Kasia Kern

Szcz臋艣liwi pracownicy mog膮 da膰 firmie nawet 37% wzrostu sprzeda偶y oraz 31% wzrostu wydajno艣ci

Aneta Rydz

Nie ma co ukrywa膰. Ludzie chc膮 by膰 szcz臋艣liwi w 偶yciu, a praca w znacz膮cy spos贸b mo偶e wp艂yn膮膰 na to ca艂o艣ciowe szcz臋艣cie. Zw艂aszcza kiedy codziennie sp臋dzamy w niej 8 godzin. O tym jak zadba膰 o szcz臋艣cie pracownik贸w i co firma mo偶e zyska膰 dzi臋ki szcz臋艣liwym pracownikom opowiada Katarzyna Kern.

Kasia spotykamy si臋, aby porozmawia膰 o tworzeniu Happiness at Work. Co to tak naprawd臋 znaczy? Czy to co艣 nowego w Polsce i na czym polega?

Happiness at Work to nowy kierunek w Polsce, cho膰 za granic膮 jest on ju偶 na topie od wielu lat. Mi臋dzy innymi w Danii, z kt贸r膮 mam okazj臋 cz臋sto wsp贸艂pracowa膰 w ramach 艣wiatowego networku Chief Happiness Officer贸w. Szcz臋艣cie w pracy jest czym艣 naturalnym, czego pracownicy oczekuj膮 od pracodawcy. Du艅czycy, jako jedyny nar贸d na 艣wiecie maj膮 na to nawet w艂asne s艂owo – 鈥瀉rbejdsgl忙de鈥 – co oznacza, w艂a艣nie 鈥瀞zcz臋艣cie w pracy鈥. W Polsce mamy jeszcze du偶o do zrobienia w tym temacie, ale jest ju偶 wiele firm, kt贸re 艣wiadomie podejmuj膮 dzia艂ania zwi膮zane z wdra偶aniem rozwi膮za艅 maj膮cych na celu to, aby pracownicy czuli si臋 szcz臋艣liwi w miejscu pracy. Pokr贸tce, Happiness at Work, to nic innego jak wykorzystanie odkry膰 z psychologii pozytywnej i neurobiologii w biznesie. Badania te wskazuj膮 jak wielkie znaczenie na poprawienie produktywno艣ci i kreatywno艣ci, a tak偶e szeregu innych kluczowych kompetencji w dzisiejszych 艣rodowiskach pracy maj膮 pozytywne emocje, mindfulness, relacje i rezultaty, poczucie znaczenia pracy i wiele innych.

Jeste艣 pierwszym w Polsce Chief Happiness Officerem – czy to nowe stanowisko pracy, kt贸re b臋dzie coraz bardziej popularne w firmach?

Pierwszym, ale ju偶 nie jedynym, co zreszt膮 bardzo mnie cieszy, gdy偶 namacalnie widz臋 efekty swojej pracy edukacyjnej w tym zakresie. Na moich warsztatach 鈥瀂osta艅 Chief Happiness Officerem鈥, kt贸re prowadz臋 regularnie mia艂o ju偶 okazj臋 bra膰 udzia艂 200 os贸b, kt贸re w mniej lub bardziej oficjalny spos贸b, wdra偶aj膮 w swoich firmach rozwi膮zania w zakresu szcz臋艣cia w pracy. Niekt贸rzy z nich pracuj膮 w dziale personalnym, inni s膮 managerami, jeszcze inni zadbali o to, aby ich stanowiska zacz臋艂y nazywa膰 si臋 w艂a艣nie Happiness Manager albo Manager ds. Dobrego Nastroju albo wiele innych odmian. Sens jednak jest taki, aby by艂a osoba albo osoby w firmie, kt贸re skupi膮 si臋 na tym, aby pracownicy czuli si臋 szcz臋艣liwi. Wsz臋dzie tam, gdzie firmom zale偶y na tym, aby mie膰 zaanga偶owanych, kreatywnych, produktywnych pracownik贸w, a tak偶e mie膰 niski wsp贸艂czynnik absencji i rotacji, wiedza z tego zakresu a tak偶e regularne dzia艂ania b臋d膮 niezb臋dne. Dlatego warto rozwa偶y膰 stworzenie takiego stanowiska albo wpleceenie go ju偶 w siatk臋 stanowisk istniej膮cych.

PRZECZYTAJ TAK呕E: O SZCZ臉艢CIE W PRACY ZADBA CHIEF HAPPINESS OFFICER. SPRAWD殴, CZYM SI臉 ZAJMUJE!

Dlaczego ludzie chc膮 by膰 szcz臋艣liwi w pracy?

My艣l臋, 偶e ludzie w og贸le chc膮 by膰 szcz臋艣liwi w 偶yciu, natomiast praca w znacz膮cy spos贸b mo偶e wp艂yn膮膰 na to ca艂o艣ciowe szcz臋艣cie. Wyobra藕my sobie jak wygl膮da 偶ycie pracownika, kt贸ry pracuje, za艂贸偶my 8 h dziennie i jest w czasie tych 8 h bardzo nieszcz臋艣liwy w pracy. Jego frustracja i zm臋czenie przek艂adaj膮 si臋 na pozosta艂e strefy jego 偶ycia. W 艣wiecie Happiness at Work, wierzymy, 偶e warto podejmowa膰 kroki w tym kierunku, aby znale藕膰 prac臋, w kt贸rej b臋dziemy czuli si臋 szcz臋艣liwi. Badania pokazuj膮, 偶e praca, w kt贸rej mo偶emy wykorzystywa膰 swoje talenty, praca kt贸ra ma dla nas znaczenie, praca w jakiej mamy dobre relacje i osi膮gamy rezultaty w znacz膮cy spos贸b przek艂ada si臋 na popraw臋 naszego 偶ycia, w艂膮czaj膮c w to nasze zdrowie i relacje poza prac膮. Szcz臋艣liwy pracownik, to te偶 skarb dla pracodawcy, badacze z University of Warwick w Wielkiej Brytanii stwierdzili, 偶e ludzie, kt贸rzy s膮 szcz臋艣liwi w pracy, s膮 o oko艂o 12% bardziej wydajni. Natomiast znany badacz szcz臋艣cia, Shaw Achor, autor ksi膮偶ki „The Happiness Advantage”, oszacowa艂 korzy艣ci szcz臋艣liwej firmy – 37% wzrost sprzeda偶y, 31% wzrost wydajno艣ci oraz 19% wzrost dok艂adno艣ci wykonywanych zada艅, jak r贸wnie偶 znaczn膮 popraw臋 stanu zdrowia i jako艣ci 偶ycia pracownik贸w.

W jaki spos贸b idea Happiness at Work jest wprowadzana w firmach?

To oczywi艣cie, wszystko zale偶y od tego jak du偶a jest firma, jakie ma nastawienie do tego tematu, na jakim etapie rozwoju, a tak偶e kultury organizacyjnej jest. Jednak ka偶dy, nawet najmniejszy krok w tym kierunku, aby firma by艂a szcz臋艣liwsza jest wart wysi艂ku i przynosi korzy艣ci. Moje do艣wiadczenia s膮 takie, 偶e najwa偶niejszym czynnikiem sukcesu jest sp贸jne rozumienie tego tematu i dzia艂a艅 przez osoby zarz膮dzaj膮ce i osoby wdra偶aj膮ce, czyli innymi s艂owy wprowadzenie elementu Happiness at Work do strategii personalnej i komunikacyjnej. Bardzo dobrym rozwi膮zaniem w zakresie wdro偶e艅, kt贸ry zwykle stosuj臋 jest spotkanie z osobami zarz膮dzaj膮cymi i pracownikami w formie inspiracyjnego i interaktywnego warsztatu facylitacyjnego, na kt贸rym osoby te wypracowuj膮 najlepsze rozwi膮zania dla nich. Moj膮 rol膮 zwykle jest pokazanie mechanizm贸w jakie stoj膮 za tematyk膮 Happiness at Work oraz podzielenie si臋 inspiracjami w tym temacie z ca艂ego 艣wiata, jednak to pracownicy danej firmy, cz臋sto lepiej wiedz膮, co zmieni膰, aby by膰 szcz臋艣liwsz膮 organizacj膮, a dobra dyskusja i sp贸jno艣膰 w tym temacie, jest czasem bardzo potrzebna, aby zacz臋艂y si臋 szcz臋艣liwe zmiany.

Co dla firmy oznacza zadbanie o szcz臋艣cie w pracy dla swoich pracownik贸w i ludzi z zespo艂u?

Dla wielu firm, szcz臋艣cie w pracy dobrze wpisuje si臋 w trwaj膮c膮 obecnie walk臋 o talenty. Jest wiele firm, w kt贸rych ludzie odczuwaj膮 satysfakcj臋 w pracy, maj膮 艂adne biura, wiele benefit贸w, dobre wynagrodzenie. Satysfakcja z pracy to jednak nie to samo co szcz臋艣cie w pracy. Mo偶na mie膰 satysfakcjonuj膮c膮 prac臋 i nie by膰 w niej szcz臋艣liwym. Wprowadzenie wi臋c rozwi膮za艅 z zakresu Happiness at Work, mo偶e by膰 dobrym wyr贸偶nikiem w miejscu pracy i spowoduje, 偶e ludzi b臋d膮 odczuwali szcz臋艣cie w pracy, co jak ju偶 wcze艣niej wspomnia艂am koreluj膮 pozytywnie z kreatywno艣ci膮, produktywno艣ci膮, a tak偶e nisk膮 absencj膮 i niska rotacj膮, a s膮 to dla pracodawc贸w znacz膮ce wsp贸艂czynniki. Je艣li chcieliby Pa艅stwo dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o najlepszych polskich i zagranicznych praktykach w zakresie Happiness at Work, pos艂ucha膰 zar贸wno os贸b z businessu oraz ze 艣wiata nauki, zebra膰 wiele inspiracji i praktycznych wskaz贸wek do wykorzystania w swoich firmach, serdecznie zapraszamy zar贸wno pracownik贸w, jak i pracodawc贸w na Pierwsz膮 w Polsce Konferencj臋 na temat Happiness at Work ju偶 19 i 20 wrze艣nia w Krakowie.

Wi臋cej informacji znajdziesz tutaj: http://happinessatwork.pl/

Prelegenci Happiness at work

***

Katarzyna Kern

Wierzy, 偶e w Polsce jest miejsce na tworzenie Szcz臋艣liwszych Miejsc Pracy. Pierwszy polski, certyfikowany Chief Happiness Officere, partnere mi臋dzynarodowej firmy Woohoo, b臋d膮cej 艣wiatowym liderem w zakresie dostarczania konsultacji i warsztat贸w w obszarze transformowania organizacji w kierunku tych bardziej szcz臋艣liwych. Kasia jest absolwentk膮 Psychologii na Uniwersytecie Jagiello艅skim w Krakowie. Jest certyfikowanym facylitatorem oraz absolwentem kanadyjskiej Szko艂y 鈥濼he Art & Science of Coaching鈥 prowadzonej przez Erickson Coaching International (z akredytacj膮 ICF). Posiad 17 letnie do艣wiadczenie w biznesie, pracuj膮c w rolach Dyrektora HR w mi臋dzynarodowych i polskich organizacjach, mi臋dzy innymi w bran偶ach: hotelarstwo i turystyka, outsourcing, IT, retail, produkcja, gdzie odpowiada艂a za wszystkie procesy w zakresie zarz膮dzania zasobami ludzkim. W swoich rolach wsp贸艂pracowa艂a z liderami i z najwy偶sz膮 kadr膮 managersk膮 tworz膮c i egzekwuj膮c strategi臋 personaln膮, odpowiadaj膮c za rozw贸j pracownik贸w i lider贸w, zarz膮dzaj膮c talentami, tworz膮c anga偶uj膮c膮 kultur臋 organizacyjn膮 oraz dzia艂 HR partneruj膮cy z biznesem. Od 2 lat prowadzi w艂asna dzia艂alno艣膰 jako HR & Happiness at Work Konsultant, jest tak偶e prelegentem i uczestnikiem konferencji i wydarze艅 z obszaru HR i Happiness at Work w Polsce i zagranic膮. Prywatnie jest mam膮 2 ch艂opc贸w, fank膮 zdrowego od偶ywiania i aktywnego trybu 偶ycia.

Wi臋cej: http://kasiakern.pl   

 

 

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close