Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Zaplanuj swój sukces

Zaplanuj swój sukces

planuj w mediach społecznościowych

Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter – od nadmiaru kanałów może boleć głowa. Jeśli prowadzisz profile i chcesz robić to z głową, wszystko zaplanuj. Z pomocą przychodzi Joanna Ceplin i jej planer.

„Ustalaj cel, zaplanuj, systematycznie działaj, oceniaj efekty, wyciągaj wnioski” – to jedna z pierwszych rad, które znajdziesz w tym planerze. Proste? W teorii na pewno, w praktyce schody zaczynają się już przy pierwszym punkcie. Dziś firma nie może już sobie pozwolić na omijanie kanałów w mediach społecznościowych. Facebook to właściwie oczywistość. Dodatkowo można dołączyć jeszcze profile na Instagramie, LinkedIn, Twitterze, Pintereście i Google+. Firmy, które komunikują się z nastolatkami, wchodzą także na Snapchat. Trochę tego jest, a żeby za łatwo nie było każdy z tych kanałów ma swoją specyfikę komunikacji. Jeśli więc chcesz być skutecznym Ninją mediów społecznościowych musisz być nie tylko mistrzem kreatywności, ale i systematyczności oraz konsekwencji. A z tym bywa trudniej niż z określeniem celu czy samym planowaniem.

planuj w mediach społecznościowych

Joanna Ceplin, jak na trenerkę skutecznej komunikacji przystało, zaproponowała rozwiązanie, które ma zwiększyć naszą efektywność w tym zakresie. Planer Nowoczesnego Przedsiębiorcy został podzielony na dwie części. W pierwszej, z której będziesz korzystać przez trzy miesiące uczysz się wytyczać cele, planować i działać systematycznie. Na początek musisz jednak odpowiedzieć sobie na kilka pytań, np. czy wiesz, na jakich platformach czas spędzają twoi klienci oraz czy twoja komunikacja online jest spójna wizerunkowo. Osiem pytań pomoże ustalić cele i priorytety na pierwszych 90 dni. To także moment, żeby zastanowić się nad tym, z jakimi problemami borykają się twoi klienci oraz ustalić jakiego typu treści chcesz w mediach pokazywać i jak będą one komunikowane (grafiki, cytaty, wydarzenia, video, etc.). Na koniec sprawdź, co robi twoja konkurencja i jak sobie radzi.

planuj w mediach społczenościowych

Kiedy wykonasz pierwsze kroki, przechodzisz do następnego etapu – planowania. Każde z kont możesz opisać, a planowane treści rozpisać w perspektywie miesiąca, tygodnia, a potem już szczegółowo, konkretnych dni. To także moment, kiedy planujesz, czy stworzysz jakieś wydarzenie, dodasz coś do grup tematycznych albo utworzysz własną. Planując działania miesięcznie ustalasz też budżet na ewentualne promocje płatne. Dużym plusem jest sporo miejsca na notatki własne i zapisywanie pomysłów.

planuj w mediach społecznościowych

Po trzech miesiącach sięgasz po drugą część planera. To dobry moment na małą analizę swoich działań i ich skuteczności. Co sprawdziło się przez te trzy miesiące? Co było zupełnym niewypałem i dlaczego? Zastanów się także, czy przez ten czas pojawiła się nowa grupa docelowa, nowy partner, a może nowy kanał, który okazał się bardziej skuteczny niż sądziłeś. Joanna Ceplin przez cały czas przypomina nie tylko o cierpliwości i konsekwencji, ale także o mierzeniu efektów wszystkich swoich działań – jaki zasięg miały posty, jak promocja płatna przełożyła się na liczbę fanów, a jak na liczbę wejść na stronę, itd. Wyniki zapisuj, żeby móc je potem porównać.

planuj w mediach społecznościowych

Dużą zaletą planera jest to, że nie ma w nim dat, więc pracę można zacząć od zaraz. Kolejnym atutem jest kod QR z linkiem do bezpłatnego miniszkolenia, w którym Joanna Ceplin omawia najważniejsze obszary związane z planowaniem w mediach społecznościowych. Podpowiada też, jakich aplikacji używać, kiedy planujemy już wszystko online.

Zapanowanie nad treściami w wielu kanałach społecznościowych to wyzwanie, przed którym staje wielu przedsiębiorców i freelancerów. Z Planerem Nowoczesnego Przedsiębiorcy będzie nie tylko łatwiej wprowadzić porządek do naszej komunikacji, ale i wyrobić sobie nawyk efektywnego planowania, który zaoszczędzi nam mnóstwo bezcennego czasu.

Więcej na www.joannaceplin.pl

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij