Na zdj臋ciu Anna Rutkowska-Didiuk. wsp贸艂za艂o偶ycielka marki Mokosh

Prowadzenie w艂asnego biznesu wymaga wyj艣cia ze strefy komfortu, ale naprawd臋 warto!

O ekologicznym podej艣ciu do biznesu, wyci膮ganiu wniosk贸w z napotkanych kryzys贸w oraz r贸偶nic, kt贸re buduj膮 biznes opowiada Anna Rutkowska-Didiuk, wsp贸艂za艂o偶ycielka marki MOKOSH i zdobywczyni tytu艂u Bizneswoman Roku 2020.

Jak zacz臋艂a si臋 Wasza przygoda z w艂asnym biznesem? Zna艂y艣cie si臋 wcze艣niej czy Wasze spotkanie by艂o czystym przypadkiem?

Poniek膮d jeste艣my rodzin膮. 艁膮cznikiem jest brat Ani Didiuk, kt贸ry jest moim m臋偶em. Pewnego dnia uzna艂y艣my, 偶e na polskim rynku brakuje dobrej jako艣ci kosmetyk贸w naturalnych i postanowi艂y艣my to zmieni膰. Firm臋 za艂o偶y艂y艣my w 2014 roku, wykorzystuj膮c potencja艂 perspektywicznej bran偶y. Pierwsze produkty kierowa艂y艣my do gabinet贸w kosmetycznych i SPA, stosunkowo szybko rozszerzy艂y艣my kana艂y sprzeda偶y o eko-drogerie, apteki, sklepy internetowe, a w ko艅cu produkty MOKOSH znalaz艂y si臋 tak偶e w sieciach takich jak Douglas, Kontigo i Drogerie Natura.

Czy warto podejmowa膰 wsp贸艂prac臋 z innym?

Z naszej perspektywy mog臋 艣mia艂o powiedzie膰, 偶e WARTO. Ca艂a nasza produkcja kontraktowa oparta jest w艂a艣nie o wsp贸艂prac臋 w najlepszym tego s艂owa znaczeniu. MOKOSH Cosmetics jest wiod膮c膮 mark膮 specjalizuj膮c膮 si臋 w opracowywaniu i produkcji kosmetyk贸w naturalnych do piel臋gnacji twarzy i cia艂a. W wyniku sta艂ego powi臋kszania zaplecza laboratoryjnego i produkcyjnego oferujemy produkcj臋 kontraktow膮 w kilku wariantach, tak by ka偶dy klient m贸g艂 znale藕膰 co艣 dla siebie. Ze wzgl臋du m.in. na otwarto艣膰 i elastyczno艣膰 oraz traktowanie wszystkich po partnersku 鈥 bez wzgl臋du na wielko艣膰 firmy, czy skal臋 zapotrzebowania, wsp贸艂prac臋 z nami ceni膮 zar贸wno ma艂e firmy, jak r贸wnie偶 wielkie sieci jak np. Kontigo, dla kt贸rej przygotowa艂y艣my mark臋 Vegaya. Kosmetyki produkujemy dla wszystkich, kt贸rzy tak jak my doceniaj膮 si艂臋 natury.

Czy pozwalacie sobie na pope艂nianie b艂臋d贸w?

Kt贸偶 nie pope艂nia b艂臋d贸w? S膮 one nieuniknione, ale z ka偶dej lekcji potrafimy wyci膮gn膮膰 wnioski i my艣l臋, 偶e to jest bardzo buduj膮ce. Z perspektywy czasu b艂臋dy rozpatrujemy naprawd臋 jako warto艣膰, bo dzi臋ki nim i dzi臋ki temu, 偶e dajemy sobie na nie przestrze艅 jeste艣my silniejsze.

Czego nauczy艂 Was wsp贸lny sukces i sk膮d czerpiecie inspiracje?

Wsp贸lny sukces to, tak po ludzku, ogromna rado艣膰, wielka satysfakcja i duma. Miar膮 tego sukcesu s膮 nasi konsumenci, kt贸rych 艣mia艂o mog臋 nazwa膰 fanami marki Mokosh, ale tak偶e liczne nagrody, kt贸re do nas trafiaj膮. Nieustannie inspiruje nas natura, jej ogromna moc, nierzadko zapomniana we wsp贸艂czesnym czasie. To z niej czerpiemy od samego pocz膮tku, jest to wpisane w nasze DNA, wi臋c czerpa膰 dalej b臋dziemy. Czerpi膮c z dar贸w natury staramy si臋 te偶 robi膰 dla niej wiele, st膮d nasz autorki projekt #ZiemiaToDom, kt贸rym zara偶amy ludzi wok贸艂.聽 鈥 czego nas nauczy艂? Mo偶e to zabrzmi banalnie, ale 偶e warto mie膰 marzenia i warto zdoby膰 si臋 na odwag臋, 偶eby po nie si臋gn膮膰.

Co najbardziej cenicie w Waszej wsp贸艂pracy?

Jeste艣my skrajnie r贸偶ne, mo偶na 艣mia艂o powiedzie膰 ogie艅 i woda, ale ta r贸偶norodno艣膰 w naszym przypadku jest tw贸rcza. Mamy te偶 jasno okre艣lone i podzielone kompetencje. My艣l臋, 偶e stanowimy zgrany duet, kt贸ry doskonale si臋 uzupe艂nia.

Czy Waszym zdaniem kobiety powinny cz臋艣ciej podejmowa膰 ryzyko i otwiera膰 w艂asn膮 dzia艂alno艣膰? Co powiedzia艂yby艣cie kobietom, kt贸re chc膮 stworzy膰 sw贸j biznes?

Oczywi艣cie. Same jeste艣my tego przyk艂adem. Niew膮tpliwie na pocz膮tku wymaga to wyj艣cia ze strefy w艂asnego komfortu, bo jak ka偶de dzia艂anie obarczone jest ryzykiem niepowodzenia. Na pewno dobre przygotowanie, plan jest czym艣, co pozwoli nieco zniwelowa膰 ten strach. W艂asny biznes to nieustanne podejmowanie decyzji, czyli te偶 poniek膮d ryzyka. Mimo obaw, kt贸re s膮 naturalne, warto si臋 odwa偶y膰 i spr贸bowa膰 dzia艂a膰 na w艂asny rachunek.

Anna Didiuk wraz z Ann膮 Rutkowsk膮-Didiuk stworzy艂y mark臋 MOKOSH, kt贸ra dzisiaj zdobywa rzesze fan贸w nie tylko w Polsce, ale tak偶e w innych krajach. W biznesie stawiaj膮 na ekologi臋, si艂臋 natury i dzia艂ania zero waste. W czerwcu 2021 roku odebra艂y statuetk臋 Bizneswoman Roku w kategorii 鈥濨iznes Roku: przych贸d poni偶ej 10 mln鈥. Teraz wspieraj膮 konkurs jako Cz艂onkinie Lo偶y Ekpsert贸w XIII edycji Bizneswoman Roku.

Aneta Gasparska (DPD Polska) wr臋cza statuetk臋 Bizneswoman Roku 2020 za艂o偶ycielkom marki Mokosh

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close