Jak wypoczywa膰 po pracy, 偶eby odpocz膮膰

Maj贸wka… i po maj贸wce!

Joanna Rek-Faber

D艂ugo na to czeka艂a艣, prawda? Tych kilka majowych dni to niesamowita okazja do nadrobienia zaleg艂ych lektur, ci膮gle odk艂adanych spotka艅 z przyjaci贸艂mi, wyci膮gni臋cia z piwnicy roweru, ma艂ej eskapady poza miasto, wyspania si臋 鈥 s艂owem do odpoczynku takiego jaki lubisz i regeneracji, jakiej potrzebujesz.

Co zrobi膰, by majowe 艂adowanie wewn臋trznych baterii starczy艂o na d艂ugo? Oto kilka sprawdzonych sposob贸w:

  1. Daj sobie pozwolenie na stopniowy powr贸t do pe艂nego rytmu 偶ycia i pracy. Wiem, czujesz, 偶e masz mn贸stwo energii, ale nie wypal jej zasob贸w ju偶 w pierwszym dniu powrotu do reali贸w! Je艣li mo偶esz, zaplanuj sobie stopniowy powr贸t, nie skok na g艂臋bok膮 wod臋. Zw艂aszcza je艣li wypoczywa艂a艣 w innej strefie czasowej, pozw贸l organizmowi zaadaptowa膰 si臋 stopniowo, bez kuracji szokowej.
  2. Tam gdzie ruch, tam i energia! Je艣li wykorzysta艂a艣 maj贸wk臋 na rozruch, to po jej zako艅czeniu nie zwalniaj! Systematyczna aktywno艣膰 fizyczna (zw艂aszcza taka, jak膮 lubisz i kt贸ra sprawia Ci przyjemno艣膰) to gwarantowane lepsze samopoczucie fizyczne, ale i solidny zastrzyk endorfin 鈥 a to sprawdzony spos贸b na dobry nastr贸j i dobry poziom energii, tak偶e po urlopie!
  3. Zawsze gdy wracam do domu po kilku wolnych dniach, mam tak膮 my艣l, 偶e przyda艂oby mi si臋 wolne, by odpocz膮膰 po wolnym – znasz to? Prawda jest taka, 偶e z biologicznego i psychologicznego punktu widzenia, ka偶da adaptacja zu偶ywa nasz膮 energi臋 (tak偶e ta do maj贸wki i powrotu z niej do codzienno艣ci). Zatem warto zadba膰 o dobr膮 jako艣膰 snu, czas na ma艂膮 regeneracj臋 w ci膮gu dnia tak偶e – mo偶e to by膰 kr贸tki spacer albo kilka 膰wicze艅 oddechowych. I da膰 sobie prawo do tego, 偶e cia艂o potrzebuje odpoczynku, nawet je艣li wsp贸艂czesne trendy pr贸buj膮 nam wm贸wi膰 co innego.

4. Kie艂baska, grill, drink 鈥 maj贸wkowe atrybuty dietetyczne na d艂u偶sz膮 met臋 niekoniecznie sprzyjaj膮 naszej energii i samopoczuciu. Je艣li masz sporo na sumieniu, to po powrocie do domu zadbaj o solidne nawodnienie i mo偶e ma艂y detoks? Np. dzie艅 lub dwa po powrocie do domu komponuj posi艂ki bazuj膮c g艂贸wnie na warzywach 鈥 taka dawka b艂onnika bywa zbawienna, a potem wr贸膰 do diety, kt贸ra Ci臋 od偶ywia. Oddalaj膮c konieczno艣膰 podkr臋cania swojej energii kofein膮, cukrem, etc. Mo偶esz wykorzysta膰 pokrzyw臋 鈥 pi膰 napar lub dodawa膰 m艂ode listki do sa艂atek. To sprawdzony spos贸b na dostarczenie organizmowi minera艂贸w. Dodatkowo pokrzywa wspiera uk艂ad trawienny i dba tak偶e o w艂osy, sk贸r臋 i paznokcie.

5. Podobno m贸zg tak samo si臋 cieszy wakacjami, jak ich planowaniem i wspominaniem 鈥 tak uczy psychologia pozytywna. Zatem nie zwlekaj z planowaniem kolejnego wolnego czasu (zw艂aszcza, 偶e kolejny d艂ugi weekend ju偶 8-11.06!). Po pierwsze dlatego, 偶e to rado艣膰 sama w sobie, po drugie 鈥 utrzymuje Ci臋 w dobrym nastroju, a po trzecie – masz na co czeka膰, a to tak偶e czynnik trzymaj膮cy Twoj膮 energi臋 na wysokich poziomach.

Powodzenia!

Joanna Rek-Faber

O autorce

Joanna Rek-Faber

Ambasadorka programu聽Sukces TO JA, od lat zwi膮zana z edukacj膮. Swoj膮 prac臋 opiera na pozytywnej motywacji i warto艣ciowej relacji. Dzi艣 艂膮czy nauczanie, prowadzenie w艂asnej dzia艂alno艣ci i prac臋 coachingowo-mentoringow膮. Wspiera kobiety na ich drodze do pe艂nego, spe艂nionego i szcz臋艣liwego 偶ycia. Jest certyfikowanym trenerem metody Points of You庐, prowadzi warsztaty i spotkania dla kobiet w 艁odzi. Prywatnie kobieta szcz臋艣liwa, mama Alicji i Gucia, mi艂o艣niczka ksi膮偶ek, ruchu i herbaty.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dost臋p w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawid艂owego dzia艂ania strony. Je偶eli nie wyra偶asz na to zgody, mo偶esz zmieni膰 ustawienia w swojej przegl膮darce. Zobacz wi臋cej w Polityce Prywatno艣ci.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close