Jak wypoczywa膰 po pracy, 偶eby odpocz膮膰

Maj贸wka… i po maj贸wce!

Joanna Rek-Faber

D艂ugo na to czeka艂a艣, prawda? Tych kilka majowych dni to niesamowita okazja do nadrobienia zaleg艂ych lektur, ci膮gle odk艂adanych spotka艅 z przyjaci贸艂mi, wyci膮gni臋cia z piwnicy roweru, ma艂ej eskapady poza miasto, wyspania si臋 鈥 s艂owem do odpoczynku takiego jaki lubisz i regeneracji, jakiej potrzebujesz.

Co zrobi膰, by majowe 艂adowanie wewn臋trznych baterii starczy艂o na d艂ugo? Oto kilka sprawdzonych sposob贸w:

  1. Daj sobie pozwolenie na stopniowy powr贸t do pe艂nego rytmu 偶ycia i pracy. Wiem, czujesz, 偶e masz mn贸stwo energii, ale nie wypal jej zasob贸w ju偶 w pierwszym dniu powrotu do reali贸w! Je艣li mo偶esz, zaplanuj sobie stopniowy powr贸t, nie skok na g艂臋bok膮 wod臋. Zw艂aszcza je艣li wypoczywa艂a艣 w innej strefie czasowej, pozw贸l organizmowi zaadaptowa膰 si臋 stopniowo, bez kuracji szokowej.
  2. Tam gdzie ruch, tam i energia! Je艣li wykorzysta艂a艣 maj贸wk臋 na rozruch, to po jej zako艅czeniu nie zwalniaj! Systematyczna aktywno艣膰 fizyczna (zw艂aszcza taka, jak膮 lubisz i kt贸ra sprawia Ci przyjemno艣膰) to gwarantowane lepsze samopoczucie fizyczne, ale i solidny zastrzyk endorfin 鈥 a to sprawdzony spos贸b na dobry nastr贸j i dobry poziom energii, tak偶e po urlopie!
  3. Zawsze gdy wracam do domu po kilku wolnych dniach, mam tak膮 my艣l, 偶e przyda艂oby mi si臋 wolne, by odpocz膮膰 po wolnym – znasz to? Prawda jest taka, 偶e z biologicznego i psychologicznego punktu widzenia, ka偶da adaptacja zu偶ywa nasz膮 energi臋 (tak偶e ta do maj贸wki i powrotu z niej do codzienno艣ci). Zatem warto zadba膰 o dobr膮 jako艣膰 snu, czas na ma艂膮 regeneracj臋 w ci膮gu dnia tak偶e – mo偶e to by膰 kr贸tki spacer albo kilka 膰wicze艅 oddechowych. I da膰 sobie prawo do tego, 偶e cia艂o potrzebuje odpoczynku, nawet je艣li wsp贸艂czesne trendy pr贸buj膮 nam wm贸wi膰 co innego.

4. Kie艂baska, grill, drink 鈥 maj贸wkowe atrybuty dietetyczne na d艂u偶sz膮 met臋 niekoniecznie sprzyjaj膮 naszej energii i samopoczuciu. Je艣li masz sporo na sumieniu, to po powrocie do domu zadbaj o solidne nawodnienie i mo偶e ma艂y detoks? Np. dzie艅 lub dwa po powrocie do domu komponuj posi艂ki bazuj膮c g艂贸wnie na warzywach 鈥 taka dawka b艂onnika bywa zbawienna, a potem wr贸膰 do diety, kt贸ra Ci臋 od偶ywia. Oddalaj膮c konieczno艣膰 podkr臋cania swojej energii kofein膮, cukrem, etc. Mo偶esz wykorzysta膰 pokrzyw臋 鈥 pi膰 napar lub dodawa膰 m艂ode listki do sa艂atek. To sprawdzony spos贸b na dostarczenie organizmowi minera艂贸w. Dodatkowo pokrzywa wspiera uk艂ad trawienny i dba tak偶e o w艂osy, sk贸r臋 i paznokcie.

5. Podobno m贸zg tak samo si臋 cieszy wakacjami, jak ich planowaniem i wspominaniem 鈥 tak uczy psychologia pozytywna. Zatem nie zwlekaj z planowaniem kolejnego wolnego czasu (zw艂aszcza, 偶e kolejny d艂ugi weekend ju偶 8-11.06!). Po pierwsze dlatego, 偶e to rado艣膰 sama w sobie, po drugie 鈥 utrzymuje Ci臋 w dobrym nastroju, a po trzecie – masz na co czeka膰, a to tak偶e czynnik trzymaj膮cy Twoj膮 energi臋 na wysokich poziomach.

Powodzenia!

Joanna Rek-Faber

O autorce

Joanna Rek-Faber

Ambasadorka programu聽Sukces TO JA, od lat zwi膮zana z edukacj膮. Swoj膮 prac臋 opiera na pozytywnej motywacji i warto艣ciowej relacji. Dzi艣 艂膮czy nauczanie, prowadzenie w艂asnej dzia艂alno艣ci i prac臋 coachingowo-mentoringow膮. Wspiera kobiety na ich drodze do pe艂nego, spe艂nionego i szcz臋艣liwego 偶ycia. Jest certyfikowanym trenerem metody Points of You庐, prowadzi warsztaty i spotkania dla kobiet w 艁odzi. Prywatnie kobieta szcz臋艣liwa, mama Alicji i Gucia, mi艂o艣niczka ksi膮偶ek, ruchu i herbaty.