Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Szczęśliwi pracownicy mogą dać firmie nawet 37% wzrostu sprzedaży oraz 31% wzrostu wydajności! Przeczytaj wywiad z Katarzyną Kern – pierwszym w Polsce Chief Happiness Officer

Szczęśliwi pracownicy mogą dać firmie nawet 37% wzrostu sprzedaży oraz 31% wzrostu wydajności! Przeczytaj wywiad z Katarzyną Kern – pierwszym w Polsce Chief Happiness Officer

Kasia Kern
Kasia Kern

 

 

Nie ma co ukrywać. Ludzie chcą być szczęśliwi w życiu, a praca w znaczący sposób może wpłynąć na to całościowe szczęście. Zwłaszcza kiedy codziennie spędzamy w niej 8 godzin. O tym jak zadbać o szczęście pracowników i co firma może zyskać dzięki szczęśliwym pracownikom opowiada Katarzyna Kern.

Kasia spotykamy się, aby porozmawiać o tworzeniu Happiness at Work. Co to tak naprawdę znaczy? Czy to coś nowego w Polsce i na czym polega?

Happiness at Work to nowy kierunek w Polsce, choć za granicą jest on już na topie od wielu lat. Między innymi w Danii, z którą mam okazję często współpracować w ramach światowego networku Chief Happiness Officerów. Szczęście w pracy jest czymś naturalnym, czego pracownicy oczekują od pracodawcy. Duńczycy, jako jedyny naród na świecie mają na to nawet własne słowo – „arbejdsglæde” – co oznacza, właśnie „szczęście w pracy”. W Polsce mamy jeszcze dużo do zrobienia w tym temacie, ale jest już wiele firm, które świadomie podejmują działania związane z wdrażaniem rozwiązań mających na celu to, aby pracownicy czuli się szczęśliwi w miejscu pracy. Pokrótce, Happiness at Work, to nic innego jak wykorzystanie odkryć z psychologii pozytywnej i neurobiologii w biznesie. Badania te wskazują jak wielkie znaczenie na poprawienie produktywności i kreatywności, a także szeregu innych kluczowych kompetencji w dzisiejszych środowiskach pracy mają pozytywne emocje, mindfulness, relacje i rezultaty, poczucie znaczenia pracy i wiele innych.

Jesteś pierwszym w Polsce Chief Happiness Officerem – czy to nowe stanowisko pracy, które będzie coraz bardziej popularne w firmach?

Pierwszym, ale już nie jedynym, co zresztą bardzo mnie cieszy, gdyż namacalnie widzę efekty swojej pracy edukacyjnej w tym zakresie. Na moich warsztatach „Zostań Chief Happiness Officerem”, które prowadzę regularnie miało już okazję brać udział 200 osób, które w mniej lub bardziej oficjalny sposób, wdrażają w swoich firmach rozwiązania w zakresu szczęścia w pracy. Niektórzy z nich pracują w dziale personalnym, inni są managerami, jeszcze inni zadbali o to, aby ich stanowiska zaczęły nazywać się właśnie Happiness Manager albo Manager ds. Dobrego Nastroju albo wiele innych odmian. Sens jednak jest taki, aby była osoba albo osoby w firmie, które skupią się na tym, aby pracownicy czuli się szczęśliwi. Wszędzie tam, gdzie firmom zależy na tym, aby mieć zaangażowanych, kreatywnych, produktywnych pracowników, a także mieć niski współczynnik absencji i rotacji, wiedza z tego zakresu a także regularne działania będą niezbędne. Dlatego warto rozważyć stworzenie takiego stanowiska albo wpleceenie go już w siatkę stanowisk istniejących.

PRZECZYTAJ TAKŻE: O SZCZĘŚCIE W PRACY ZADBA CHIEF HAPPINESS OFFICER. SPRAWDŹ, CZYM SIĘ ZAJMUJE!

Dlaczego ludzie chcą być szczęśliwi w pracy?

Myślę, że ludzie w ogóle chcą być szczęśliwi w życiu, natomiast praca w znaczący sposób może wpłynąć na to całościowe szczęście. Wyobraźmy sobie jak wygląda życie pracownika, który pracuje, załóżmy 8 h dziennie i jest w czasie tych 8 h bardzo nieszczęśliwy w pracy. Jego frustracja i zmęczenie przekładają się na pozostałe strefy jego życia. W świecie Happiness at Work, wierzymy, że warto podejmować kroki w tym kierunku, aby znaleźć pracę, w której będziemy czuli się szczęśliwi. Badania pokazują, że praca, w której możemy wykorzystywać swoje talenty, praca która ma dla nas znaczenie, praca w jakiej mamy dobre relacje i osiągamy rezultaty w znaczący sposób przekłada się na poprawę naszego życia, włączając w to nasze zdrowie i relacje poza pracą. Szczęśliwy pracownik, to też skarb dla pracodawcy, badacze z University of Warwick w Wielkiej Brytanii stwierdzili, że ludzie, którzy są szczęśliwi w pracy, są o około 12% bardziej wydajni. Natomiast znany badacz szczęścia, Shaw Achor, autor książki “The Happiness Advantage”, oszacował korzyści szczęśliwej firmy – 37% wzrost sprzedaży, 31% wzrost wydajności oraz 19% wzrost dokładności wykonywanych zadań, jak również znaczną poprawę stanu zdrowia i jakości życia pracowników.

W jaki sposób idea Happiness at Work jest wprowadzana w firmach?

To oczywiście, wszystko zależy od tego jak duża jest firma, jakie ma nastawienie do tego tematu, na jakim etapie rozwoju, a także kultury organizacyjnej jest. Jednak każdy, nawet najmniejszy krok w tym kierunku, aby firma była szczęśliwsza jest wart wysiłku i przynosi korzyści. Moje doświadczenia są takie, że najważniejszym czynnikiem sukcesu jest spójne rozumienie tego tematu i działań przez osoby zarządzające i osoby wdrażające, czyli innymi słowy wprowadzenie elementu Happiness at Work do strategii personalnej i komunikacyjnej. Bardzo dobrym rozwiązaniem w zakresie wdrożeń, który zwykle stosuję jest spotkanie z osobami zarządzającymi i pracownikami w formie inspiracyjnego i interaktywnego warsztatu facylitacyjnego, na którym osoby te wypracowują najlepsze rozwiązania dla nich. Moją rolą zwykle jest pokazanie mechanizmów jakie stoją za tematyką Happiness at Work oraz podzielenie się inspiracjami w tym temacie z całego świata, jednak to pracownicy danej firmy, często lepiej wiedzą, co zmienić, aby być szczęśliwszą organizacją, a dobra dyskusja i spójność w tym temacie, jest czasem bardzo potrzebna, aby zaczęły się szczęśliwe zmiany.

Co dla firmy oznacza zadbanie o szczęście w pracy dla swoich pracowników i ludzi z zespołu?

Dla wielu firm, szczęście w pracy dobrze wpisuje się w trwającą obecnie walkę o talenty. Jest wiele firm, w których ludzie odczuwają satysfakcję w pracy, mają ładne biura, wiele benefitów, dobre wynagrodzenie. Satysfakcja z pracy to jednak nie to samo co szczęście w pracy. Można mieć satysfakcjonującą pracę i nie być w niej szczęśliwym. Wprowadzenie więc rozwiązań z zakresu Happiness at Work, może być dobrym wyróżnikiem w miejscu pracy i spowoduje, że ludzi będą odczuwali szczęście w pracy, co jak już wcześniej wspomniałam korelują pozytywnie z kreatywnością, produktywnością, a także niską absencją i niska rotacją, a są to dla pracodawców znaczące współczynniki. Jeśli chcieliby Państwo dowiedzieć się więcej o najlepszych polskich i zagranicznych praktykach w zakresie Happiness at Work, posłuchać zarówno osób z businessu oraz ze świata nauki, zebrać wiele inspiracji i praktycznych wskazówek do wykorzystania w swoich firmach, serdecznie zapraszamy zarówno pracowników, jak i pracodawców na Pierwszą w Polsce Konferencję na temat Happiness at Work już 19 i 20 września w Krakowie.

Więcej informacji znajdziesz tutaj: http://happinessatwork.pl/

Prelegenci Happiness at work

 

***

KATARZYNA KERN
Wierzy, że w Polsce jest miejsce na tworzenie Szczęśliwszych Miejsc Pracy. Pierwszy polski, certyfikowany Chief Happiness Officere, partnere międzynarodowej firmy Woohoo, będącej światowym liderem w zakresie dostarczania konsultacji i warsztatów w obszarze transformowania organizacji w kierunku tych bardziej szczęśliwych. Kasia jest absolwentką Psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Jest certyfikowanym facylitatorem oraz absolwentem kanadyjskiej Szkoły „The Art & Science of Coaching” prowadzonej przez Erickson Coaching International (z akredytacją ICF). Posiad 17 letnie doświadczenie w biznesie, pracując w rolach Dyrektora HR w międzynarodowych i polskich organizacjach, między innymi w branżach: hotelarstwo i turystyka, outsourcing, IT, retail, produkcja, gdzie odpowiadała za wszystkie procesy w zakresie zarządzania zasobami ludzkim. W swoich rolach współpracowała z liderami i z najwyższą kadrą managerską tworząc i egzekwując strategię personalną, odpowiadając za rozwój pracowników i liderów, zarządzając talentami, tworząc angażującą kulturę organizacyjną oraz dział HR partnerujący z biznesem. Od 2 lat prowadzi własna działalność jako HR & Happiness at Work Konsultant, jest także prelegentem i uczestnikiem konferencji i wydarzeń z obszaru HR i Happiness at Work w Polsce i zagranicą. Prywatnie jest mamą 2 chłopców, fanką zdrowego odżywiania i aktywnego trybu życia.

Więcej: http://kasiakern.pl   

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

[newsletter_form type="minimal"]

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close