Technologia, kobieta pracuj膮ca na ipadzie

Technologia pomaga Polkom zarz膮dza膰 finansami

Z badania Womenomics, zrealizowanego na zlecenie Mastercard, wynika, 偶e spo艣r贸d wszystkich 12 ankietowanych kraj贸w europejskich, to Polki i Rumunki mi臋dzy 25 a 39 rokiem 偶ycia najbardziej doceniaj膮 znaczenie rozwi膮za艅 technologicznych w zarz膮dzaniu finansami. Zdaniem 47% respondentek z Polski, w codziennych sprawach finansowych technologia odgrywa kluczow膮 rol臋, a dla kolejnych 33% jest wa偶na. Tylko 20% kobiet stwierdzi艂o, 偶e w kwestiach finansowych nie polega na technologii.

Rozwi膮zania cyfrowe wzmacniaj膮 poczucie niezale偶no艣ci

Blisko 70% Polek uwa偶a r贸wnie偶, 偶e kobiety by艂yby bardziej niezale偶ne finansowo, gdyby mia艂y dost臋p do narz臋dzi technologicznych. Takiego zdania jest 艣rednio co druga Europejka (50%).

– Polki doceniaj膮 potencja艂 rozwi膮za艅 cyfrowych i nie tylko nie maj膮 obaw, aby swobodnie z nich korzysta膰, ale pod wieloma wzgl臋dami wiod膮 prym w tym obszarze. Technologia jest postrzegana przez kobiety jako narz臋dzie, kt贸re pozwala na wi臋cej niezale偶no艣ci oraz sprawia, 偶e 偶ycie jest 艂atwiejsze i wygodniejsze 鈥 m贸wi Daria Augu艣cik, dyrektorka ds. rozwoju biznesu e-commerce w Mastercard.

Bank w internecie

Polki przekona艂y si臋 tak偶e do bankowo艣ci online, z kt贸rej korzysta ponad 90% ankietowanych 鈥 to najwi臋cej w艣r贸d wszystkich badanych kraj贸w. Popularno艣ci膮 w艣r贸d kobiet ciesz膮 si臋 aplikacje – zw艂aszcza bankowe (47%) oraz pomagaj膮ce kontrolowa膰 wydatki i oszcz臋dza膰 (40%).

Jak wynika z badania Mastercard, z bankowo艣ci internetowej kobiety korzystaj膮 艣rednio od 5-10 lat (37%). Co trzecia respondentka z Polski przyzna艂a, 偶e pos艂uguje si臋 ni膮 ponad dekad臋 (33%). Co przede wszystkim doceniaj膮 Polki w聽cyfrowym bankowaniu? W pierwszej kolejno艣ci wygod臋 (67%), a聽tak偶e szybko艣膰 (42%), 艂atwo艣膰 dost臋pu (34%) oraz prostot臋 obs艂ugi (30%).

Generacja silvers coraz bardziej online

36% respondentek potwierdzi艂o, 偶e ich matki i babcie obs艂uguj膮 p艂atno艣ci online, a co czwarta z nich korzysta tak偶e z aplikacji do zarz膮dzania swoimi finansami (25%). Mimo to, zdaniem 42% ankietowanych, kobiety z聽poprzednich generacji w ich rodzinie nadal preferuj膮 bankowo艣膰 tradycyjn膮. Wi臋cej ni偶 po艂owa woli robi膰 zakupy w sklepach stacjonarnych (53%), a聽 co dziesi膮ta nigdy nie skorzysta艂a z 偶adnych us艂ug bankowych (10%).

Sk艂onno艣膰 konsument贸w do korzystania z technologii 鈥 nie tylko w obszarze zarz膮dzania finansami, ale r贸wnie偶 w innych obszarach 偶ycia codziennego - ro艣nie wraz ze wzrostem poziomu kompetencji cyfrowych w spo艂ecze艅stwie. 15% Polek, kt贸re wzi臋艂y udzia艂 w badaniu Mastercard Womenomics twierdzi, 偶e starsze pokolenia w ich rodzinie zacz臋艂y obs艂ugiwa膰 p艂atno艣ci internetowe i zakupy online, co pokazuje, 偶e coraz wi臋cej przedstawicieli tzw. silver generation staje si臋 aktywnymi cz艂onkami gospodarki cyfrowej. Aplikacje i narz臋dzia cyfrowe powinny by膰 zatem 艂atwe w obs艂udze i tworzone pod k膮tem wielu r贸偶nych grup odbiorc贸w, oferuj膮c ka偶demu u偶ytkownikowi, bez wzgl臋du na wiek, wyj膮tkow膮 warto艣膰 dodan膮