Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Znajdź swojego klienta idealnego

Znajdź swojego klienta idealnego

klient idealny

Reklamy atakują nas dziś z każdej strony. Jak w tym chaosie dotrzeć do klienta? Warto znaleźć odpowiedniego odbiorcę naszych komuniktów. Od czego zacząć pisze Joanna Olszewska z Conture.

Dziś reklamy stanowią przynajmniej połowę miejskiego krajobrazu. Ba! Pojawiają się codziennie także w domu – w przerwach pomiędzy programami telewizyjnymi, w gazetach, telefonach, czy na ulotkach. Zmasowany atak różnych firm sprawia, że konsumentom często umyka istota przekazu. Dodatkowo sam odbiór komunikatów może być zaburzony przez kolejne informacje z firm konkurencyjnych. Właśnie dlatego tak istotne jest znalezienie odpowiedniego odbiorcy naszych wiadomości. Dobrze stworzona segmentacja może budować silną przewagę konkurencyjną. Jednak jak się za to zabrać?

To nie tak, że coś się „sprzedaje albo się nie”. To Ty sprzedajesz, albo nie sprzedajesz – tłumaczy Izabela Krejca – Pawski. Przeczytaj, jak sprzedawać efektywnie.

Trzeba przede wszystkim wyjść od ideału – czyli persony, która zareaguje na komunikat w sposób, jaki oczekujemy. Ma to być swoisty przedstawiciel grupy odbiorców. Oczywiście, nie chodzi o stworzenie człowieka całkowicie pozbawionego wad, ale o perfekcyjnie odwzorowanego przedstawiciela grupy, do której chcemy kierować produkt lub usługę.

Na dobre relacje z klientem pracuje się cierpliwie. To, czy będą długotrwałe zależy od wielu elementów. Jakich błędów zatem nie popełniać, by zatrzymać klienta i przekonać do siebie?

Philip Kotler, guru marketingu wspomniał kiedyś, że “najważniejsze jest przewidzieć, w jakim kierunku podążają konsumenci i podążać tam przed nimi”. Ten cytat jest często łączony właśnie z tworzeniem persony. Jej rola skupia się na uświadamianiu nam, czego tak naprawdę chce nasz klient. Mimo, że brzmi to abstrakcyjnie, samo tworzenie idealnego odbiorcy nie jest trudne. Aby dobrze zrozumieć, jaką jest on osobą – wczuj się w tę postać. Dosłownie “ubierz jego codzienny strój i wejdź w buty”, podglądaj jak wygląda jego życie: poświęca się pracy, a może rodzinie? Wybadaj branżę, przeciętne stanowisko, sposób na spędzanie wolnego czasu, wyobraź sobie problemy – stań się na jeden dzień swoim klientem idealnym. Kiedy już zrozumiesz, na czym mu tak naprawdę zależy, jakie cele sobie wyznacza i co powoduje u niego stres – znajdziesz odpowiednią drogę do przedstawienia mu swoich produktów jako wyjątkowych.

Zrozum go, pomóż mu rozwiązać problemy, znajdź drogę do lepszej satysfakcji z codziennego życia, ale przede wszystkim bądź na bieżąco – kiedy twój klient albo produkt zacznie się zmieniać: sprawdź, czy aby na pewno nadal do siebie pasują.

Pamiętaj – powinieneś całkowicie zrezygnować ze swojego punktu widzenia świata i wczuć się w sposób bycia klienta. Być może czasem będziesz potrzebował kilka person, które będę identyfikować różne grupy Twoich klientów. Tak czy inaczej określenie ich pozwoli Ci na dokładne i przemyślane komunikaty, które będziesz kierował w ich stronę. Nie tylko odpowiesz na aktualne potrzeby, ale także zapewnisz ich o tym, że zawsze starasz się pokonywać z nimi trudności. Odpowiednia marka na odpowiednim miejscu. To jak? Wiesz już, do kogo tak naprawdę kierujesz swój przekaz?

źródło:
http://paweltkaczyk.com/pl/persona-narzedzie-budowania-marki/

***

Joanna Olszewska jest specjalistką z firmy Conture

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close