zatrzymanie, 艣wi膮teczny czas, kobieta otulona swetrem

Wykorzystaj 艣wi膮teczn膮 przerw臋 dla siebie!

Joanna Rek-Faber

P臋dzimy coraz szybciej. C贸偶 zrobi膰, gdy tempo to wyznacza nam 偶ycie? Przyj臋艂o si臋 powiedzenie doskonale ow膮 pr臋dko艣膰 ilustruj膮ce: je艣li nie chcesz zosta膰 w tyle, biegnij! Stoj膮c w miejscu, cofasz si臋. Mam wra偶enie, ze tu偶 przed 艣wi臋tami osi膮gamy apogeum tego biegu, kt贸ry jest swoistym maratonem w rytmie sprintu. Bo 艣wi臋ta, bo koniec roku 鈥 istna kumulacja i to w chwili, gdy pogoda sk膮pi nam naturalnego do艂adowania naszych baterii, jakim jest s艂o艅ce i tym samym 艣wiat艂o dzienne.

Z drugiej strony ten okres pomi臋dzy 艣wi臋tami, Sylwestrem i 艣wi臋tem Trzech Kr贸li wprowadza inny rytm, zawiesza poniek膮d p臋d, spowalnia nas i nasze dzia艂ania. Czemu nie spo偶ytkowa膰 tych dni na trosk臋 o siebie i swoje potrzeby?

A co je艣li nie potrafi臋 ich dostrzec? W takiej sytuacji warto przyjrze膰 si臋 koniecznie swoim czterem g艂贸wnym filarom energetycznym: cia艂u, emocjom, umys艂owi i duszy.

Zacznij od sprawdzenia stanu obecnego

Aby to zrobi膰, zadaj sobie pytania:

  1. Na ile, w skali 0-10 (gdzie 0 to zupe艂ny brak energii, a 10 to pe艂na moc), oceniasz swoj膮 energi臋 fizyczn膮, umys艂ow膮, emocjonaln膮 i duchow膮?
  2. Czy stan obecny Ci s艂u偶y, czy to jest Twoje optimum?

Zaopiekowanie si臋 swoimi potrzebami we wszystkich tych czterech aspektach da nam upragniony spok贸j wewn臋trzny – tak w g艂owie, jak i w sercu!

To co mog臋 zrobi膰 dla siebie w trakcie 艣wi膮tecznej przerwy?

Aby zadba膰 o energi臋 fizyczn膮: przede wszystkim si臋 wy艣pij! Nawet je艣li wydaje si臋 to oczywiste, to jednak warto wspomnie膰. Wed艂ug og贸lno艣wiatowego badania firmy Philips a偶 60% ludzi przez ostatnie dwa lata do艣wiadczy艂o problem贸w z jako艣ci膮 snu. A ta przek艂ada si臋 na nasze funkcjonowanie w we wszystkich wymiarach 偶ycia!

Po 艣wi臋tach warto wdro偶y膰 do diety du偶o warzyw, zrobi膰 jednodniowy detoks 鈥 odci膮偶enie uk艂adu trawiennego potrafi da膰 niesamowity zastrzyk dobrej energii, a je艣li do tego do艂膮czysz swoja ulubion膮 form臋 ruchu (spacer, taniec, fitness, joga) to nie ma mo偶liwo艣ci, by nie poczu膰 si臋 lepiej.

Aby zadba膰 o energi臋 emocjonaln膮, inwestuj w pozytywne, buduj膮ce relacje! Najd艂u偶sze w historii badanie psychologiczne przeprowadzane przez Harvard University dobitnie dowiod艂o, 偶e to w艂a艣nie dobre relacje s膮 kluczem nie tylko do dobrego samopoczucia i dobrostanu, ale wr臋cz kreuj膮 nasze szcz臋艣cie.

Co zatem mo偶na zrobi膰? Przejrzyj list臋 swoich kontakt贸w i odezwij si臋 do dw贸ch-trzech dawno nie widzianych os贸b, kt贸re pozytywnie zawsze Ci臋 wzmacnia艂y i z kt贸rymi czujesz si臋 dobrze. Mo偶e uda si臋 zorganizowa膰 wyj艣cie na wsp贸ln膮 kaw臋 i zasili膰 swoje baterie wsp贸lnie sp臋dzonym, jako艣ciowym czasem?

W trosce o energi臋 umys艂ow膮, warto zadba膰 o diet臋 informacyjn膮 鈥 od艂贸偶 telefon, nie przegl膮daj nieustannie sieci spo艂eczno艣ciowych, nie bod藕cuj tak偶e si臋 trudnymi wiadomo艣ciami, ogranicz czas sp臋dzany przed ekranem na rzecz dobrej ksi膮偶ki, ciekawego filmu, a mo偶e ruszysz ten ci膮gle odk艂adany kurs angielskiego?

Co z energi膮 duchow膮? Stosuj techniki relaksacyjne (najprostsza z nich- oddychanie! Skup si臋 na swoim oddechu- spr贸buj poczu膰 dok膮d wdychasz powietrze, na koniec wyd艂u偶 wydech. Oddychaj swobodnie, ale odrobin臋 wolniej i g艂臋biej ni偶 zazwyczaj). Mo偶esz si臋gn膮膰 po medytacj臋, a mo偶e dasz si臋 nam贸wi膰 na Shinrun-yoku, czyli k膮piel le艣n膮? Technika pochodz膮ca z Japonii niesie za sob膮 ogrom korzy艣ci 鈥 tak dla duszy, jak g艂owy i odporno艣ci ( a wystarczy tylko w spos贸b 艣wiadomy spacerowa膰 po lesie, wykorzystuj膮c pe艂ni臋 zmys艂贸w).

Spr贸buj da膰 sobie to, czego akurat w danym momencie najbardziej Ci potrzeba. Dlatego tak istotne jest ws艂uchanie si臋 w swoje energetyczne potrzeby. Nie namawiam by robi膰 rewolucj臋, znacznie bardziej przemawia do mnie ewolucja 鈥 czyli metod膮 ma艂ych krok贸w wprowadza膰 zmiany, kt贸re w nied艂ugim czasie przynios膮 korzystne zmiany, jak chocia偶by lepsze samopoczucie, wi臋cej si艂, a mo偶e nawet rado艣ci. Czy mo偶na chcie膰 czego艣 wi臋cej na finiszu tego roku jak nowa, dobra energia, z kt贸r膮 zaczniemy nast臋pny, 2023 rok?

Na zdj臋ciu Joanna Rek-Faber Ambasadorka programu Sukces TO JA

O Autorce

Joanna Rek-Faber

Ambasadorka programu聽Sukces TO JA, od lat zwi膮zana z edukacj膮. Swoj膮 prac臋 opiera na pozytywnej motywacji i warto艣ciowej relacji. Dzi艣 艂膮czy nauczanie, prowadzenie w艂asnej dzia艂alno艣ci i prac臋 coachingowo-mentoringow膮. Wspiera kobiety na ich drodze do pe艂nego, spe艂nionego i szcz臋艣liwego 偶ycia. Jest certyfikowanym trenerem metody Points of You庐, prowadzi warsztaty i spotkania dla kobiet w 艁odzi. Prywatnie kobieta szcz臋艣liwa, mama Alicji i Gucia, mi艂o艣niczka ksi膮偶ek, ruchu i herbaty.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close