Sukces Pisany Szminką platforma pierwszego wyboru dla kobiet

Portal wiedzy i najnowsze trendy ze świata biznesu, start-upów, finansów oraz kobiecej przedsiębiorczości

Zostań e-przedsiębiorcą

Zostań e-przedsiębiorcą

Od czego zacząć budowanie e-sklepu? Jak wybrać branżę, w której chcemy działać? Działać lokalnie czy globalnie? Przeczytaj tekst Marka Cynowskiego.

Moja mała rewolucja

Uwielbiam noworoczne postanowienia, które tak śmiało podejmujemy z końcem starego i początkiem nowego roku. To ten szczególny okres, kiedy naprawdę wierzymy, że skoro nie przeczytaliśmy ostatnio żadnej książki, to przez kolejne dwanaście miesięcy przeczytamy ich 52 lub mimo że mamy zadyszkę wchodząc na pierwsze piętro, w najbliższym roku przebiegniemy maraton. I choć większości postanowień nie udaje nam się zrealizować, zawsze warto spróbować. Warto mieć plan. W końcu dlaczego jednym z takich postanowień nie miałoby być założenie naszej własnej małej, biznesowej rewolucji cyfrowej? Jak się do tego zabrać, żeby się udało?

Łatwo i wygodnie

Według danych MillwardBrown w 2015 roku w Polsce było niemal 25 milionów internautów, a ponad połowa z nich dokonała zakupów w sieci. Zdaniem osób korzystających z internetu jest to szybkie, łatwe i wygodne, a w odróżnieniu od zakupów tradycyjnych, zakupy internetowe można robić całą dobę, nie wychodząc z domu albo jadąc autobusem, korzystając z telefonu komórkowego lub tabletu. Internetowe zakupy pozwalają nam także łatwiej znaleźć produkty rzadkie lub specjalistyczne. Możemy także łatwo porównać zarówno cenę jak i właściwości poszukiwanych produktów. Kupione w internecie produkty zostaną nam dostarczone do drzwi przez kuriera lub w dogodnym dla nas momencie odbierzemy je z Paczkomatu albo placówki pocztowej, a jeśli będziemy chcieli je zwrócić przysługuje nam prawo zwrotu w przeciągu 14 dni.

Pasja i pieniądze

Dynamika rozwoju rynku eCommerce jest dwucyfrowa, a wraz ze wzrostem liczby e-konsumentów oraz dokonywanych przez nich transakcji internetowych rośnie także liczba sklepów internetowych. Ich liczbę w Polsce szacuje się już na kilkanaście tysięcy. Dlaczego jeden z e-sklepów nich nie miałby należeć do Ciebie, a Ty nie miałbyś zostać e-przedsiębiorą? Bariera wejścia w sprzedaż internetową jest bardzo niska. Jest to więc niezwykle kusząca możliwość i stanowi świetną drogę w kierunku realizacji własnych marzeń i zdobycia niezależności. Dodatkową motywacją są historie sukcesów innych e-przedsiębiorców, którzy zarabiają pieniądze robiąc to, co ich pasjonuje.

Potrzeba matką wynalazku

Planując rozpoczęcie sprzedaży w internecie na początku trzeba pomyśleć o produkcie i branży, w jakiej będziesz działać, np. lokalne produkty spożywcze, zabawki ekologiczne, czy odzież. Często się zdarza, że ktoś w rodzinie lub dobry znajomy produkuje ciekawy produkt lub sprzedaje go w kanale tradycyjnym – w takim wypadku warto porozmawiać o współpracy, możliwości unowocześnienia ich biznesu i przeniesieniu go do świata online. Jest to wariant korzystny dla każdej ze stron, a Tobie pozwoli zaoszczędzić sporo czasu. Często też zgodnie z ludowym porzekadłem „potrzeba matką wynalazku”, uwielbiasz gotować i masz problem ze znalezieniem składników lub akcesoriów do gotowania, a może uprawiasz dyscyplinę sportową, do której trudno znaleźć sprzęt – biznes i hobby to idealne połączenie. W takim wypadku warto rozważyć import produktów, których brakuje na naszym rynku w większej ilości i sprzedaż ich w internecie.

Na podbój świata

Oczywiście możemy również pójść w przeciwnym kierunku i na rynkach zagranicznych zaproponować produkty, które dostępne są tylko u nas lub takie, które cieszą się szczególnym uznaniem i zainteresowaniem klientów spoza Polski. Sprzedaż w internecie jest najprostszym sposobem na ekspansję i sprzedaż międzynarodową. Gdyby okazało się, że poszukujemy produktów, których nie ma, warto pogłębić analizę oraz sprawdzić potencjał i popyt, gdyż może się okazać, że jesteśmy o krok od zaproponowania tego czego nie ma jeszcze nikt i warto postawić na produkcję własną. Rozważając co sprzedawać w internecie warto także patrzeć w przyszłość i brać pod uwagę zmianę trendów, stylu życia, czy pokoleniową. To, że pewne produkty nie sprzedają się dziś w internecie wcale nie oznacza, że nie ulegnie to zmianie w przyszłości.

Pamiętaj, że w e-biznesie zawsze jest miejsce na dobre pomysły, więc bądź otwarty na konstruktywną krytykę ale nie daj się zniechęcić i realizuj swoje marzenia. Ten rok może być właśnie tym w którym otworzysz swój sklep internetowy!

***

Marek Cynowski, entuzjasta cyfrowej rewolucji, z zaangażowaniem tworzy i zarządza innowacjami konsumenckimi, koncentrując się na wykorzystaniu najnowszych trendów oraz technologii internetowych w osiąganiu celów biznesowych. W ostatnich latach odpowiadał za za eCommerce w Poczcie Polskiej, wcześniej związany z Groupon Polska.

Komentarze

może cię zainteresować

Najnowsze wpisy wybrane specjalnie dla Ciebie

Sukces Pisany Szminką

Wspieramy i promujemy kobiety od 2008 roku.

Newsletter

Jesteś ciekawy, co u nas nowego?
Bądź na bieżąco, zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Potrzebujesz jeszcze więcej motywacji, inspiracji i wiedzy?

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera!





Podanie przez Ciebie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z Newslettera.
Zapisując się wyrażasz zgodę na przesyłanie przez nas informacji o tematyce motywacyjnej, rozwoju osobistego, nowościach w serwisie oraz informacji handlowych.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z siedzibą w Warszawie (00-012) przy ul. Podchorążych 75/77 lok. 2.
Zapoznaj się z naszą Polityką Prywatności, z której dowiesz się, jak chronimy Twoje dane.

Na tej stronie wykorzystujemy cookies. Uzyskujemy do nich dostęp w celach analitycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zobacz więcej w Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close