ekscytacj膮, co b臋dzie dalej.

Wi臋cej o Wolves Summit Live oraz mo偶liwo艣膰 zdobycia e-biletu na konferencj臋, kt贸ra odb臋dzie si臋 24-25 marca 2020 znajduje si臋 na stronie poland.wolvessummit.com/pl/bilety.

***

Autork膮 tekstu jest dr Patrycja Sosnowska-Buxton, dyrektorka strategiczna Wolves Summit, jednej z najwi臋kszych konferencji dotycz膮cych innowacji technologicznych w Europie 艢rodkowo-Wschodniej.

Zarejestruj si臋 aby otrzyma膰 newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close