Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Jak znaleźć pracę, gdy obecna nie przynosi satysfakcji?

Jak znaleźć pracę, gdy obecna nie przynosi satysfakcji?

szukanie pracy

Znalezienie nowego zatrudnienia nie zawsze jest łatwe. Oto kilka sposobów, aby poszukiwania były bardziej skuteczne.


Niezadowolenie z pracy oraz brak zapału spotyka po pewnym czasie wielu pracowników. Znalezienie nowego zatrudnienia, które stałoby się także pasją, może stanowić nie lada wyzwanie. Istnieje jednak kilka sposobów, aby poszukiwania były bardziej skuteczne.

Od czego zacząć poszukiwania nowej pracy?

Przede wszystkim, nie warto czekać zbyt długo i najlepiej rozpocząć poszukiwania posiadając jeszcze zatrudnienie. Pozwoli to na zachowanie komfortu psychicznego i da możliwość wyboru. Pamiętajmy, że mamy obecnie do czynienia z tzw. “rynkiem pracownika”. Mnogość ofert pozwala na dobranie odpowiedniej dla nas oferty. Trzeba jednak uzbroić się w cierpliwość, bo proces rekrutacyjny może potrwać dłużej niż zakładamy. Najlepiej zacząć od analizy swoich potrzeb i zainteresowań. Taki przegląd będzie pomocny w zawężeniu pola poszukiwań i pokaże, czego tak naprawdę oczekujemy od nowego stanowiska.

Pokaż się w sieci!

W XXI w., jednym z głównych źródeł poszukiwania kandydatów przez rekruterów jest Internet. Warto pokusić się o stworzenie własnego profilu zawodowego na takich portalach jak LinkedIn czy GoldenLine. To właśnie tutaj rekruterzy coraz częściej poszukują nowych pracowników. Jednak samo konto nie wystarczy. Istotnym jest, aby profil był uzupełniony o takie informacje jak doświadczenie, osiągnięte sukcesy i wykształcenie. Ważne też, aby poszerzać swoją sieć kontaktów, ponieważ na takich portalach rekruterzy publikują na swoich kontach aktualne oferty pracy, których trudno szukać, np. w lokalnej gazecie.

Kolejnym miejscem, które może ułatwić znalezienie wymarzonej pracy są fora i strony internetowe związane z daną branżą. Poprzez aktywne działanie i uczestnictwo w dyskusjach, możemy pokazać, że jesteśmy profesjonalistami w swoim fachu. Jeśli zauważysz, że ktoś poszukuje pracownika, nie wahaj się do niego napisać!

Szukaj aktywnie – nie czekaj, aż znajdzie Cię rekruter

Zarówno osoby bezrobotne, jak i te posiadające pracę, mogą zgłosić się o pomoc do agencji zatrudnienia oraz biur pośrednictwa pracy. O ile dla pierwszej grupy kandydatów nie powinno być problemem wybranie się do takiej agencji, tak dla osób aktywnych zawodowo może okazać się to dużym utrudnieniem, ponieważ większość agencji pracuje od 9-17.

Istnieje jednak wiele innych dróg kontaktu z rekruterami. Warto zajrzeć na stronę internetową firmy, na której znajdziemy numer telefonu bądź adres e-mail. Pozwoli to nam skontaktować się z odpowiednim działem w celu przesłania dokumentów aplikacyjnych. Wysyłając CV, dobrze jest też poprosić o rozmowę z rekruterem, ponieważ może on udzielić nam wielu cennych porad oraz przedstawić aktualne oferty. Bardzo możliwe, że dzięki takiemu kontaktowi, otrzymasz informacje o wolnych wakatach wcześniej niż inni kandydaci, zanim jeszcze dana oferta zostanie opublikowana. Dodatkowo, pracownicy agencji mają dostęp do przydatnych narzędzi, takich jak gotowe formularze, które również ułatwiają dopasowanie profilu do odpowiedniej oferty pracy. Kiedy Twoje CV znajdzie się już w bazie, Twoje szanse na to, że rekruter sam się z Tobą skontaktuje w sprawie udziału w procesie rekrutacyjnym rosną!

Jak napisać nowoczesne CV? Skorzystaj z naszej bezpłatnej bazy WIEDZY!

Jakie dokumenty przygotować?

Podstawowym dokumentem, o które należy zadbać jest CV. Curriculum Vitae powinno być czytelne i zawierać wszelkie istotne informacje dotyczące naszego życia zawodowego. Muszą się tam też znaleźć dane kontaktowe, czyli pełne imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail oraz miejsce zamieszkania. Jeśli chcemy, aby w naszym CV znalazło się zdjęcie, ważne, by było ono wyraźne i profesjonalne – zapomnij o “selfie” w różowej bluzie! Następnym elementem jest wykształcenie, które najlepiej wypisać w kolejności achronologicznej, czyli od ostatnio uzyskanego tytułu lub dyplomu. Podobnie jest z doświadczeniem, jednak tutaj warto zawrzeć takie szczegóły, jak nazwa firmy, zajmowane stanowisko oraz wykonywane obowiązki. Dodatkowo, w CV powinniśmy umieścić ukończone kursy, otrzymane certyfikaty, itp., czyli wszystko, co może potwierdzić nasze umiejętności. Na samym końcu należy pamiętać o zamieszczeniu klauzuli o ochronie danych osobowych. Ciekawym elementem naszego CV mogą okazać się tzw. success stories, czyli krótkie opisy osiągniętych sukcesów – z pewnością zwiększy to atrakcyjność wysłanego dokumentu. Przygotowując CV warto stosować język korzyści – na przykład opisując swoje obowiązki, podać dane liczbowe, które wyróżnią osiągnięty sukces. Dokument najlepiej zapisać w formacie PDF tak, by można było go otworzyć na każdym komputerze. Należy również pamiętać o dopasowaniu szaty graficznej do stanowiska, na które aplikujemy – dla kreatywnych zawodów sprawdzą się ciekawe wizualnie szablony oraz nowoczesne technologie, takie jak elektroniczne CV.

Dagmara Marcinkowska jest ekspertką ze Smart MBC.

***

Pozostałe teksty stworzone w cyklu Smart MBC możesz przeczytać TUTAJ.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij