Technologia, kobieta pracuj膮ca na ipadzie

Technologia pomaga Polkom zarz膮dza膰 finansami

Z badania Womenomics, zrealizowanego na zlecenie Mastercard, wynika, 偶e spo艣r贸d wszystkich 12 ankietowanych kraj贸w europejskich, to Polki i Rumunki mi臋dzy 25 a 39 rokiem 偶ycia najbardziej doceniaj膮 znaczenie rozwi膮za艅 technologicznych w zarz膮dzaniu finansami. Zdaniem 47% respondentek z Polski, w codziennych sprawach finansowych technologia odgrywa kluczow膮 rol臋, a dla kolejnych 33% jest wa偶na. Tylko 20% kobiet stwierdzi艂o, 偶e w kwestiach finansowych nie polega na technologii.

Rozwi膮zania cyfrowe wzmacniaj膮 poczucie niezale偶no艣ci

Blisko 70% Polek uwa偶a r贸wnie偶, 偶e kobiety by艂yby bardziej niezale偶ne finansowo, gdyby mia艂y dost臋p do narz臋dzi technologicznych. Takiego zdania jest 艣rednio co druga Europejka (50%).

– Polki doceniaj膮 potencja艂 rozwi膮za艅 cyfrowych i nie tylko nie maj膮 obaw, aby swobodnie z nich korzysta膰, ale pod wieloma wzgl臋dami wiod膮 prym w tym obszarze. Technologia jest postrzegana przez kobiety jako narz臋dzie, kt贸re pozwala na wi臋cej niezale偶no艣ci oraz sprawia, 偶e 偶ycie jest 艂atwiejsze i wygodniejsze 鈥 m贸wi Daria Augu艣cik, dyrektorka ds. rozwoju biznesu e-commerce w Mastercard.

Bank w internecie

Polki przekona艂y si臋 tak偶e do bankowo艣ci online, z kt贸rej korzysta ponad 90% ankietowanych 鈥 to najwi臋cej w艣r贸d wszystkich badanych kraj贸w. Popularno艣ci膮 w艣r贸d kobiet ciesz膮 si臋 aplikacje – zw艂aszcza bankowe (47%) oraz pomagaj膮ce kontrolowa膰 wydatki i oszcz臋dza膰 (40%).

Jak wynika z badania Mastercard, z bankowo艣ci internetowej kobiety korzystaj膮 艣rednio od 5-10 lat (37%). Co trzecia respondentka z Polski przyzna艂a, 偶e pos艂uguje si臋 ni膮 ponad dekad臋 (33%). Co przede wszystkim doceniaj膮 Polki w聽cyfrowym bankowaniu? W pierwszej kolejno艣ci wygod臋 (67%), a聽tak偶e szybko艣膰 (42%), 艂atwo艣膰 dost臋pu (34%) oraz prostot臋 obs艂ugi (30%).

Generacja silvers coraz bardziej online

36% respondentek potwierdzi艂o, 偶e ich matki i babcie obs艂uguj膮 p艂atno艣ci online, a co czwarta z nich korzysta tak偶e z aplikacji do zarz膮dzania swoimi finansami (25%). Mimo to, zdaniem 42% ankietowanych, kobiety z聽poprzednich generacji w ich rodzinie nadal preferuj膮 bankowo艣膰 tradycyjn膮. Wi臋cej ni偶 po艂owa woli robi膰 zakupy w sklepach stacjonarnych (53%), a聽 co dziesi膮ta nigdy nie skorzysta艂a z 偶adnych us艂ug bankowych (10%).

Sk艂onno艣膰 konsument贸w do korzystania z technologii 鈥 nie tylko w obszarze zarz膮dzania finansami, ale r贸wnie偶 w innych obszarach 偶ycia codziennego - ro艣nie wraz ze wzrostem poziomu kompetencji cyfrowych w spo艂ecze艅stwie. 15% Polek, kt贸re wzi臋艂y udzia艂 w badaniu Mastercard Womenomics twierdzi, 偶e starsze pokolenia w ich rodzinie zacz臋艂y obs艂ugiwa膰 p艂atno艣ci internetowe i zakupy online, co pokazuje, 偶e coraz wi臋cej przedstawicieli tzw. silver generation staje si臋 aktywnymi cz艂onkami gospodarki cyfrowej. Aplikacje i narz臋dzia cyfrowe powinny by膰 zatem 艂atwe w obs艂udze i tworzone pod k膮tem wielu r贸偶nych grup odbiorc贸w, oferuj膮c ka偶demu u偶ytkownikowi, bez wzgl臋du na wiek, wyj膮tkow膮 warto艣膰 dodan膮

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close