Ta firma wie, jak odpowiadać na potrzeby i wspierać konsumentów w pandemii

Mastercard otrzymał aż sześć wyróżnień w tegorocznej edycji konkursu Złote Spinacze. Są one wyrazem uznania dla projektów, w ramach których Mastercard udostępnił cyfrowe narzędzia, będące odpowiedzią na potrzeby konsumentów w trudnym roku, zdominowanym przez pandemię. Trzy nagrody zostały przyznane za kampanię „Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl”, a kolejne trzy za festiwal Pol’and’Rock czyli Najpiękniejszej Domówki Świata – wydarzenia zorganizowanego z Fundacją WOŚP.

Kiedy do sklepu

Kampania KiedyDoSklepu.pl, narzędzia opracowanego i wdrożonego przez Mastercard i zrealizowana przy wsparciu agencji Solski Communications i Isobar (dentsu Polska), została nagrodzona Srebrnym Spinaczem w kategorii „Finanse” oraz dwoma Brązowymi Spinaczami w kategoriach „PR produktu” i „Covid-19 PR response”.

KiedyDoSklepu.pl to bezpłatne, oparte na aktualizowanych na bieżąco danych narzędzie online od Mastercard, które pozwala konsumentom zaplanować wizytę w sklepie spożywczym na czas, kiedy panuje w nim najmniejszy ruch. W czasie pandemii Covid-19 dzięki tej usłudze Mastercard wsparł Polaków w robieniu codziennych zakupów w bezpieczny sposób, z zachowaniem dystansu społecznego. Narzędzie, udostępnione po raz pierwszy w maju 2020 r., było następnie sukcesywnie rozwijane, m.in. poprzez dodanie sekcji z rekomendacjami i zaleceniami epidemicznymi dotyczącymi odwiedzin w różnych rodzajach punktów handlowo-usługowych, a także udostępnienie osobnego serwisu dla klientów sieci Carrefour.

Dzięki kampanii Mastercard zachęcił Polaków do powrotu do sklepów stacjonarnych, dając im jednocześnie praktyczne narzędzie pomagające dbać o zdrowie w czasie pandemii. Na przestrzeni trzech pierwszych miesięcy funkcjonowania, stronę odwiedziło 192 tysiące unikalnych użytkowników. Ponadto firma z sukcesem rozpoczęła komunikację  nowego rodzaju usług opartych na danych, podkreślając swoje kompetencje w tym obszarze biznesowym.

Najpiękniejsza Domówka Świata

Na przełomie lipca i sierpnia odbyła się Najpiękniejsza Domówka Świata, czyli 26. Pol’and’Rock Festival, tym razem w wersji online. Z powodu sytuacji epidemicznej, uczestnicy festiwalu, zamiast w Kostrzynie nad Odrą, bawili się Domówkach na całym świecie. Już po raz dziewiąty Mastercard został partnerem Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, wspierając organizację wydarzenia przez dostarczenie rozwiązań technologicznych wydarzenia, tym razem w zmienionej formule.

Najpiękniejsza Domówka Świata doceniona została w trzech kategoriach konkursu Złote Spinacze – Złotym Spinaczem w kategorii „Kultura i Media”, Złotym Spinaczem w kategorii „Social Media” oraz Brązowym Spinaczem w kategorii „Event Społeczny”.

Pol’and’Rock Festival (wcześniej Przystanek Woodstock) to największy w Polsce i jeden z największych w Europie festiwali muzycznych, którego 26. edycja przeniesiona została wraz z najważniejszymi punktami programu do świata online. Mastercard od dziewięciu lat jest partnerem wydarzenia. W obecnych, zmienionych przez pandemię COVID-19 czasach, w których ważny jest dystans społeczny, jeszcze większe znaczenie niż kiedykolwiek zyskała rola komunikacji. Dzięki Mapie Domówek i komunikatorowi Discord wspieranych przez Mastercard, uczestnicy odmienionej formuły wydarzenia mogli poczuć, że odległość nie ma znaczenia. W specjalnie zaprojektowanym studiu Jerzy Owsiak przez 3 dni prowadził pierwszą w historii internetową edycję festiwalu. Odwzorowana została tam Duża Scena z koncertami na żywo, Akademia Sztuk Przepięknych oraz inne elementy nawiązujące do tradycyjnego Pol’and’Rock Festival. Publiczność miała również dodatkowo dostęp do nagrań rozmów z zespołami i muzykami, archiwalnych materiałów, wywiadów z gośćmi, czy też materiałów wideo z prywatnych domówek uczestników rozproszonych po całym świecie. Projekt okazał się wielkim sukcesem zyskując w samym tylko kanale YouTube ponad 3,3 mln odtworzeń.

***

Zdjęcie główne źródło: www.zlotespinacze.pl