Kamala Harris (Foto. Wikipedia)

Wyst─ůpienia publiczne i eksponowanie kobiet na wysokich stanowiskach to wi─Öcej ni┼╝ PR

Barbara Krysztofczyk

Kamala Harris zosta┼éa wiceprezydentem USA. No i co niby z tego wynika? Bardzo zaskoczy┼éo mnie to, ┼╝e ludzie nie rozumiej─ů, jak wa┼╝ny jest to krok i gest. I ┼╝e jest tych ludzi tak wieluÔÇŽ
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin

Lawina komentarzy

  • ÔÇ×Nie rozumiem, po co ludzie ci─ůgle m├│wi─ů o tym, ┼╝e jest czarnaÔÇŁ
  • ÔÇ×Bez sensu, ┼╝e ka┼╝dy podkre┼Ťla jej kolor sk├│ry i p┼ée─ç ÔÇô powinno si─Ö m├│wi─ç wy┼é─ůcznie o kompetencjachÔÇŁ
  • ÔÇ×To wygl─ůda tak, jakby dosta┼éa stanowisko tylko dlatego, ┼╝e jest kobiet─ůÔÇŁ
  • ÔÇ×Teraz taka moda, wpychaj─ů kobiety do polityki, ┼╝eby mie─ç dobry PRÔÇŁ

To tylko kilka z bardzo wielu komentarzy, które wyczytałam w minionym tygodniu na LinkedInie pod postami na temat pani Harris.

Symbol dla innych

Nie będę wchodziła w dyskusję na temat tego, czy Kamala Harris ma odpowiednie kompetencje do pełnienia tej funkcji czy nie. Moim zdaniem w100% ma, ale nie na tym dzisiaj chcę się skupić.

Tylko na symbolu. Bo ona ju┼╝ jest symbolem.

Bardzo zaskoczy┼éo mnie to, ┼╝e ludzie nie rozumiej─ů, jak wa┼╝ny jest to krok i gest. I ┼╝e jest tych ludzi tak wieluÔÇŽ

Fakt, ┼╝e nowa wiceprezydent Ameryki jest kobiet─ů, ┼╝e jest czarnosk├│ra, ┼╝e jest c├│rk─ů emigrant├│w ma OGROMNE znaczenie. Dla zwyk┼éych Amerykan├│w. Dla ┼Ťwiata.

To znaczenie jest m.in. zwi─ůzane z komunikacj─ů spo┼éeczn─ů.

Ludzie, kt├│rzy nie nale┼╝─ů do grupy uprzywilejowanej ÔÇô czy to ze wzgl─Ödu na sw├│j wygl─ůd, p┼ée─ç, wiek (np. pracownicy 55+), wyznanie czy orientacj─ÖÔÇŽ nie czuj─ů, ┼╝e s─ů mile widziani przy tak zwanym ÔÇ×stoleÔÇŁ. Dlatego cz─Östo nawet nie podejmuj─ů wysi┼éku, by w pe┼éni wykorzysta─ç sw├│j potencja┼é i np. i┼Ť─ç do polityki, i┼Ť─ç na studia, zaj─ů─ç si─Ö w┼éasnym biznesem, zabiega─ç o awans.

Inspiracja dla innych

To ma ogromny wp┼éyw tak┼╝e (i w jeszcze wi─Ökszym stopniu) na dzieci, kt├│re cz─Östo por├│wnuj─ů siebie do os├│b publicznych. I je┼Ťli widz─ů podobie┼ästwo pomi─Ödzy sob─ů, a np. pani─ů wiceprezydent ÔÇô to mo┼╝e by─ç to dla nich po prostu buduj─ůce, a wr─Öcz uskrzydlaj─ůce!

Dob├│r os├│b, kt├│re z sukcesem funkcjonuj─ů w tzw. przestrzeni publicznej i kreuj─ů dobry wizerunek medialny ma wielkie znaczenia dla inspiracji i motywacji ludzi. Widz─ůc osoby, z kt├│rymi si─Ö identyfikujemy, a kt├│rym co┼Ť si─Ö uda┼éo ÔÇô chcemy je na┼Ťladowa─ç. Chcemy si─Ö do nich upodabnia─ç. Chcemy i┼Ť─ç w ich ┼Ťlady. I czujemy, ┼╝e mo┼╝emy! No bo skoro im si─Ö uda┼éo, to czemu nie nam?

Zobaczcie na konkretnych przykładach, jak to działa w praktyce

  • Kiedy w 1976 roku Nadia Com─âneci zdoby┼éa 10 punkt├│w w por─Öczach asymetrycznych ÔÇô ponad 10 tys. rodzic├│w zapisa┼éo swoje c├│rki na zaj─Öcia gimnastyczne.
  • Dzie┼ä po pobiciu rekordu ┼Ťwiata w biegu na 100m przez Usaina Bolta w 2009 roku, rekord os├│b podr├│┼╝uj─ůcych do pracy rowerem r├│wnie┼╝ zosta┼é pobity.
  • W roku 2013, kiedy Franciszek rozpocz─ů┼é sw├│j pontyfikat, 4┬á142 polskich rodzic├│w zdecydowa┼éo, ┼╝e ich nowonarodzony synek b─Ödzie imiennikiem papie┼╝a.

Mam nadziej─Ö, ┼╝e w 2021 roku miliony dziewczynek na ca┼éym ┼Ťwiecie ÔÇô niezale┼╝nie od swojego wygl─ůdu czy pochodzenia ÔÇô zdob─Ödzie przekonanie, ┼╝e ka┼╝dy szklany sufit jest dla nich do przebicia.

***

O autorce:

Barbara Krysztofczyk, Ekspertka ds. wizerunku, do┼Ťwiadczona trenerka (od 2007 roku), CEO butiku szkoleniowego Krystal Point. ┬áWcze┼Ťniej wieloletnia prezes zarz─ůdu i wsp├│┼éw┼éa┼Ťcicielka Synertime, agencji PR i socialmediowej. Szefowa PR oraz trenerka medialna Szymona Ho┼éowni w kampanii prezydenckiej 2020 r. Klient├│w przygotowuje do klasycznych biznesowych wyst─ůpie┼ä publicznych, ale i tych bardzo zaawansowanych ÔÇô jak debaty medialne, prowokacje i konfrontacje, briefingi kryzysowe. Wsp├│┼éautorka ÔÇ×Leksykonu public relationsÔÇŁ. Wyk┼éada w London School of PR. Jest jurork─ů Z┼éotych Spinaczy ÔÇô najwa┼╝niejszego konkursu dla profesjonalist├│w PR w Polsce.

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/barbarakrysztofczyk/
Strona: https://krystalpoint.pl/

***

Zdjęcie główne źródło: Wikipedia.org

Zarejestruj si─Ö aby otrzyma─ç newsletter

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost─Öp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid┼éowego dzia┼éania strony. Je┼╝eli nie wyra┼╝asz na to zgody, mo┼╝esz zmieni─ç ustawienia w swojej przegl─ůdarce. Zobacz wi─Öcej w Polityce Prywatno┼Ťci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close